Playerunknown’s Battlegrounds‘a 26 Mayıs 2018 tarihinde yapımcı ekipten gelen mektubun Türkçe olarak tüm ayrıntıları aşağıdadır.


PUBG geliştirici ekibinin oyunculara yayınladığı bir mektupla sizlerleyiz. Bu mektupta ekip bizleri gelecekte nelerin beklediğini söylüyor; optimizasyon güncellemeleri, yeni harita için yeni modellemeler, mekanlar ve araçlar.

Bu yılın başlarında PUBG’nin 1.0 versiyonunu çıkarttıklarında oyunculara daha iyi ve akıcı bir oyun deneyimi sunmak için ekibi geliştirme üzerine odaklandılar. Yeni içerikler (Sanhok), arayüz ve oynanış geliştirmeleri (harita seçim ekranı ve silah geliştirmeleri) ve bir dizi  anti-hile sistemi oluşturmak öncelikleriydi. Geliştircilerin isteği PUBG’nin bizlerin yani oyuncuların en sevdiği ve oynamaktan zevk aldığı oyunlar arasında birinci sırada olması.

Bu süre içinde oyuna bazı büyük değişiklikler ve geliştirmeler yapmalarına rağmen bazı kesimlerde yetersiz kaldıklarını düşünüyorlar. Bizlerin oyunun performans açısından yetersiz olduğunu düşünmemizi ve geliştiricilere bu konudaki yorumlarımızı haklı buluyorlar, ayrıca ekip son zamanlarda oyuna gelen güncellemelerle ilgili oyuncularla olan iletişimlerinin kopuk olduğunu kabul ediyorlar. Ve bugün ekip bunu gelecekte bizleri nelerin beklediği ve önceliklerini detaylıca anlatarak değiştirmeyi amaçlıyor. Ayrıca bize bizi gelecekte nelerin beklediğiyle ilgili birkaç ip uçları da vereceklerini söylüyorlar.

Bu mektup PUBG’nin geleceğinin sadece ufak bir kısmı.

Önceliklerimiz

Öncelikler belirlenirken oyuncuların geri dönüşlerine dikkat ettiklerini belirtiyorlar. Tüm dünyadaki PUBG oyuncularının ortak isteğinin performans sorunları, server optimizasyonları ve hileler olduğunu görmüşler ve önceliklerini de bunların üzerine ayarlamışlar.

Son gelen birkaç yama ile yapımcılara yapılan şikayetlerin çoğunluğunu performans problemleri, sebepsiz FPS düşüşleri ve görüntü bulanıklığının olduğunu söyleyebiliriz. Bu sorunlardan bazılarının oyuncu kaynaklı, bazılarının ise server kaynaklı olduğu belirlenmiş.

Oyun zevkini ve performansını geliştirmek için bazı sorunlar çözülüyor:

  • Araçların farklı zeminlerde hızlı hareket ettiğinde çıkan fazla efekt sonucu GPU’da aşırı yüklenme sorunu tespit edildi.
  • GPU’nun aşırı yüklenmesinin bir başka nedenide (FPS düşüşlerininde) ışık efektlerinden kaynaklandığı anlaşıldı.

Bu iki sorunla ilgili çalışmaların devam ettiğini belirtiyor yapımcı ekip.

Ayrıca optimizasyon ve güncellemelerle ilgili farklı bir karar alındığını bildiriyorlar. Güncellemelerin yayınlanması için artık büyük değişiklikleri beklemek yerine hazır olduğu anda yayınlama kararı alındığını belirtiyorlar. Bu gelecek güncellemelerin herbiri gelecek yama notlarında açıklanacak.

Oyuncu Taraflı Optimizasyonlar
Karakter Optimizasyonu
  • Oyunda görüşünüzde olmayan oyuncuların hareketlerinden kaynaklanan kasma sorunu kaldırılacak.
  • Engellerden atlayış işlemi ve animasyonu geliştirilecek-bunun düşük seviye bilgisayarlarda ekran sorunlarına yol açacağı bekleniyor.
  • Karakter modelleme işlemi geliştirilecek.
  • Aynı anda birden çok karakterin serbest dalış yaptığı anda oluşan FPS düşüşleri düzenlenecek.
  • Paraşüt açılma animasyonu oluşan FPS düşüşleri düzenlenecek.
Araç Optimizasyonu
  • Gözükmeyen araçların ve içindeki karakterlerin olşturduğu hareket sonucu oluşan FPS düşüleri düzenlenecek.
  • Duran araçların CPU’da oluşturduğu baskı düzeltilecek.
Yükleme Optimizasyonu/Stabilizasyonu
  • Miramar ve Sanhok’un yüklemesini geliştirmek için optimizasyon düzenlemeleri gelecek.
  • Doku yüklemesi anında oluşan ekran kasması sorunu düzeltilecek.
Diğer Optimizasyon Ayarları
  • Görülmeyen karakterlerin ve objelerin RAM kullanım miktarı azaltılacak.
  • Ölüm kamerası işlemi FPS düşüşü yaşanmaması için optimize edilecek.
  • Scope kullanımında oluşan FPS düşüşleri düzeltilecek.
Server Taraflı Optimizasyonlar
  • Ağ kaynaklı sorunlar çözülecek ve ağ decikmesi azaltılacak. Sonuç olarak oyun bilgileri server ve oyunculara daha hızlı iletilecek.
  • Oyun içi objelerin datalarının servera daha hızlı iletilmesini sağlayacağız. Böylelikle paraşütle inildikten sonra itemlerin gözükmeme sorunu çözülmüş olacak.
  • Ağdaki gereksiz girdi ve çıktıların kaldırılmasını sağlayacağız.
  • Sunucular araç ve karakter modellemelerini verimsiz bir şekilde güncelliyor. Bu ele alındığında bu sorunun çözülmesi sağlanacak.

Bu geliştirmeler uygulandıktan sonra bile oyun için hala yaplıacak birçok şeyin kalacağını ve geliştirmeyi bırakmayacaklarını söylüyorlar.

Hileler

Hilelere ve hilecilere karşı mücadelede son aylarda büyük başarıya ulaşıldığını açıklıyorlar. Hilelerin kullanılmaması ve yeni hilelerin üretilmemesi için yazılıma yeni eklentiler eklendi. Ayrıca yüz binlerce hilecinin oyundan yasaklandığını da belirtiyor geliştirici ekip. Firmanın hile kullananları banlamak dışında bu konuda hile üretenlere karşı yasal yollarla mücadele ettikleri de yazılıyor.

Tüm bunların devam edeceğini ve bu konuda yapacak çok şeylerinin olduğunu söylüyorlar. Bu savaşı kazandıklarını ancan düşmanı yok etmeden durmayacaklarını belirtiyorlar.

Gelecek Güncellemelerde

PUBG ekibinin tamamı bir iş üzerinde çalışmıyor tabiki. Ekip kendi içinde gruplaşmış ve her grup farklı alanda çalışmalarını ilerletiyor. Kimi yeni haritalar, kimi oynanış, kimi performans.

Yakın zamanda gelecek büyük yenilikler Sanhok için olacak. Haziran sonuna kadar Sanhok’u oyunculara sunmaya çalışacaklar ve bundan sonrada durmayı düşünmüyorlar. Yeni harita için yeni araçlar ve silahlar sizleri bekliyor, tabiki bunlar harita çıktıktan sonra gelecek. Bunların dışında fanlardan gelen isteklerin çoğu 3-tekerli bir araç. Tukshai.

Birçok açıdan Sanhok’un test serverları yeni gelen değişikliklerin, hava durumunun, item dağılım oranının test edilmesi için bir yer haline geldi. Önümüzdeki test döngüsünde de bu değişimler test edilmeye devam edecek.

Ayrıca ekip dünya inşaası takımının şimdiye kadar Sanhok’u en iyi harita yapmak için çalıştığını duyuruyor.

Örnek olarak takımdan bir kişi sayısız saatler çalışıp adadaki kayaları ve uçurumları yaratmış ve yosun eklemesi yapmış.

Takımın bir diğer üyesi de kasabaların bir zamanlar yaşam barındırdığını düşünmemiz için içlerine dekoratif objeler koyduğunu belirtiyorlar. Eklenen objelerden bazıları resimdeki gibi,

ve objeler resimdeki kasabalara yerleştirilecek.

Geliştirici ekibi adanın her santiminin biz oyuncular için mükemmel olması için çalıştığını söylüyor ve biz oyunculardan gelecek her yorumun değerli olduğunu iletiyorlar.

Önümüzdeki haftalarda Sanhok’a gelecek yeniliklerle ilgili daha fazla haberin çıkacak. Ve geliştiricilerden bu gibi mektupların çoğalacağı da söyleniyor. PUBG’nin potansiyelinin çıkarılması için ekibin daha çok çalışması lazım. Mektupta bahsedilen gelecekte göreceğimiz birkaç yeniliğin buz dağının sadece görünen yüzü olduğunu bilmemizi istiyorlar. Yakında onlardan daha çok haber alacağımızı düşünüyorum.

PUBG Yapımcı Ekibinden Biz Oyunculara: “Oyunumuzu Oynadığınız İçinTeşekkürler”

Takipte kalın.


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.