in ,

LoL 9.23 Yama Notları Özeti | Sezon Öncesi Dönem Başlıyor!

Değişen Sihirdar Vadisi, Elemental Ejderhalar ve Daha Fazlası…

9.23 yamasıyla birlikte League of Legends’ın büyük Sezon Öncesi Dönemi başladı. Sezon Öncesi Dönem’de 10. sezona dair büyük değişiklikler bulunuyor. Özellikle Sihirdar Vadi’sinin Elemental Ejderhalar ile değişimi sayesinde, oyun stratejisi durağan yapısından kurtularak çeşitleniyor. Böylece oyunun “early” ve “late” safhası da kesin bir biçimde birbirinden ayrılmış oluyor. Kısaca Riot, değişken Sihirdar Vadisi ile 10. sezonda bize farklı strateji fırsatları sunarken bir yandan da muazzam bir görsel şölen yaşatmaya hazırlanıyor. Yazımızda 9.23 yamasındaki dengelemelerden ziyade Sezon Öncesi Dönem değişikliklerine odaklanacağız. İsterseniz bir an önce başlayalım.

Sezon Öncesi Dönem Tanıtımı

Yamada Öne Çıkanlar

Bu sezonun büyük ödülü olan Şanlı Aatrox, 9.23 yamasıyla beraber Vadi’ye iniyor.

Ayrıca sezonu Altın ve üzeri bir ligte tamamlayanlar için Şanlı Aatrox kostümünün yanında kostüme özel renkler de verilecek.

 

 

 

Sırada Sezon Öncesi Dönemi’nin en büyük sürprizi olan Elemental Ejderhalar var. Yazımızın başında da bahsettiğimiz üzere bu büyük yenilik 10. sezonu eşsiz bir dönem haline getirecek gibi görünüyor.

Elemental Vadiler

Bilindiği üzere Elemental Ejderhalar ödül olarak değişken hasarların yanında hareket hızı, zırh gibi şampiyona özel ilave etkiler sağlıyordu. Kadim Ejderha ve Baron’un yanında biraz sönük kalan bu etkenler 10. sezon itibarıyla tamamen yenileniyor. Öyle ki, oyundaki ikinci element ejderi kesildiğinde harita kalıcı olarak dört Elemental Vadi’den birine dönüşüyor. Bunların hepsi yüzey şekillerini özgün biçimde değiştiriyor ve takım savaşı, rotasyon, görüş ve hedef kontrolü stratejilerinizi bambaşka bir hale getiriyor.

Dönüşüm mekanikleri

  • İkinci element ejderi kesildiğinde ve üçüncüsü belli olduğunda gerçekleşiyor.
  • Vadi elementi üçüncü ejderin elementiyle aynıdır.
  • Harita değiştiğinde, gelecekte ortaya çıkan tüm element ejderleri sadece o elemente ait olur.
  • Her zaman ormanın dört çeyreğinde, güçlendirme kamplarının merkezlerinde ve ejder çukurunda gerçekleşir. Yani element ejderine göre çalılar kavrulup yanabilir, yüzey şekilleri artabilir, ufuktan bir meltem esip hızınıza hız katabilir, ya da Vadi’ye yağan yağmur ile ormanın bereketliliği coşup artabilir.

Şimdi de Elemental Vadi’nin nasıl şekillendiğine bir göz atalım.

Alev Vadisi

Alev Vadi’siyle göze çarpan değişiklikler kısaca şu şekilde:
  • Mavi ve Kırmızı Güçlendirmelerin yakınındaki çalılar yanar ve bunların çukurlarında yeni yollar oluşur.
  • Ejder çukurunun girişi genişler.
Üçüncü element ejderi olarak gelen Alev Ejderi ile Vadi bir anda yanmaya başlıyor. Böylelikle kavurucu bir atmosfere bürünen Vadi, daha tehditkar bir biçimde oyunculara çeşitli fırsatlar tanıyor.
Çeşitli fırsatlar derken yukarıda gördüğümüz yeni kaçış yollarından bahsediyoruz efenim. Özellikle Baron savaşlarına bambaşka bir boyut kazandıran bölge oldukça işlevsel görünüyor. Ancak dikkat etmekte fayda var; eskiden saklanabildiğimiz güvenli çalılar, bu elemental etki ile nasibini alıyor. Bütün çalılar yanmasa bile önemli bölgelerde yalnızca yüzey şekillerinin arkasında saklanma gibi bir şansımız var. Ancak yine de düzgün bir strateji ile durumu lehinize kullanmak mümkün.

Dağ Vadisi

Dağ Vadi’siyle göze çarpan değişiklikler kısaca şu şekilde:

  • Her bir orman çeyreğinde iki yeni kayalık ortaya çıkar.
  • Ejder çukurunun önünde bir kaya oluşumu meydana gelir.
Dağ Ejderi’nin gelişiyle beraber artan yüzey şekilleri, orman savaşlarını daha da kızıştıracağa benziyor. Orman savaşları demişken aklınıza sadece jungle rolündeki oyuncular gelmesin, duvarları kullanarak haritayı anında arşınlayabilen Camille ve Talon gibi şampiyonlar da rakipleri kolayca canından bezdirebilecek. Mobilitesi zayıf şampiyonlarsa eğer şansları varsa duvarları kullanarak rakiplerine falso verebilecek. Görülebildiği daha şimdiden oldukça etkili stratejiler doğmuş durumda. Bakalım Dağ Vadi’sinde ortalık daha ne kadar karışabilecek?
“Çabuk kimse görmeden!!” adlı bu yenilik ile gizli gizli ejder kesmek mümkün. Ejder yuvasında beliren bu yüzey şekli ile ya kimsecikler görmeden ejderinizi kesebileceksiniz ya da siz fark etmeden onlar sizin ejderinizi çalıp kaçabilecek.

Okyanus Vadisi

Okyanus Vadi’siyle göze çarpan değişiklikler kısaca şu şekilde:

  • Ormandaki çoğu çalı büyür ve güçlendirme kamplarının yanında yeni Can Erikleri ortaya çıkar. Ormanda su birikintileri oluşur. Bunlar çoğu zaman estetik değişikliklerdir. Tabii Elementlerin İmparatoriçesi’ni oynuyorsanız veya Suda Yürüyen rününü seçtiyseniz, işin rengi değişir.
  • Ejder çukurunun etrafında yeni çalılar yeşerir.
Eğer oyununuz kötü gidiyorsa Okyanus Vadi’si yıpranan sinirinizi düzeltmek için birebir. Özellikle usul usul yağan yağmurun oluşturduğu görsel şölen tamamen izlenmeye değer. Ayrıca Okyanus Vadi’sinde orman içinde birçok kaçış noktası bulunuyor. Ejder bölgesinde de kolaylıkla görülebilen bu çalılar sayesinde, duvarlardan atlayabilen şampiyonların ejder çalma potansiyeli de artmış oluyor.
Ormanın çeşitli bölgelerinde ortaya çıkan çalılar her ne kadar estetik olup gözlerimizi okşasa da suikastçi şampiyonlar için bir yuva özelliği gösteriyor. Siz siz olun, çalıların güzelliğine aldanıp da içine saklanan rakibin amansız tuzağına yakalanmayın.

Bulut Vadisi

Bulut Vadi’siyle göze çarpan değişiklikler kısaca şu şekilde:

  • Mavi ve Kırmızı Güçlendirmelerin çevresindeki bölgelerde hava akımları oluşur ve bu alanlardaki şampiyonlar hız artışı kazanır.
  • Ejder çukuru hız arttıran bir rüzgâr tüneline dönüşür.
Bulut Vadisi her ne kadar estetik açıdan yenilik getirmiyor gibi dursa da atmosferik açıdan oldukça doyurucu olmuş. Özellikle usul usul esen rüzgarın sesi oyundaki 800k’ların verdiği sinir ve stresi alıp götürüyor. Ayrıca Vadi boyunca oluşan hava akımları ile orman bölgesindeki kapışmanın temposu büyük ölçüde artıyor. Hava akım bölgelerini kullanarak koridorlar arası gezebilmek de mümkün. Yani koridorunuzdaki rakibiniz sizi fark etmeden çabucak diğer koridora yardıma gidebiliyorsunuz. Riot bu Vadi ile hareket hızı etkisinin önemini bir kez daha bizlere göstermiş oldu.
Ormanın çeşitli bölgelerinde yer alan hava akımları ejder bölgesinde de bulunuyor. Buradaki yoğun hava akımı sayesinde kazanacağınız hareket hızı ile rakibinizi kolayca savuşturabileceksiniz. Anlaşılan Bulut Vadisi ile oyunun temposu büyük bir ölçüde hızlanıyor.

Yan Koridor Girintileri

Üst ve alt koridora iki yeni koridor girintisi ekleniyor. Haritanın sınırı genişlerken her iki koridorda da beklenmedik pusular olacak gibi görünüyor.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Vodafone Freezone Şampiyonluk Ligi 2019 Takımları Belli Oldu!

Nehir Girişindeki Çalılar

Mavi Güçlendirmelerin bulunduğu her iki orman çeyreğindeki nehir girişlerine yeni çalılar eklendi. Böylece oyunun ilk dakikalarındaki “invade” taktiği daha bir tehditkar şekle bürünmüş oldu.

Element Ejderleri

Ejder ruhları, element ejderlerini kesmeyi başaran takımı oyunun ileri safhalarında ödüllendiren yeni bir mekanik olma özelliği taşıyor.

  • Dört element ejderi kesmeyi başaran takım, Elemental Vadi’nin elementiyle aynı olan bir ejder ruhu kazanır.
  • Kadim Ejderha yalnızca takımlardan biri ejder ruhu kazandığında ortaya çıkmaya başlar. Yani sadece tek bir takım ona sahip olabilir.
  • Ejder ruhları, element ejderi güçlendirmelerine benzer şekilde kalıcıdır ve şampiyon katledildikten sonra da varlığını korur.

Alev Ruhu

  • Her 3 saniyede bir, rakibe yönelik ilk hasar veren saldırı veya yetenek küçük bir patlama tetikleyerek hedefe ve yakınındaki rakiplere 90 (+0,25 İlave Saldırı Gücü) (+0,15 Yetenek Gücü) (+0,03 İlave Can) Hasar verir.

Dağ Ruhu

  • 5 saniye boyunca hasar almamak, 225 (+0,2 İlave Saldırı Gücü) (+0,15 Yetenek Gücü) (+0,15 İlave Can) Kalkan kazandırır.

Okyanus Ruhu

  • Rakiplere hasar vermek, 3 saniye boyunca 180 (+0,4 İlave Saldırı Gücü) (+0,25 Yetenek Gücü) (+0,1 İlave Can) Can ve 90 (+0,04 Azami Mana) yeniler.
  • Minyonlara veya canavarlara hasar verildiğinde bu yenilenme %30 etkilidir.

Bulut Ruhu

  • Hareket hızını pasif olarak %10 arttırır.
  • Ulti kullanıldıktan sonra, 3 saniyeliğine fazladan %30 Hareket Hızı verir (30 saniye bekleme süresi).

Element Ejderi Güçlendirmeleri

9.23 yamasının dengeleme sistemi burada devreye giriyor. Element ejderi güçlendirmeleri, yeni Sihirdar Vadisi ile beraber dengeleniyor.

Alev

  • +%10/17/24 Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü  +%5/10/15/20 Saldırı Gücü ve Yetenek Gücü

Dağ

  • Destansı canavarlar ve kulelere +%16/23/30 İlave Gerçek Hasar  +%8/16/24/32 Zırh ve Büyü Direnci

Okyanus

  • 8 saniye boyunca şampiyonlardan veya kulelerden hasar alınmadığında her 5 saniyede bir eksik canın ve mananın %6/9/12’sini yeniler  Her 5 saniyede bir eksik canın %5/10/15/20’sini yeniler (mana yenilenmesi kalktı).

Bulut

  • +%3/4,5/6 İlave Hareket Hızı (çatışmanın dışında üç katına çıkar)  Ultinin bekleme süresinde %10/20/30/40 azalma, bekleme süresinde azalma sınırı yok sayılır.

Element Ejderi Mekanikleri

Vadi dönüştükten sonra sadece bir element türünde ejder görüleceği için, ilk çıkan ejderlerin aynı türde olmamasını sağlanmış. Böylelikle her oyunda farklı türde ejder mekaniğini deneyimleme fırsatı olacak.

  • Ejderlerin ortaya çıkma sırası: Rasgele  İlk üç ejder artık her zaman farklı elementlere sahip. Geriye kalan diğer ejderlerin elementleriyse, üçüncü ejderin elementiyle aynı.
  • Ejderlerin ortaya çıkma aralığı: lki 5. dakikada ortaya çıkar, sonrakiler 35. dakikaya kadar 5 dakikada bir çıkar  İlki 5. dakikada ortaya çıkar, sonrakiler takımlardan biri dört ejder kesene dek 5 dakikada bir çıkar (Yukarıdaki ejder ruhu kısmına bakın.)
  • Ejder özellikleri: 3500 Can (seviye başına +240, en az 6. seviye)  Vadi dönüşmeden önce 2650 Can (seviye başına +240, en az 6. seviye); üçüncü ejder ve sonrasında 4350 Can (seviye başına +240, en az 6. seviye)

Kadim Ejderha

Kadim Ejderha, 9.23 yamasıyla beraber bambaşka bir mekaniğe sahip oluyor.

  • Kadim Ejderha güçlendirmesi artık element ejderi güçlendirmelerinin etkilerini %50 arttırmıyor.
  • 3 saniye boyunca 45 Gerçek Hasar (element ejderi yükü başına +45)  25-45. dakikalarda 3 saniye boyunca 90-270 Gerçek Hasar.
  • Kadim Ejderha’nın yakma etkisi artık rakipleri açığa çıkarmıyor.
  • Kadim Ejderha’yı ikinci kez kesmek artık element ejderi güçlendirmelerinin etkilerini %100 arttırmıyor veya yakma hasarını 135’e (element ejderi yükü başına +90) çıkarmıyor.
İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Yeni Şampiyon Hiçlik'in Kızı Kai'Sa!

Bahsettiğimiz yeni Kadim Ejderha mekaniği infaz etme. Böylece oyunun ilerleyen safhalarına yönelik bir takım savaşı güçlendirmesi olma kimliği daha iyi yansıtılıyor.

  • Canı %20’nin altında olan rakiplere hasar vermek 0,5 saniye sonra Kadim Kıyım‘a uğrayarak katledilmelerine sebep olur (bekleme süresi yok).
  • Kadim Kıyım Zhonya’nın Kumsaati veya Kindred’ın R – Kuzunun Şefkati yeteneği gibi hasar görmeme etkilerinin altındaki rakipleri infaz edemez.
  • 150 saniye; katledilince kaybedilir  180 saniye; katledilince kaybedilir.
  • Ortaya çıkma kuralları: İlk ejderha 35. dakikada ortaya çıkar; sonrakiler 6 dakikada bir çıkar  İlki takımlardan biri dördüncü element ejderini kestikten 6 dakika sonra ortaya çıkar; sonrakiler 6 dakikada bir çıkar.

Baron Güçlendirmesi

Kadim Ejderha’nın yeni mekaniği ile Baron güçlendirmesinin etki süresi azaltılıyor.

  • Etki süresi: 210 saniye  180 saniye

Güçlendirme Görselleri

Mavi Güçlendirme, Kırmızı Güçlendirme, Kırmızı Güçlendirme’nin yakma efekti, Baron’un Yaveri ve Ejderha Sureti’nin (Kadim Ejderha güçlendirmesi) görselleri güncellendi.

İlk Sıra: Mavi Güçlendirme, Kırmızı Güçlendirme, Kırmızı Güçlendirme’nin yakma etkisi

İkinci Sıra: Kadim Ejderha, Baron’un Yaveri, tüm güçlendirmeler + ejder ruhu

Üst Koridor Eşitlemesi

Ejder yenilenmeleri ile birlikte oyunun merkezi alt koridora doğru kayıyor. Riot da bu dengesizliği gidermek adına üst koridorda birtakım çalışmalar yapmış durumda. Bunlara göre, alt koridor tarafındaki ejderlerin öneminin artmasıyla birlikte, Vadi’nin Alameti’nin biraz daha erken ortaya çıkması ve sadece bir defa dirilmesi sağlanıyor. Böylece takımlar alt koridorun baskınlığından ötürü, üst koridoru tamamen terk etmeyecek. Ayrıca alt ve üst koridordaki eşitliği sağlamak adına birçok dengeleme de yapılmış durumda. Bu sayede üst koridor oyuncuları alt koridorda hızlanan tempoya ayak uydurabilecek.

Orman Temposu

Değişen orman ile birlikte ormancılar da elden geçiriliyor. Artık ormanda mücadele etmek daha zor ve ormanda geri düşen oyuncunun başarısız baskın riski de arttırılmış durumda. Son olarak artık ormancılar ilk olarak ormanın hangi kısmını temizlerse temizlesin, 3. seviyeye ulaşabiliyor. Bu da Riot’ın düşünmüş olduğu ufak bir stratejilerden biri.

Genel olarak Sihirdar Vadisi ve Elemental Ejderhalar’ın etkilerinden bolca söz ettik. Değişen ortamın çeşitlenen etkileri ile beraber, zırh deşme eşyaları, destek eşyaları ve enerji dolu kritik vuruş eşyalarında hatırı sayılır dengelemeler ve değişiklikler yapıldı. Ayrıca 9.23 yamasıyla beraber aramızdan ayrılan bazı eşyalar da var.

Kaldırılan Eşyalar

Rünler

Arakçı Rünü, sezon öncesi dönem ile birlikte bizlere veda ediyor. Ancak tıpkı Arakçı Rünü gibi işleyen fakat farklı etkileri olan yepyeni bir rün de karşımıza çıkıyor: Prototip:Heptaş. Bu rün, tıpkı Arakçı Rünü gibi işliyor ancak rastgele eşya yerine düzenli olarak rasgele bir anahtar rünün tek seferliğine kullanılmasını sağlıyor.

Uğursuz Koruluğa Veda

9. sezonun hüzünlü yaprak dökümü, Uğursuz Koruluğun vedası ile devam ediyor. Uğursuz Koruluk 9.23 yamasıyla beraber bizlere veda ediyor. Üzülmeyin, eğer Uğursuz Koruluk oynadıysanız anı niteliğinde birer simge hediye edilecek.

Hoşça kal Zehirçene!

Giderilen Hatalar

  • Katledildiğiniz zaman kamerayı hareket ettirmek için mini haritaya tıkladığınızda ve dirildikten sonra onu ortalamak için boşluk tuşuna bastığınızda, kamera kilidi artık kendiliğinden açılmıyor.
  • Sustur simgesi düzeltildi.
  • Poppy bir rakibi E – Kahraman Hücumu ile sersemlettiğinde ve daha sonra rakip bu sırada başka bir etki tarafından sersemletildiğinde, ikinci sersemletme artık Poppy’nin sersemletmesinin süresi dolduğunda ortadan kaybolmuyor.
  • Darius’un W – Kemik Kıran yeteneği kritik vuruş yaptığında artık Teemo’nun Q – Kör Eden Dart yeteneğinin etkisini yok saymıyor.
  • Garen’in Q – Amansız Hücum saldırısı rakibinin görüş alanından çıkmasından dolayı iptal olduğunda, Q’nun güçlendirilmiş saldırı aralığı bitene kadar E – Yargı yeteneğini kullanamamasına sebep olan hata giderildi.
  • Yakındaki tek takım arkadaşı hedef alınamaz veya duraklamış haldeyse bile Savaş Ganimeti’nin pasifi artık doğru biçimde tetiklenebiliyor.
  • Normalde tetiklemesi gereken ilk normal saldırısı iptal olduğunda, Malphite’ın W – Gök Gürültüsü yeteneğinin güçlendirilmiş saldırı aralığı artık sonsuza dek sürmüyor.
  • Diana artık R – Ay Koşusu ile bir hedefe atılıp otomatik olarak normal saldırı gerçekleştirdiğinde artık doğru biçimde Yenilmez yükü kazanıyor.
  • Shyvana’nın Ejderha Biçimi’ndeyken kullandığı Q – Çifte Isırık artık doğru biçimde birden fazla Yenilmez yükü kazandırıyor.
  • Evelynn’in Pasif – İblis Gölge yeteneğinin ipucunda artık her sayı yerine sıfır görünmüyor.

Kostümler

Pulsefire Thresh

Pulsefire Thresh Prestij Serisi

Şanlı Aatrox

Sezon öncesi dönem değişiklikleri bu şekilde. 10. sezonda oldukça büyük değişiklikler olacağa benziyor. Son olarak 25 Kasım’da Öz Mağazasının kısa bir süre için geri geleceğini de hatırlatalım. Vadi’de iyi eğlenceler!

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

https://oagtr.com/anasayfa/monster-pusat-k2…lavye-incelemesi/

Monster Pusat K2 Pro Mechanical Gaming Klavye İncelemesi

PlayStation 5’in Çıkış Tarihi ve Fiyat Bilgisi Sızdırıldı!