PLAYERUNKNOWN’S BATTLEGROUNDS GÜNCELLEME NOTLARI // PC 1.0 #14 // 30 MAYIS 2018

Playerunknown’s Battlegrounds’a 30 Mayıs 2018 tarihinde gelen PC #14 güncelleme notunun Türkçe olarak tüm ayrıntıları aşağıdadır.


Selamlar,

Birkaç güne gelecek #14 güncellemesinde fırlatmalı silahlar (el bombası, flaş bombası, vb.), silah, silah eklentilerini ve performans geliştirmelerini göreceğiz.

Öncelikle fırlatmalı silahlarda olan değişikliklere bir göz atalım:

El Bombaları:

El bombalarının knockback (patlama etkisiyle karakterin farklı yönlere ittirilmesi) etkisi büyük ölçüde azaltıldı. Oyuncular için daha kolay bir oyun zevki sunulmuş. El bombalarının öldürücü etkisiyle alakalı menzili ve verdiği hasar yeniden düzenlenip oyuncular için daha kullanışlı hale getirilmiş.

Flaş Bombası:

Flaş bombaları, hepimizin de bildiği gibi hiçbir zaman en favorilerden biri olmamıştır. Flaş bombalarını biraz daha ilgi çekici hale getirmek için etkileri biraz değiştirilmiş. Artık karaktere görüme, duyma ve ateş etme anında daha sert etkiler bırakıyor. Flaş bombalarının etki menzilinde düzenlemeler yapılıp patladığı anda flaş yemiş karaktere farklı animasyonlar eklenecek, böylelikle kimin flaş yediği daha kolay belli olacak.

Molotof:

Molotoflar da flaş bombaları gibi oyunda en az tercih edilen silahlar arasında bulunuyor. Molotofların daha kullanışlı bir hale gelebilmesi için etki alanı, alevlerin etrafa, duvarlara, tahta zeminlere ve evlere sıçrama oranı daha kullanışlı ve tercih edilen bir silah olması için arttırıldı.

Güncelleme notlarına geçmeden oyunda kullanıcıları etkileyecek bir şeyden daha bahsetmek gerek. M24’ün ayarlarında değişiklik yapılarak artık bu silahı herhangi bir spawn noktasında da bulabileceğiz. Bunu yapmadaki amaç oyuncuların en favori silahlarından biri olan Kar98k’ya bir alternatifinin olması. Gelişmelere göre diğer güncellemelerde bununla ilgili yeni ayarlamalar olabilir.

Güncelleme Notları

Oynanış

Fırlatmalı silahlar için geliştirmeler yapıldı. (El bombası, Flaş bombası, Molotof)

  • El bombasının etki alanı ve etki alanına göre verdiği hasar değiştirildi:
  • Daha önce el bombasının ana hasarını yemek için patlama noktasından 2,6 metre uzaklıkla sınırlıydı, bu 3,5 metreye çıkarıldı. Ortalama hasar 3,5 metreden 8,5 metreye çıkarıldı. Düşük seviye hasar 8,5 metreden 10 metreye çıkarıldı.
  • Flaş bombalarının kör edici etkisi geliştirildi:
  • Flaş bombalarının ana etkisi (Direct effect) 100˚ ile sınırlandırıldı. Dolaylı etkisi (Indirect effect) ana etki alanı dışında 5,5 metre içinde olursa etki ediyor.
  • Flaş bombalarının maksimum etki alanı 20 metreye ayarlandı.
  • Patlamaya uzaklığa göre, ana etki karakteri 5,5 saniye kör edebilir ve minimum 1 saniye kör edebilir (20 metre uzaklıktayken).
  • Patlamaya olan uzaklığa göre dolaylı etki karakteri maksimum 3 saniye kör edebilir.
  • Yeni animasyon. Kör olan karakter eliyle yüzünü kapıyor.
  • Flaş bombası yiyen birini izlerken izleyende kör oluyor.
  • Flaş bombaları arkasını dönse de atan kişiyi de kör ve sağır ediyor.
  • Molotofların hasarları değiştirildi ve yeni etkileri eklendi:
  • Molotofların iki tür hasarı var. Yanıcı hasar ve dolaylı hasar. Alevlerin içindeyseniz iki tür hasarıda alırsınız, yakınında ise sadece dolaylı hasarı alırsınız.
  • Dolaylı hasarın verdiği etki saniyede 10dan 12,5e yükseldi.
  • Alev aldıktan sonra 4 saniye boyunca saniyede 10 hasar alıcaksınız.
  • Alevler artık tahta zeminlerede yayılıyor.
  • Yeni animasyon. Alev içinde yanarken ve hasar alırken karakter elleriyle kendini söndürmeye çalışacak.
  • Silah ve silah eklentilerindeki değişiklikler:
  • SCAR-L için vertical ve horizontal eklentilerinin sekme oranı azaltıldı.
  • M24’ün verdiği hasar 88 den 79’a düşürüldü.
  • M24 artık haritada herhangi bir spawn noktasında çıkabilir.
  • Tactical Stock ve Cheek Pad sekmeyi azaltmak için artık daha az etkili.
  • Light grip ile alakalı:
  • Light grip artık silahın sekme kontrolünü ve sekme hızını etkilemiyor.
  • Light grip single shot/tek vuruşta %15 oranında sekmeyi azaltıyor.
  • Vector’u daha kolay bulmak için UMP-9 un spawn oranı azaltılıp Vector’unki yükseltildi. Diğer SMG lerin oranı değişmedi.
  • DMR spawn oranı yükseltildi.
UI/UX

Healing anında başka bir itemi kullanmayı denerken bu item kullanılamaz uyarısı veriliyor.

Yeni Anti-Cheat

Not: Bu uygulama şu aşamada sadece test serverlarında geçerlidir. Test süreci tamamlandıktan sonra ana serverlara eklenecektir.

PUBG Corp. Tarafından geliştirilen yeni bir anti-cheat yazılımı oyuna eklendi. Ana serverlarda kullanıma sürmeden nasıl çalıştığını görmek için öncelikle test serverlarında kullanılacak.

Oyunu başlatırken anti-cheat programının vereceği iki seçenekten birini seçmeniz gerekiyor. SECURİTY MODE’u kullanmanızı öneririz. Eğer oyunda bir sorun yaratırsa COMPATIBILITY MODE’u kullanabilirsiniz.

Performans

Geçen seferki yayınladığımız PUBG | YAPIMCIDAN MEKTUP; YAPTIKLARIMIZ VE YAPACAKLARIMIZ yazısında bahsettiğimiz performans sorunlarının hepsi çözülemese de oyunda fark yaratacak bir dizi sorunun çözülüp güncellemeyle geleceğini söyleyebiliriz.

  • FPS düşüşlerinin yaşanmaması için karakter modelleme süreci geliştirildi.
  • FPS geliştirmesi için skydiving anındaki karakter hareketleri ve animasyonları optimize edildi.
  • Bağlantı sorunlarının önüne geçilmesi için network üzerinde geliştirmeler yapıldı.
  • Obje datalarının servera iletilme süresi hızlandırıldı. Paraşütten indikten sonra item gözükmeme sorunu kaldırıldı.
  • Serverlarda karakter ve araç modellemerli güncellendi. Araçlardak yaşanan anormal durumların önüne geçildi.
Ses
  • 3 boyutlu ses duyum sistemi (HRTF) geliştirldi. Ayarlardan aktif edilebilir.
  • Drop bırakan uçağın çıakrdığı ses azaltıldı.
UI/UX
  • Kariyer ekranında istatistikler kısmına yüzülen mesafe eklendi.
Sıralama Ekranı

Oyuncular arasındaki yetenek farkını daha iyi belirlemek için maç başına kazanma/kaybetme puanları arttırıldı.

Bug Düzeltmeleri
  • Erangel ve Miramar haritasındaki oluşan ışık anormallikleri düzeltildi.
  • Erangel haritasında karakterlerin bazı yerlerde çömeldiğinde oluşan sıkışma sorunu düzeltildi.
  • Miramar haritasında karakterlerin bazı objeler içinden geçebilme sorunu düzeltildi.
  • Flaş bombalarını atarken isabet oranı geliştirildi.
  • Sawed-off silahına eklenti takarken oluşan bir hata düzeltildi.
  • Karakter içi dolu olan bir aracın üstüne zıpladığında oluşan hata giderildi.
  • Flaş bombalarının camı kırdıktan sonra geri gelme sorunu çözüldü.
  • Cheek pad’in sekme kontrolü olduğunu oyun için açıklamalarda yazmama sorunu çözüldü.
  • SLR’e takılı cheek pad in %10 sekme kontrolü sağlamama sorunu çözüldü.
  • Grafik ayarlarına bağlı olarak flaş bombasının etkilerinin değiştiği sorun çözüldü.

GÜNCELLEME BOYUTU: 8.8 GB


1 YORUM

  1. ***** oyununda her saniye fps droplar oluyor her saniye fps i sabitleyemiyorsun v vsync çalışmıyor paraşütle altladığında aynı ilk çıktığı zamanki gibi havada kaldım 6 maçtan 2 sinde bırakacağım galiba oyunu çok baydım.

Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.