GameX 2017‘de yaptığımız canlı yayını izleyenler bilirler, izlemediyseniz buradan izleyebilirsiniz, yayın sırasında Undead standına da uğrayıp KNP Müzik ve Oyun Stüdyosu ekibi ile ufak bir söyleşi yapmıştık. Hatta yapımcı ve OAGTR arasındaki samimiyeti temsil eden bir Jahrein cosplayimiz de vardı ve takipçilerimiz sayesinde onunla da tanışmıştık. (Orijinalinin geldiği gün ben maalesef gidemedim.) Bu güzel oyunun yapımcılarına merak ettiğimiz birkaç soru sorduk. Bakalım, sorularımıza nasıl cevaplar aldık? İsterseniz hem dinleyip hem de işinize devam edebilir,isterseniz de okuyabilirsiniz.


  • SİZİ BİRAZ TANIYABİLİR MİYİZ?

Doğukan Türk: Merhabalar, biz KNP Müzik ve Oyun Stüdyosu’yuz. 2012 yılında kurulduk. Şu anda yayınlanmış olan yaklaşık 40 tane oyunumuz var. Steam‘de de Korku Hastahanesi ve Undead olmak üzere 2 oyunumuz var.

  • BU OYUN ÜZERİNDE YAKLAŞIK KAÇ KİŞİLİK BİR EKİP OLARAK ÇALIŞIYORSUNUZ?

Doğukan Türk: Şöyle anlatayım, biz 3 kişiyiz fakat gerektiğinde dışarıdan destek de alıyoruz. Outsource şeklinde çalışıyoruz. Yani bir ihtiyacımız olduğu zaman bu üç kişinin dışında, dışarıdan yardım alıyoruz.

  • ÇALIŞTIĞINIZ EKİP BAŞTAN BERİ BİRBİRİNİ TANIYOR MUYDU YOKSA SONRADAN İŞ GEREĞİ Mİ TANIŞTINIZ?

Onurhan Keskin: Başlangıçta tabii ki tanışıyorduk. Okul arkadaşıyız biz ve yıllardan beri arkadaş olduğumuz için kafalarımız da uyuşuyor. Beraber bir şeyler yapmaya çalışıyoruz.

  • PEKİ, KNP STUDIO’S ADI NEREDEN GELİYOR?

Doğukan Türk: Kırmızı Nokta Prodüksiyon‘dan geliyor aslında ancak biz uzun ismini kullanmayı tercih etmediğimiz için kısaltmasını kullanmaya başladık. Sonra ise “KNP” adının tek başına bir şey ifade etmediğini fark ettik ancak bu addan da vazgeçmek istemediğimiz için “Müzik ve Oyun Stüdyosu” başlığını ekledik.

  • KNP OYUN VE MÜZİK STÜDYOSU OLARAK HANGİ TÜR MÜZİKLE UĞRAŞIYORSUNUZ?

Doğukan Türk: Ben aslında 2006’dan beri rap sanatçısıyım. Rap müzik yapıyorum.

Onurhan Keskin : Müşterilerimizin genel talebine göre her tür müzikle az çok uğraşabiliyoruz. Kendi müzik zevkime göre ise Elektronik Müzik, yani Dubstep, Electro House, Progressive House, Deep House gibi türlerle uğraşıyorum. Bunların dışında profesyonel bir biçimde lisanslı olarak çalıştığımız Türkçe Pop çalışmaları da oldu. Dediğim gibi, müşterimizin bütçesine ve istediği müzik türüne göre hemen her tarz müzikle uğraşıyoruz.

*Elektronik müzik konusunda zevklerimiz uyuşuyor ben de çok severim.

KNP Müzik ve Oyun Stüdyosu Ekibi
  • BÖYLE BİR OYUN YAPMA FİKRİ AKLINIZA NEREDEN GELDİ? KİMİN FİKRİYDİ?

Doğukan Türk: Bu fikir aslında şöyle ortaya çıktı: Korku Hastanesi oyunumuzu yayınladığımız zaman insanlar bizden Multiplayer olarak oynayabilecekleri bir proje istediler. Bizim de hazırda bir FPS projemiz vardı ve neden bunu geliştirip insanların isteği doğrultusunda bir projeye dönüştürmüyoruz ki, diye düşündük. Bundan sonraki zamanda Undead bugünkü halini aldı.

  • OYUNUN MİNİMUM SİSTEM GEREKSİNİMLERİNİ YAYINIMIZDA SİZDEN İSTEMİŞTİK, BİZİM İÇİN BİR KEZ DAHA TEKRAR EDER MİSİNİZ?

Onurhan Keskin: Aslında yayında tam olarak ne dediğimi hatırlayamıyorum.

Doğukan Türk: Orta düzeyde bir sistemin rahatlıkla çalıştırabileceği bir oyun ancak şöyle bir durum söz konusu ki, oyunumuzun ayarlar menüsü çok çeşitli olduğu için çok kötü bir bilgisayarda da kötü bir şekilde oynayabilirsiniz. Yani oyun içerisindeki birçok şeyi kapatmanız (efekt, model kaplaması vb.) veya kısmanız gerekebilir dersek daha doğru olur.

*Bilgisayar özelliklerine göre grafik ve mekanik ayarlarını biz kolaylıkla yapabileceğiz o zaman.

  • ŞU ANDA OYUNUNUZ SADECE WİNDOWS PLATFORMU İÇİN ÇIKIŞ YAPACAK GİBİ, İLERİDE LİNUX, MAC OS VEYA KONSOL GİBİ PLATFORMLARA ÇIKIŞ YAPMAYI PLANLIYOR MUSUNUZ?

Doğukan Türk: Şu an mobil platform için de çıkış yapmak söz konusu fakat onun dışında düşünmüyoruz. Mobil platform için de söz vermeyelim, üzerinde tartışıyoruz.

  • OYUN İÇERİSİNDE KAÇ FARKLI MOD VAR? BU MODLARIN İÇERİKLERİ NELERDİR?

Doğukan Türk: Oyunun içerisinde DeathmatchNexus ve Flyordie olmak üzere üç farklı mod var. Aynı zamanda henüz eklenmemiş Battle Royale ve Payload modları için de çalışmalarımız devam ediyor. Modların içeriği de şöyle:

Deathmatch Modu‘nda oyuncular zombilere ve diğer oyunculara karşı, tek başlarına seçtikleri kahraman ve donanımlarla hayatta kalmaya çalışacak. Bu modun süresi ise 5 dakika. Maç boyunca hayatta kalan oyuncu ekstra deneyim puanı kazanacak. Ayrıca öldürdüğünüz her zombi ve her düşman için de 1 deneyim puanı kazanacaksınız.

Nexus Modu‘nda oyuncular 2 ayrı takım olarak oyuna başlayacak ve ellerindeki enerji kaynaklarını karşı takımdan veya zombilerden korumaya çalışacak.

FlyorDie Modu‘nda oyuncular 2 ayrı takım olarak oyuna başlayacak. Oyuncular zorlu harita yapısına karşı suya düşmeden, rakipleriyle savaşarak hayatta kalmaya çalışacak. Bu modun süresi ise 5 dakika.

Gelmesi planlanan Battle Royale Modu‘nda oyuncular daha önceden seçtikleri ve bazı sürpriz donanımları harita içerisinde gizlenmiş kutulardan toplayarak diğer oyunculara karşı hayatta kalmaya çalışacaklar. En sonda sadece ayakta kalmayı başaran oyuncu ödüllendirilecek.

Yine gelmesi planlanan Payload Modu‘nda oyuncular 2 ayrı takım olarak oyuna başlayacak. Takımlar ortada bulunan yük dolu aracı karşı rakibin üssüne itmeye çalışacak. Süre bitmeden rakip takımın üssüne aracı götürmeyi başarabilen takım oyunu kazanacak. Eğer kimse rakip takımın üssüne yük dolu aracı ulaştıramazsa oyun süresi bittiğinde aracın konumu hangi takımın üssüne yakınsa o takım oyunu kaybedecek.

GameX 2017 Hatıra Fotoğrafı
  • GÖRDÜĞÜM KADARI İLE OYUNUN İÇİNDE HİKAYE MODU YOK, BÖYLE BİR MOD EKLEMEYİ DÜŞÜNÜYOR MUSUNUZ?

Doğukan Türk: Tasarlarken böyle bir modun varlığına göre tasarlanmadığı için, gelecekte de öyle bir mod eklemeyi şuan için düşünmüyoruz.

  • ÜLKEMİZDE ÖZELLİKLE YERLİ OYUNLARIN P2W (PAY TO WIN) OLACAĞINA DAİR BİR ÖN YARGI OLUŞMUŞ DURUMDA MAALESEF. PEKİ BUNUN HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSUNUZ?

Onurhan Keskin: Kendi oyunumuz adına mı? Gerçi şu an diğer oyunlar adına benim konuşmam doğru değil. Kendi oyunumuz üzerinden gidersek, oyunumuzda bir elmas sistemi var ve oyuncular oynadıkları sürece bu elması almaya ihtiyaç duymayacaklar. Zaten oyun onlara gerekli elması verecek. Ancak eğer insanların vakti yoksa ki burada şöyle bir çıkmaz işin içine giriyor hepimiz çalışıyoruz ve insanlar çalışmak zorunda. Bu yüzden akşam eve geldiklerinde bu oyunu 1-2 saat belki oynayabilecekler, bunun tersi olarak herhangi bir işte çalışmayanlar bütün gün oynadıkları için daha fazla elmasa sahip olacaklar. Bu durumda çalışan oyuncular isterlerse kendilerini şımartmak için elmas satın alabilirler. Böyle bir çıkmaz olduğu için oyunumuzda hem elmas satın alma sistemi var hem de oynadığınız takdirde elmas zaten size veriliyor.

  • OYUN İÇERİSİNDE BULUNAN MARKETTE SADECE ELMAS SİSTEMİ KULLANILACAK O HALDE. YANILIYOR MUYUM?

Doğukan Türk: Evet, sadece elmas sistemi kullanılacak. Markette kendilerine özel yetenekleri olan karakterlerisilahlarıpower up paketlerinituzakları ve premium üyeliği bulabilecek ve satın alabilecekler.

*Premium özelliği hem takipçilerimiz, hem de bizim için bir sürpriz olsun o zaman, onun hakkında bilgi almayalım.

  • ÖNCEKİ OYUNUNUZ KORKU HASTANESİ’Nİ DAHA OYNAMADIM ANCAK GÖZÜME GÜZEL GÖZÜKTÜ. STEAM’DE BU OYUN HAKKINDA ÇOK FAZLA ELEŞTİRİ VAR. BU ELEŞTİRİLERE YANITINIZ NEDİR? UNDEAD’İ ONDAN ÖNE ÇIKARAN NEDİR?

Doğukan Türk: Şöyle ki, biz Korku Hastanesi‘ni tasarladığımızda bir mobil oyun olarak tasarladık. Bunu her fırsatta belirtiyoruz. Biz bu oyunu pc platformuna uyarladık ama gelen eleştiriler oyunun hedef kitlesi tarafından yapılan eleştiriler değil. Oyun belirli bir popülerliğe ulaştıktan sonra bu türle alakası olmayan oyuncu profilleri oyunu satın alıp yorum yapmaya başladı. Biz Korku Hastanesini bir Puzzle Game olarak tasarladığımızı söyledik ancak Puzzle türünde oyunları daha önce hiç oynamamış insanlar da bu oyunu satın almaya başladı. Hal böyle olunca yanlış kişilerden doğal olarak yanlış eleştiriler geldi.

*Yani oyun hedef kitlesinden sapmaya uğradığı için yanlış kişilerden yanlış ve bazen de yersiz eleştiriler geldi.

Doğukan Türk: Yanlış anlaşılmasın, biz eleştiriye karşı değiliz. Sadece yapılan eleştiri abartılı yada alakasız oluyor. En azından biz böyle düşünüyoruz.

*Bu konuda size katılıyorum. Maalesef biz Türk insanı olarak (genele bakacak olursak ırkçılık gibi bir söylemim yok) özellikle kendi yapımlarımız için eleştiriyi biraz abartabiliyoruz. Bu kötü niyetle yapılan bir şey değil tabii ki, en iyisi olsun istediğimizden ortaya çıkan bir durum.

  • ÖZ ELEŞTİRİ YAPACAK OLURSANIZ SİZE GÖRE OYUNUNUZUN EKSİK YÖNLERİ NELERDİR?

Doğukan Türk: Korku Hastanesi‘nde şunu tecrübe ettik, onu mobil oyun olarak tasarladıktan sonra değiştirip bilgisayar versiyonu olarak yayınladık. Bu bizim için bir hataydı aslında, bu nedenden dolayı Undead üzerinde bir hata gördüğümüz zaman bunu göz ardı etmeyip düzeltiyoruz. Özetle, şuanda ben bir hata görmüyorum. Böyle bir hata gördüğümüz zaman da düzelteceğimizden emin olabilirsiniz.

GameX 2017 Hatıra Fotoğrafı 2
  • BUNDAN SONRA BİZLERİ BEKLEYEN BAŞKA PROJELERİNİZ VAR MI?

Onurhan Keskin: Eğer yanlış hatırlamıyorsam 3 tane daha üzerinde durmayı planladığımız projemiz var. Tabii bunlar büyük çaplı oyunlar ve onlar için gerekli planlamaları oluşturduk. İlerleyen zamanda icraate geçeceğiz tabii ki ama şuan önceliğimiz Undead ve onun için tasarladığımız kahraman ve modlar.

  • GRAFİKSEL YÖNDEN BENZER OYUNLAR GİBİ SKIN SİSTEMİ OLACAK MI, YANİ BİZ KARAKTERİMİZİ KENDİMİZE GÖRE ÖZELLEŞTİREBİLECEK MİYİZ?

Doğukan Türk: Bu konuyu şuanda da tartışıyoruz. Silahlar üzerine bir skin sistemi bulunmasını kararlaştırdık fakat karakterler üstünde böyle bir sistem olacak mı? Bunu bize zaman gösterecek.

  • SON OLARAK OYUNCU TOPLULUKLARINA HERHANGİ BİR MESAJINIZ VAR MI?

Onurhan Keskin: Türk oyuncu topluluklarına sesleniyorum: Oynasınlar, eleştiri yapsınlar ancak tırnak içerisinde isterseniz sansürlersiniz, “B*k gibi!” şeklinde olmasın. Eğer oyunumuzu böyle nitelendiriyorsa virgülünü koysun, açıklamasını yapsın. Biz isteriz ki Türkiye‘de oyun sektörü gelişsin. Düşmanımız şuanda yok gibi ama eğer varsa o da gelişsin çünkü onun gelişmesi bize yarar. Biz gelişelim, ülkemizdeki oyun sektörü gelişsin. Oyuncu kitleleri daha iyi oyunlar oynama şansına sahip olsun ve böylece kazanan her zaman oyuncu olsun.

Doğukan Türk: Önyargılarını aşsınlar. Bir indie stüdyo’ya karşı dünya çapında yapılmış en kaliteli oyunları göstererek eleştiri yapmasınlar. Bu çok hatalı. Onlar milyonlarca dolar yapım ücreti harcarken biz çok küçük maliyetlerle oyun yapıyoruz, bunu da göz önünde bulundursunlar.

*Arkadaşlar Undead gerçekten denenmesi gereken bir oyun. Röportaj videomuzu teknik sıkıntılardan dolayı fuar zamanında yayınlayamadık ne yazık ki. Eleştiri konusunda da yapımcı ekibe katılıyorum. Türk insanı olarak eleştiriyi biraz abartıyoruz ancak yukarıda da belirttiğim gibi, bu kötü niyetle yapılan bir şey değil. Indie oyunlar bana göre oyuncu kitlesine bağlıdır. Oyuncu destek verdikçe stüdyo bunu geliştirir. Ben oyunu beğendim, grafiksel açıdan geliştirilebilir, mekanikleri hoşuma gitti. Yapımcı ekibe teşekkür ediyorum, umarım bundan sonra da diyaloglarımızı devam ettiririz. Sonraki organizasyonlarda görüşmek üzere.

GameX 2017 Undead Stand Cosplayer’ı

Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.