EA, oyun dünyasının şöyle yanından geçseniz dahi adını mutlaka duyacağınız bir dev. Hatta oyun dünyasının içindeyseniz en az bir EA yapımı hakkında “Daha iyi olabilirdi, beklentimin altında kaldı.” cümlesini kurmuşsunuzdur. Geçtiğimiz günlerde firma yaptığı açıklamada tam olarak size katıldı ve şöyle dedi:

“Üçüncü çeyrek Electronic Arts için zorlu geçti ve performansımız beklentinin altında kaldı. Şirketimizin güçlü yanlarını daha kaliteli yeni oyunlar ve iyi oyuncu hizmeti sunmak için kullanacağız. (Raporun Tamamı İçin Tıklayınız)”

Battlefield V’in satışları beklenenin oldukça altında kaldı fakat beklenenden az satan sadece Battlefield olmadı. EA’deki bu “beklentinin altında” kalma durumunu buyurun beraber irdeleyelim.

Battlefield V’in satışının düşük olmasının sebebi hakkında aklınıza gelebilecek çeşitli sebepler olduğuna eminim. EA’in bu konudaki düşüncesi ise bizlerden biraz daha dar bir perspektifte, şirkete göre oyunun az satmasının sebebi tamamen çok oyunculu moda yüklenmekten ziyade tek oyunculu deneyim için de zaman ayrılması ve insanların tek oyunculu modlara karşı talebinin düşük olması. Uzun lafın kısası EA’e göre Battlefield’ın az satmasının sebebi Battle Royale olmaması. 

Bu açıklamadan yola çıkınca oyunun kalite yoksunluğu, yoğun hile problemleri gibi oynanışı derinden sarsan sorunları EA’in gözüne batmamış gibi duruyor. Milyonlarca dolarlık bir şirketin perspektifinden baktığımızda aslında ürünün sağladığı gelirin ürünün kalitesinden önemli görülmesi alışılmışın dışında bir durum değil. Öte yandan Activison Treyarch‘ın son Call of Duty oyunu tamamen çok oyunculu moda yönelik hikaye içermeyen bir oyundu ve Battlefield V’in karşısında başarılı satış rakamlarına ulaştı. Yine aynı raporda bu sorunu aşabilmek için Battlefield’ın battleroyale modunu yakında görücüye sunacağını söyleyen EA için bir diğer sorun ise oyuna zaten 60 dolar gibi yüksek bir mebla ödemiş insanların daha fazla nasıl harcama yapacağı.

Sorun yalnız Battlefield ile sınırlı değil, ne kadar kendi türünün liderliğini açık ara göğüslese de FIFA19 da EA’in başını ağrıtan yapımlardan biri oldu. Satışları FIFA18’e göre %25 civarında daha az olan oyunun en büyük problemleri inovasyon ve dengeleme. Bir futbol simülasyonu/oyunu olarak her yıl güncellenmiş haliyle görücüye çıkan FIFA’nın dünya çapında ulaşabileceği dile kolay 4 milyar futbol izleyicisi var. Bu açıdan bakıldığında marka tanınırlığı ve müşteri potansiyeli aşırı yüksek olan bu yapımın kan kaybediyor oluşu endişe verici. FIFA’nın kısır döngüye girmesini futbolun kendisi yıllar içinde pek değişmediğinden oyunun da pek değişmemesinin normal olması gibi bir argümanla savunabiliriz. Fakat ne kadar savunulabilir olursa olsun kimse kalkıp bir oyuncunun her sene aynı oyuna tekrar para vermesini beklemez.

   FIFA’nın kanayan yarası da tam olarak burada başlıyor, satış azaldıkça kaybedilen geliri dengelemek için oyun içerisinde gerçek parayla satın alınabilen şeylerin sayısı artıyor, üstüne üstlük para bariyerinin arkasına geçen bu içeriklere de direkt ulaşmak yerine kumar sayılabilecek loot box sistemi ile ulaşıyoruz. Bu durum dengeyi bozuyor. Oyuna hali hazırda 60 dolar veren oyunculardan çeşitli oyun içi ürünlere ulaşmaları için çok daha fazla para harcamalarını istemek ise sadık oyuncuları üzerken yeni başlayacak insanları da uzaklaştırıyor.

Peki siz EA’in “beklenti altında” kalması hakkında ne düşünüyorsunuz; bütün bunların yanında başarılı bir çıkış yapan Apex Legends, oyun devini istediği noktaya taşıyabilir mi?
Buyrun yorumlarda konuşalım!

Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.