Bir bilgisayarda bir oyunu 30 FPS’e sabitleyin. Böylece bir konsol ile aynı FPS değerinde çalışmasını sağlayın. Şimdi hem PC hem de konsol ile bir deneme yapın. Konsollarda daha yumuşak bir oynanış olduğunu hissedeceksiniz. Peki bunun sebebi nedir? Cevap aşağıda!


Konsollarda, PC’deki 30 FPS’e oranla daha akıcı ve yumuşak bir görüntü görürüz. Bunun sebebi ise yukarıdaki GIF’te de görüldüğü gibi kameranın döndüğü sürece gösterilen yerin render yapılmasıdır. Böylece FPS anlık drop yaşaması gibi durumların önüne geçilir. PS4’te bunu en iyi uygulayan oyunlardan biri olan Horizon: Zero Dawn’da ise bunu net bir şekilde görüyoruz. PC’de ise işler böyle işlemez. PC platformunda yukarıdaki olay olmadığından dolayı harita bir ön yükleme yapar, siz kamera ile baktıkça render detaylanır. Bundan dolayı ise FPS’de zaman zaman 29-28 gibi değerler de oluşabilir ve bu da akışı bozar. Ayrıca konsollarda PC’de olandan daha fazla hareket bulanıklığı vardır. Yani arkaplanda bir yırtılma vb. kusurlar olsa da bu, hareket bulanıklığı ile kapatılır. Bir nevi üstü makyajlanmış olur.

Son aylarda AMD tarafından ekran kartlarına, konsollarda uygulanan bu sistemin geleceği konuşuluyor ancak net bir bilgi yok. İlerleyen günlerde ne gibi gelişmeler olacak göreceğiz.


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.