in ,

Dota 2 7.00 Güncellemesi Analizi

Dota 2 7.00 Güncellemesi Analizi

Dota 2 geçtiğimiz günlerde tarihinin en büyük güncellemelerinden birini -belki de en büyüğünü- almış durumda. Önceki Dota 2 güncellemelerine nazaran oyunun yönünü değiştirecek birçok yenilik geldi. Gelin şimdi hep birlikte bu güncellemenin detaylarını inceleyelim.

Öncelikle oyuna gelen yeni hero’dan bahsedelim. Adı Monkey King.

Monkey King

Kendisi oyuna carry rolünde teşrif etmekte. Bu hero neden bu kadar hypelandı derseniz de kendisi Dota’dan değilde direk IceFrog tarafından tasarlanan bir hero. Bu yüzden kendini diğer bugüne kadar çıkmış herolardan ayıran özellik bu, tabi carry rolünde olması da var.

 

Monkey King
Boundless Strike

Gelin şimdi kahramanımızın yeteneklerine bir bakalım.
Boundless Strike yeteneğimiz ile Monkey King rakiplerinin kafasına sırık gibi bir sopa ile vuruyor. Rakibe yaptığımız vuruşumuz hasarımızın 2 katı oluyor. Pasif skill ile birleştiğinde neredeyse tek atabildiğin bir skill haline geliyor. Early aşamada baya bir güçlü ancak 20 saniye civarında cooldown’u var.

 

Tree Dance

Tree Dance skilli ile kahramanımız yakınındaki ağacın tepesine çıkıyor ve 4 saniye aralıklarla ağaçtan ağaca zıplayabiliyor. Ayrıca ağaca çıktığımızda Primal Spring adında bir yetenek açılıyor.

 

 

Primal Spring

Primal Spring yeteneğimiz ile ağacın tepesindeyken belli bir alanı seçiyoruz ve belli bir süre bekledikten sonra kahramanımız o bölgeye atlıyor, etrafındakiler hasar alıyor ve yavaşlıyorlar. Ne kadar çok beklersek o kadar fazla hasar veriyor bu skill.

 

 

Jingu Mastery

Jingu Mastery yeteneğimiz pasif bir yetenek. Rakip Monkey King’e 4 vuruş yaptıktan sonra kahramanımız 10 saniye boyunca can çalma ve fazladan hasar kazanıyor. Fazladan kazanılan hasar Boundless Strike yeteneğimiz ile birlikte birleşiyor.

 

 

Mischief

Mischief yeteneğimiz oyun başında bize açık olarak geliyor ve seviye veremiyoruz. Yeteneğimiz ise haritada bulunan kurye, rune, ağaç gibi materyallere dönüşmemizi sağlıyor. Böylece rakibi şaşırtarak sürpriz ataklar gerçekleştirebilirsiniz.

 

 

Wukong’s Command

Wukong’s Command yeteneği ile Monkey King büyük bir alana kendi ilizyonlarını yayıyor ve bu alan içinde kim varsa içinde hasar alıyor ve yavaşlıyorlar. Ayrıca bu alan içinde Monkey King fazladan hasar sahibi oluyor.

 

İşte kahramanımız ve yetenekleri bu şekilde. Güncellemenin geri kalan detaylarına bakacağız şimdi de.

 

YEPYENİ BİR HUD!

YENİ HUD
ESKİ HUD

Dota 2’de oyuncuların bazılarının sevdiği , bazılarının ise nefret ettiği yeni HUD , eskisine nazaran daha küçük ve daha modern bir görünümde ayarlanmış. Kurye daha kullanışlı yapılmaya çalışılmış. Shop bölümü biraz karışık görünsede oynadıkça alışılabilecek seviyede ve gayet modern bir görünümde. Shop kısmında aldığınız wardların stokta kaç adet olduğuna artık bakabiliyorsunuz. Ayrıca eski HUD için aldığınız görünümleri yeni HUD’a da gayet güzel bir şekilde uyarlamışlar. Şu anda minimap daha oturmamış durumda ve bazı bug’lar mevcut. Ufak güncellemelerle bu sorunları gidermeye çalışsalar da halen tam oturmuş vaziyette değil. Güncellemeyi yayınlamak için biraz acele etmeleri böyle sorunlar yaratmış olabilir.

 

ARTIK OYUN BAŞLAMADAN TAKTİK AYARLAYABİLECEĞİZ : OYUN ÖNCESİ EKRANI

Kahraman seçme aşaması artık eskisine göre daha kullanışlı ve daha fazla özellik ile karşımıza çıkıyor. Görsel olarak tamamen değişen bir ekran karşımıza geliyor. Artık minimapin hemen sağ tarafında takımınızın yaptığı kahraman seçimlerinin takım savaşı için mi yoksa ittirme yapmak için mi daha uygun gibi çeşitli bilgiler veren ekranı görebilir ve böylece oyun stratejinizi belirleyebilirsiniz. Picklerinizi yaptınız ve sıra geldi strateji aşamasına. Artık kahraman seçiminizi yaptığınız andan sonra bir ekran daha karşınıza geliyor. Bu ekranda supportlarınızdan oyun başı nerelere ward atmasını söyleyebilirsiniz. Karşı rakibin lane dizilimlerini minimap üzerinde gösterebilirsiniz. Ayrıca artık oyun başında shoptan item almak için beklemek zorunda değilsiniz. Oyun öncesi ekranında oyuna başlangıç eşyalarınızı alabilir ve hızlıca oyuna başlayabilirsiniz. 30 Saniye strateji süresi de bittiğine göre sıra geldi Street Fighter’a (!) .

Oyunun belkide en ilginç kısmına gelmiş bulunmaktayız. Picklerimizi yaptıktan sonra karşımıza Street Fight oyununa benzer Versus (VS) ekranı karşımıza çıkıyor. Kimine göre gayet hoş kimine göre kötü duran bir görünütüsü var. Bence gayet güzel bir ekran ancak herolar daha da güzel olabilir.

 

MOBA OYUNLARINA YENİ SOLUK : YENİ OYNANIŞ

Dota 2’nin oynanışını tamamen değiştiren yeniliğe nihayet sıra geldi. Blizzard’ın oyunu olan HotS’tan tanıdığımız bir sistem olan Talent sistemi , benzer bir şekilde Dota 2’ye de gelmiş durumda. Eskiden skillerimize verirken aynı zamanda Stat dediğimiz çeviklik – kuvvet – zeka değerlerine de +1 özellik verebiliyorduk. Bu özellik artık kaldırıldı ve artık yerine Talent sistemi geldi. Talent sistemimde 4 kere kahramanımıza özellik verebiliyoruz. Bunlar 10/15/20/25 levellerde ortaya çıkıyor. Supportlar için dakika başı altın verme gibi talentlar, carryler için ise hasar ve can çalma gibi talentlar ve ayrıca yeteneklerimizi geliştiren talentlar mevcut. Bu talentları oyunun gidişatına göre seçebilir veya kahramanımıza en uygun olanı seçebiliriz. Ultimate yeteneğimizi de talent seviyeleri 5 seviyede 1 olduğundan  dolayı 6/12/18 olarak ayarlamışlar. Böylece daha dengeli olmuş.

Şimdi sıra geldi backpack (sırt çantası) olayına. Normalde eskiden sadece 6 item slot doldurabildiğimiz bir durum vardı. Şimdi ise bu durumu değiştirdiler ve backpack denen bir olay getirdiler. Artık 6 slot dolu olsa bile üzerimizde item taşıyabiliyor olacağız. Yalnız şöyle bir olay var ki; İtemler backpack de çalışmaz vaziyette buluncak. Yani 9 Slot gibi bir olay yapamayacağız. Ancak şöyle bir artısı var. Teleport itemi gereksiz yer kaplaması gibi sorunlar yaşanmayacak. Bir de itemi backpackden üzerimize aldığımıza base veya gizli dükkan gibi yerlerin dışında değiştirirsek 6 sn cooldown’a girecek ve 6sn sonra çalışmaya başlayacak. Böylece fight içinde item değiştirme gibi bir olayı engellemiş oldular.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Paladins Açık Beta 56 Yama Notları | Savaşçının Yolu

Shrine denilen bildiğimiz fountain‘i map içine taşıdıkları bir olaya geldik. Shrinelar (Türkçe tabiri ile Mabetler) 5 dakikada 1 dolucaklar ve saniye başına 20 can ve 40 mana dolduracaklar. Açıkçası fountainden daha hızlı can dolduruyorlar. Ancak belli süresi var. Üzerlerine TP atabiliyorsunuz ancak görüş vermiyorlar. Rakip Shrine etrafında fight yapmaktan çekinmelisiniz çünkü kahramana hasar verseniz dahi shrine can yenileyebiliyor. Bu da size o bölgelerde ciddi manada dezavantaj yaşatabilir.

 

Rünler ise artık haritada 5 bölgede çıkmakta. 2 tanesi Ancient tarafında, 2 tanesi Dire tarafında ve 1 tanesi nehir üstünde. Nehir üstünde ise sadece güçlendirme rünleri çıkıyor. Ancak o da sadece 1 adet. Eee diyeceksiniz “Alch yaşadı!“. İşte o öyle olmuyor Alchemiste de nerf geldi.

 

Jungle artık 2 dakikada bir yenileniyor ancak daha fazla sayıdalar. Yeni bir ancient türü geldi ve sizi 6 saniye yere bağlayabilen bir yeteneğe sahip.

İTEM DEĞİŞİKLİKLERİ

Abyssal Blade:

  • Pasif engelleme şansı %100’den %50’ye düşürüldü.
  • Pasif engelleme miktarı 40/20’den (yakın dövüşçü/menzilli) 70/35’e yükseltildi.

Aether Lens:

  • Aether Lens kullanım menzili bonusu 200’den 220’ye yükseltildi.
  • Aether Lens reçete bedeli 550’den 600’e yükseltildi.

Assault Cuirass:

  • Kendine saldırı hızı bonusu 35’ten 30’a düşürüldü.
  • Aura saldırı hızı bonusu 20’den 25’e yükseltildi.

Bloodstone

  • Artık yeniden canlanma süresini 1 saniyeden az düşürmeyecek.

Bottle:

  • Yenileme artık Blink’teki gibi davranacaktır ve sadece gerçek bir hasar alındığında, yani hasar kaynağı oyuncu veya Roshan olduğunda bozulacaktır.
  • Bottle artık Ödül Rünü ile doldurulduğunda 2 yenileme şarjına sahip olacaktır.

Bracer:

  • Reçete bedeli 210’dan 190’a düşürüldü.

Cheese:

  • Mana yenilemesi 1000’den 1500’e yükseltildi.

Clarity Potion:

  • Yenileme artık Blink’teki gibi davranacaktır ve sadece gerçek bir hasar alındığında, yani hasar kaynağı oyuncu veya Roshan olduğunda bozulacaktır.

Crimson Guard:

  • Pasif engelleme şansı %100’den %50’ye düşürüldü.
  • Pasif engelleme miktarı 32/16’dan (yakın dövüşçü/menzilli) 70/35’e yükseltildi.
  • Koruma Hasar Engellemesi 55’ten 60’a yükseltildi.
  • Koruma artık binalara da etki etmektedir.

Daedalus:

  • Fazladan hasarı 81’den 76’ya düşürüldü.
  • Kritik vuruşu 2.2k’dan 2.3k’ya yükseltildi.

Diffusal Blade:

  • Diffusal Blade artık sadece düşmanlarını hedef alabilir.
  • İllüzyonlardaki mana yakması 20/10’dan 16/8’e düşürüldü.
  • Kahramanlardaki mana yakması 40’tan 50’ye yükseltildi.
  • Diffusal Blade yakılan mana başına hasarı %100’den %80’e düşürüldü.

Dragon Lance:

  • Kuvveti 13’ten 12’ye düşürüldü.

Drum of Endurance: Eşya Yeniden Düzenlendi

  • Swiftness Aura artık +20 Hareket Hızı aurasına sahip.
  • Zekâ bonusu 9’dan 6’ya düşürüldü.
  • Reçetesi artık Ring of Regeneration yerine Sage’s Mask gerektiriyor.
  • 3 Sağlık Yenilemesi yerine +%50 Mana Yenilemesi sağlamaktadır.

Dust of Appearance:

  • Dust of Appearance artık kullanmak için 5 mana gerektirmemektedir.

Enchanted Mango:

  • Enchanted Mango’lar artık 110 altına satılmaktadır.

Eye of Skadi:

  • Artık bir Eşsiz Saldırı Eklentisi değildir.

Gem of True Sight:

  • Gerçek Görüş artık illüzyonlarda çalışmamaktadır.

Glimmer Cape:

  • Dolum süresi 16’dan 14’e düşürüldü.

Heart of Tarrasque:

  • Yenilemesi %4.75’ten %7’ye yükseltildi.

Healing Salve:

  • Yenileme artık Blink’teki gibi davranacaktır ve sadece gerçek bir hasar alındığında ve hasar kaynağı oyuncu veya Roshan olduğunda bozulacaktır.

Heaven’s Halberd:

  • Heaven’s Halberd yavaşlatma süresi 4’ten 5’e yükseltildi.
  • Heaven’s Halberd Sakatlama şansı %20’den %24’e yükseltildi.
İlgini Çekebileceğini Düşündük:  CS:GO 31 Ağustos 2018 Güncellemesi

Helm of the Dominator: Öğe Yeniden Düzenlendi

  • Hükmet yeteneği artık 75 mana gerektirmemektedir.
  • Hükmet yeteneğinin bir birim üzerinde kullanıldığındaki hareket hızı 350’den 425’e yükseltildi.
  • Hükmet yeteneği artık aynı anda sadece bir yaratığa etki edebilmektedir.
  • Reçetesi ve Bonusları yeniden düzenlendi:

Reçete:
Headdress (575)
Gloves of Haste (500)
Reçete Bedeli:(725)
Toplam: 1800 (Önceden 1800)

Sağladıkları:
+6 Bütüm Özelliklere
+10 Saldırı Hızı
+10 Saldırı Hızı Aurası
+8 Sağlık Yenileme Aurası
Etkinleştirilebilir Yetenek – Hükmet

Infused Raindrop:

  • Dolum süresi 6’dan 7’ye yükseltildi.

Iron Talon:

  • Artık temel hasarın belirli bir yüzdesini (%40/%15) artırmamaktadır.
  • Artık kahraman olmayan birimlere karşı +24/7 fazladan hasar vermektedir.
  • Fazladan hasar artık Roshan’a karşı çalışmaktadır.
  • Dolum süresi 14’ten 20’ye yükseltildi.

Maelstrom:

  • Maelstrom 0.2 saniyelik içsel bir dolum süresine sahiptir.
  • Maelstrom artık bir Eşsiz Saldırı Eklentisi değildir.

Morbid Mask:

  • Bedeli 900’den 1200’e yükseltildi.
  • Artık 15 hasar sağlamaktadır.

Mask of Madness:Eşya Yeniden Düzenlendi

  • Reçetesi ve Bonusları yeniden düzenlendi:

Reçete:
Morbid Mask (1200)
Reçete Bedeli (700)
Toplam: 1900 (Önceden 1800)

Sağladıkları:
+%15 Can Çalma
+15 Hasar
Etkinleştirilebilir Yetenek – Çılgınlık

– 8 saniye boyunca 100 Saldırı Hızı ve %17 Hareket Hızı kazanır. Dolum süresi: 20
– Etkinleştirildiğinde susturulursunuz ve 5 zırha sahip olursunuz.

Medallion of Courage:

  • Medallion of Courage artık Roshan’a karşı yarı değerinde etki etmemektedir.

Mjollnir:

  • Mjollnir 0.2 saniyelik içsel bir dolum süresine sahiptir.
  • Mjollnir artık bir Eşsiz Saldırı Eklentisi değildir.

Monkey King Bar:

  • Monkey King Bar artık +15 Saldırı Hızı sağlamamaktadır.

Moon Shard:

  • Gece görüşü 250’den 300’e yükseltildi.

Necronomicon:

  • Necronomicon Warrior saldırı hızı türü Temel’den Delici’ye değiştirildi.
  • Necronomicon Warrior saldırı hasarı 45/60/75’ten 75/100/125’e yükseltildi.
  • Necronomicon Warrior Mana Yakması 25/50/75’ten 20/30/40’a düşürüldü.
  • Necronomicon Archer ve Warrior zırh türü Kahraman’dan Temel’e değiştirildi.
  • Necronomicon Archer Mana Burn dolum süresi 20’den 7’ye düşürüldü.

Oblivion Staff:

  • Oblivion Staff saldırı hasarı 15’ten 10’a düşürüldü.
  • Oblivion Staff zekâsı 6’dan 10’a yükseltildi.

Octarine Core:

  • Octarine Core artık %50 Mana Yenilemesi sağlamamaktadır.

Poor Man’s Shield:

  • Kahraman olmayanlarda etkinleşme şansı %53’ten %50’ye düşürüldü.

Quelling Blade:

  • Artık temel hasarın belirli bir yüzdesini (%40/%15) artırmamaktadır.
  • Artık kahraman olmayan birimlere karşı +24/7 fazladan hasar vermektedir.
  • Fazladan hasar artık Roshan’a karşı çalışmaktadır.

Radiance:

  • Radiance hasarı 50’den 60’a yükseltildi.
  • İllüzyonların Radiance hasarı 50’den 40’a düşürüldü.

Rod of Atos:Eşya Yeniden Düzenlendi

  • Yere bağlanma uygular, hedefin hareket etmesini 2 saniye boyunca önler.
  • Dolum süresi 10’dan 16’ya yükseltildi.
  • Kullanma menzili 1200’den 1000’e düşürüldü.
  • Etkinleştirildiğinde anında uygulanması yerine 1500 hızlık bir atışa sahiptir.

Sange:

  • Sange Sakatlama süresi 4’ten 5’e yükseltildi.
  • Sange Sakatlama şansı %20’den %24’e yükseltildi.

Satanic:Eşya Yeniden Düzenlendi

  • Reçetesi ve Bonusları yeniden düzenlendi:

Reçete:
Reaver (3000)
Morbid Mask (1200)
Mithril Hammer (1600)
Toplam: 5800 (önceden 5900)

Sağladıkları:
+50 Hasar
+%25 Can Çalma
+25 Kuvvet
Etkinleştirilebilir Yetenek – Şeytani Öfke

Shadow Amulet:

  • Shadow Amulet kaybolma süresi 1.5’ten 1.25’e düşürüldü.
  • Shadow Amulet dostlar üzerinde dolum süresi 10’dan 7’ye düşürüldü.

Solar Crest:

  • Solar Crest artık Roshan’a karşı yarı değerinde etki etmemektedir.

Soul Booster:

  • Soul Booster artık +%50 Mana Yenilemesi sağlamamaktadır.

Soul Ring:

  • Reçete Bedeli 125’ten 150’ye yükseltildi.

Talisman of Evasion:

  • Kaçınma oranı %25’ten %20’ye düşürüldü.
  • Bedeli 1700’den 1450’ye düşürüldü.

Tome of Knowledge:

  • TP 425’ten 500/600/700/800/vb. olarak takımınızdaki Tome of Knowledge tüketimi başına yeniden düzenlendi.

Urn of Shadows:

  • Yenileme artık Blink’teki gibi davranacaktır ve sadece gerçek bir hasar alındığında, yani hasar kaynağı oyuncu veya Roshan olduğunda bozulacaktır.

Vanguard:

  • Pasif engelleme şansı %100’den %50’ye düşürüldü.
  • Pasif engelleme miktarı 32/16’dan (yakın dövüşçü/menzilli) 70/35’e yükseltildi.

Vladmir’s Offering:

  • Artık 300 altınlık bir reçete bedeli bulunmamaktadır. (Morbid Mask’ın fiyat değişikliği sonrası fiyatı aynı kalmıştır.)

Wind Lace:

  • Bedeli 235’ten 250’ye yükseltildi.

 

 

 

HERO MODELLEME DEĞİŞİKLİKLERİ

 

Enigma yeniden modellendi. Artık daha kaslı ve fitness çocuğu olmuş 🙂

 

 

 

 

Slardar yeniden modellendi. Artık bu sürümde heromuz vurduğu yeri inleticek gibi duruyor.

 

 

 

Viper yeniden modellendi. Bir de set çıkarılarsa tam olucak gibi.

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yükleniyor...

Liberty City, Grand Theft Auto V’e Aktarılıyor !

Dota 2 Redbull Son Şampiyon Geri Geliyor!