Riot Games’in de yakın zamanda açıkladığı üzere bundan böyle yamaların büyük boyutlu olması bekleniyordu. 8.8 yamasını da kapsayacak bu değişiklik son anda iptal edildi. Öyle ki 8.8 yaması oldukça az boyutlu. Yine de sizi heyecanlandıracak birkaç haberimiz var. İsterseniz hemen detaylara girelim.


Zayıflayanlar

Güçlenenler

Rünlerde Düzenlemeler

Ölümcül Tempo

Verilmek istenen etki oyun içinde pek sağlanamadığından birazcık güçlendirildi.

1-18. seviyelerde %30-80  1-18. seviyelerde %40-110

Kara Hasat

Görsel ve işleyişe dair hatalar giderildi.

Dengelemeleri de geride bıraktığımıza göre yavaş yavaş heyecanlandıracak yere gelebiliriz. Ama önce Arayıcı Mercek eşyasının kaldırıldığını ve Kahin dönüşümü eşyasının ilk seviyelerde alınabilir olduğunu belirtelim. Ayrıca ziynet değiştirdiğimizde araya ceza gibi giren 120 saniye bekleme süresi artık yok. Bundan böyle gönül rahatlığıyla oyunun gidişatına göre ziynetinizi değiştirebilirsiniz.

“Hazırsanız Başlıyoruz.”

Suikastçı güncellemesinden bu yana özellikle orta koridor oyuncuları eski sezonlara hasret kalmıştı. Duvardan fırlayıp tek atan LeBlanc’lar mı dersiniz, çeyrek canla size saldırıp canını fulleyen Ahri’ler mi dersiniz hepsi Suikastçı Güncellemesi ile beraber tarihe karışıp gitmişti. Ama şimdi, 8.8 yamasıyla beraber hasret giderebileceksiniz. Sözünü ettiğimiz şampiyonlar geri dönüyor!

Güncellenen Şampiyonlar

LeBlanc

LeBlanc’ın güncellenmesindeki temel amaç hem rakibe zaman tanıyıp adil bir hasar takası oluşturmak hem de belirli bir kombo sırası kurarak işlevsel bir saldırı yapabilmekti. Ancak güncellemeden sonra LeBlanc asla bir daha metaya giremedi. Bu yüzden temponun oldukça gerisinde kalan şampiyon için yapılan değişikliklerin geri alınmasına karar verildi.

Yeni “eski” yetenekler şu şekilde;

  Pasif – Ayna Görüntüsü

Hey Gidi Mazi: LeBlanc, canı %40’ın altına düştüğünde 1 saniyeliğine görünmez olarak hasar vermeyen ve 8 saniyeye kadar sürebilen bir Ayna Görüntüsü oluşturur.
Giderilen HataPasif – Ayna Görüntüsü tarafından gerçekleştirilen normal saldırılar, artık saldırı hedefe ulaşmadan önce görüntünün katledilmesi halinde hasar vermiyor. İşin komiği, bu düzeltme LeBlanc’ı ilk yenilediğimizde hazırdı ama yetenek artık oyunda yer almadığından uygulamamız gerekmedi. Nihayet bunu sizlere sunuyoruz!

  Q – Şer Mührü

Şer Mührü: Hedefi işaretler. İşaretli hedefe bir yetenekle hasar vermek mührü patlatarak fazladan hasar uygular.
Küre Taban Hasarı: 55/90/125/160/195 (değişmedi)
Küre Hasar Oranı: 0,5 Yetenek Gücü  0,4 Yetenek Gücü
İşaret Taban Hasarı: 55/80/105/130/155
İşaret Hasar Oranı: 0,4 Yetenek Gücü
Bedel: 40/45/50/55/60 Mana  50/60/70/80/90 Mana

 W- Vur Kaç

Taban Hasar: 40/55/70/85/100  85/125/165/205/245
Hasar Oranı: 0,2 Yetenek Gücü  0,6 Yetenek Gücü
Bekleme Süresi: 18/16/14/12/10 saniye  14/13/12/11/10 saniye
Hız: 1600  1450
Yeniden Etkinleştirme Gecikmesiİlk kullanımdan sonra 0,85 saniye Atılmayı tamamladıktan sonra 0,2 saniye

 E – Hayali Zincir

Bağlanma Taban Hasarı: 40/60/80/100/120 (değişmedi)
Bağlanma Hasarı Oranı: 0,5 Yetenek Gücü  0,3 Yetenek Gücü
Sabitleme Taban Hasarı40/60/80/100/120  60/90/120/150/180
Sabitleme Hasarı Oranı0,5 Yetenek Gücü  0,7 Yetenek Gücü
Bedel: 40 Mana  70 Mana
Bağ Menzili: 885  865

 R – Taklit

Taklit: R’ye basıldığında LeBlanc’ın son kullandığı yeteneği gerçekleştirir.
R+Q Küre Taban Hasarı: I70/140/210
R+Q Küre Hasarı Oranı: 0,4 Yetenek Gücü
R+Q İşaret Taban Hasarı: 140/280/420
R+Q İşaret Hasarı Oranı: 0,8 Yetenek Gücü
R+W Taban Hasarı: 150/300/450
R+W Hasar Oranı: 0,75 Yetenek Gücü
R+E Bağlanma Taban Hasarı: 70/140/210
R+E Bağlanma Hasarı Oranı: 0,4 Yetenek Gücü
R+E Sabitleme Taban Hasarı: 140/280/420
R+E Sabitleme Hasarı Oranı: 0,8 Yetenek Gücü

Ahri

Ahri’nin suikastçı kategorisinde olması aslında güzel bir özellik. Ancak şampiyonun yetenek işleyişleri gereği tüm işi tek başına yapıp takımına katkıda bulunamaması oyunun gidişatını olumsuz etkileyen bir sorun. Riot Ahri’yi biraz eski haline döndürerek takım savaşında daha etkin rol almasını hedeflediğini açıkladı.

Yeni Ahri yetenekleri şu şekilde;

 Pasif – Vastaya Ziyafeti

Ahri, bir rakip şampiyona 1,5 saniye içinde 2 yetenek isabet ettirdiğinde, 3 saniyeliğine %20 Hareket Hızı kazanır (9 saniye bekleme süresi). “Bunu hareket hızı sağlayan rünle komboladığınızı düşünün…”

 

 Q – Aldatan Küre

Q isabet ettirmek artık hareket hızı sağlamıyor.

Üç Vuruşluk Kombo: Ahri 9 yetenek isabeti gerçekleştirdiğinde (yetenek kullanımı başına en fazla 3) Öz Hırsızı kazanır ve isabet eden bir sonraki Q kullanımı, 1/6/11/16. seviyelerde vurulan her rakip için 3/5/9/18 Can yeniler.

 

 W – Tilki Ateşi

Bedel: 50 Mana  40 Mana
Kurnaz Tilki: Tilki Ateşi, Ayartan Öpücük’ün alınan hasarı arttırma etkisi altındaki rakip şampiyonlara ve Ahri’nin son 3 saniye içinde normal saldırı yaptığı hedeflere öncelik verir.
Öncelikli Hedeflere Karşı Menzil725 (önceliksiz hedeflere karşı menzil hâlâ 700)
Önceliksiz Hedef Alma Gecikmesi: 0,25 saniye  0,4 saniye (öncelikli hedeflere karşı gecikme hâlâ 0,25 saniye)

 E – Ayartan Öpücük

Taban Hasarı: 60/95/130/165/200  60/90/120/150/180
Hasar Oranı: 0,60 Yetenek Gücü  0,40 Yetenek Gücü
İşte Geliyor: Ayartan Öpücük bir şampiyona hasar verdiğinde, Ahri’nin yetenekleri 5 saniyeliğine bu şampiyona %20 daha fazla hasar verir.

 R – Ruh Saldırısı

Taban Hasarı: 70/110/150  60/90/120
Hasar Oranı: 0,25 Yetenek Gücü  0,35 Yetenek Gücü
Bundan böyle işlevsel bir Ahri oyuncusu takımını zafere götürebilecek.

Varus

Varus’un sadece W yeteneği yenilendi.

 W – Maraz Sadağı 

İsabet Etkisi Hasarı: 10/14/18/22/26  5/9/13/17/21
Yeni Aktif: Varus’un bir sonraki Q – Deşen Ok yeteneği, hedefin eksik canının %6/7/8/9/10’u kadar fazladan hasar verir. Hasar, yoğunlaşma süresine göre en fazla %50 oranında artabilir (%9/10,5/12/13,5/15).
Yenilenen şampiyonlarımız bu kadar. Yenilenen yeteneklere baktığımızda oyun içinde güç dengesinin büyük miktarda değişeceğini görmek pek de zor değil.

Giderilen Hatalar

  • Warwick’in Q’sunun iki kere kullanılmasını sağlayan bir durum daha düzeltildi. Artık bunun son olduğunu düşünüyoruz.
  • Topçu minyon altın değeri artık 87 Altın seviyesinden sonra da doğru şekilde artıyor.
  • Klonlar artık Volibear’in Haşmetli Kükreme yeteneğiyle korkutulabiliyor.
  • Tiamat’ın Elektrik Ver veya Sürat Coşkusu tetiklenmelerini etkilemesi hatası giderildi.
  • Yavru Geyik Poppy’nin dönüş ve yetenek ses efektleri geri getirildi ve artık temel ses efektleri kullanılmıyor.
  • Havuz Partisi Graves ve tüm renklerinin görünür eklem noktaları düşük grafik seviyelerinde en aza indirildi.
  • Oyuncakton ve tüm renklerinin görünür eklem noktaları düşük grafik seviyelerinde en aza indirildi.
  • Arcade Miss Fortune ve tüm renklerinin görünür eklem noktaları düşük grafik seviyelerinde en aza indirildi.
  • Darius’un doku sıkıştırmaları artık tüm renkleri arasında daha tutarlı.
  • Kum Fırtınası Ekko’nun kum saati ve krono kılıcı artık animasyonları sırasında modeline daha iyi şekilde bağlı.
  • Ölüm Meleği Soraka’nın dönüş animasyonları sırasında ortaya çıkan küresi geri getirildi.
  • Draven Baba’nın Q – Dönen Balta yeteneğinin düşüş noktası parçacık efektleri artık yerdeki alan etkili yeteneklerin parçacık efektleriyle üst üste binmiyor.
  • Havuz Partisi Lulu’nun Pix saldırı atışlarının iz parçacık efektleri geri getirildi.
  • Gecenin Kılıcı Yasuo ve KOD ADI: Yasuo’nun Q – Çelik Fırtına yeteneğinin yerdeki parçacıkları artık engebeli zeminlerde yerin altına girmiyor.
  • Demir Solari Leona’nın R – Güneş Patlaması simgesi artık düşük grafik ayarlarında yanlış şekilde dönmüyor.
  • Elementalist Lux’ın Q – Işık Bağı yeteneği artık Lux’ın diğer kostümlerine kıyasla daha hızlı solmuyor.
  • Dehşet Yıldızı Darius’un boşta görsel efektleri geri getirildi.
  • Cesur Yürek Darius ve Potanın Kralı Darius’un kritik saldırıları sırasındaki parçacık efektleri artık yanlış yerde ortaya çıkmıyor.
  • Kozmik Bela Kassadin’in normal saldırı isabet etkilerinin ve W – Cehennem Kılıcıyeteneğinin özel parçacık efektleri geri getirildi.
  • Yenilmez Karma’nın tüm yeteneklerinin özel parçacık efektleri geri getirildi.
  • Kanlı Ay Twisted Fate’in dönüş animasyonları artık eksik piksellere sahip değil.
  • Miyavkai’nin elinde taşıdığı minik kediş bulundu ve güvenli şekilde ona geri verildi!
  • Kartopu Savaşı Graves’in gözleri artık tüm animasyonları sırasında başının hareketlerini takip ediyor.
  • Nami’nin gülme görsel efektleri, ifade kullanıldığında yeniden doğru şekilde gösteriliyor.
  • Cüce Cin Veigar’ın W – Karanlık Madde görsel efektleri bir kez daha gökkuşaklarına kavuştu!
  • Yıldız Muhafızı Soraka’nın sığınak görsel efektleri yeniden şampiyonun modelini doğru şekilde kaplıyor.
  • Freljord’lu Taliyah’nın normal saldırı isabet etkisi görsel efektleri, bir kez daha yapılara ve orman canavarlarına saldırırken de gösteriliyor.
  • SKT T1 Ryze’ın dönüş animasyonları sırasında duyulan taraftar sesleri geri getirildi.
  • Alevlerin Hâkimi Aurelion Sol’ün şaka animasyonları sırasında güneş gözlüğü üzerinde beliren pırıltı efektleri geri getirildi.
  • Gizli Ajan Xin Zhao’nun dönüş ses efektleri geri getirildi.
  • SKT T1 Ekko’nun şaka, kışkırtma, dans ve katledilme ses efektleri geri getirildi.
  • Çelik Kuvvet Garen’in Baş Kötü işareti artık hem takım arkadaşı hem de rakip bakış açılarından aynı yükseklikte gösteriliyor.
  • Jeton Düşmanı Malzahar’ın dönüş görsel efektleri geri getirildi.
  • Erdem Mızrağı Blitzcrank ve İsyan Mızrağı Blitzcrank’in dönüş animasyonlarındaki yıldırım görsel efektleri geri getirildi.
  • Astronautilus’un miğfer görsel efektleri artık W – Titan’ın Gazabı sonlandıktan sonra ekranda kalmıyor.

Yama notlarımızın yavaş yavaş sonuna gelirken yakında bizlerle olacak kostüm ve renklere bir göz atalım.

Yenilmez Varus

“Yenilmez Varus yeni bir etkinliğin habercisi olabilir.”

Çöl Baronu Rumble Renk Paleti

Yazımızın başında da bahsettiğimiz üzere bu seferki yama biraz küçük boyutlu olduğundan gelecek olan 8.9 yaması pek de uzakta değil. Yakında tekrar görüşmek üzere!

 

 

 


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.