Avrupa’nın aşırı gri meydanlarında doğu ve batı bloklarının çarpıştığı World War 3, boğuk ve tatmin edici olmayan bir hal ile karşılıyor oyuncusunu. Daha oyun başlamadan en büyük problemle burada karşılaşıyoruz: Yükleme ekranı. Oyunu denemek için bir maça girmem yaklaşık yirmi dakika sürdükten sonra World War 3’nin ne olduğunu görme fırsatı yakaladım.

Ana mekanikleri hemen hemen Battlefield 4 ile aynı olan oyun inanılmaz derecede gri bir renk paletine sahip. Her şeyin opak ve tek düze olduğu bu savaş dünyasında görebildiğimiz tek renk bombaların çıkarttığı ateşlerde. Oyunun savaşın boğuk ve zor yanlarını kendine tema olarak seçtiğini görmek zor olmasa da bu temanın çevrim içi bir shooter oyununa ne kadar uygun olduğunu tartışmak gerekiyor. Tek kişilik bir oyunda iyi işlenmiş bir hikayeyle sunulsa (bkz: Spec Ops: The Line, This War of Mine) tadından yenmeyen bu tema World War 3’te oynamaya saatlerce devam edemememe sebep oldu zira sürekli gri ve bunalım dolu çevreler insanı bi noktadan sonra sıkıyor.

Girmek için yirmi dakika beklediğim maça geri dönecek olursak, defalarca ölüp sadece bir kaç kez düşmanı öldürme fırsatı bulmuş olsam da keyif aldım. Genel olarak oynanışın fena olmadığı kanısındayım. World War 3 temel Battlefield mekaniklerini alıp üstüne Call of Duty‘den aşina olduğumuz diz üstünde kayma, çeşitli cihazlarla yardım çağırma gibi tatlı özellikleri eklemiş.

Öte yandan oynanış açısından derin problemler de mevcut. Koşarken kameranın aşırı sallanışı bir askeri yönetmekten ziyade kasislerle dolu bir yolda hız yapan bir arabayı kullanmak gibi hissettiriyor. Oyunda sanıyorum ki bir “ram leak” problemi var zira konuştuğum hemen hemen her oyuncu anlık donmalar yaşıyor. Sesler birden kesilip tekrar kaldığı yerden devam edebiliyor ya da yırtılarak kulaklara işkence edebiliyor. Bunların üstüne bir de sunucuların kötü performansı eklenince oyun can sıkıcı hal alıyor.

Bulunduğumuz noktada oyunun erken erişimde olduğunu hatırlatmakta fayda var. Bu tarz sorunlar geliştirici ekip tarafından çok geç olmadan tespit edilip çözülebilir. Şahsen geçen günlerde geliştirici ekibin yaptığı “Sorunların farkındayız, çok çok özür diliyoruz ve çözmek için sıkı çalışacağız.” temalı açıklamanın samimiyetine şimdilik güveniyorum. Tek dileğim World War 3’ün optimizasyon ve hata giderimi konusunda yeni bir PUBG olmaması zira oyunun potansiyeli gerçekten güçlü.

Oyunun bir diğer problemi ise oyuncuyla iletişim kurmaması. Fakat bu konudan bahsederken dikkatli olmak istiyorum zira geliştirici ekip bunu bilerek yapmış olabilir. Oyunun çoğu elementi Battlefield/Call of Duty mutfağından çıkmışken silah ve animasyon konusundaki detaycılık bana biraz oyundan ziyade simulasyon olan ARMA’yı hatırlattı. Ve tam da bu noktada kararsızlık baş gösteriyor: Oyuncuyu oyuna daha hızlı ısıtmak gibi temel bir şey eksik mi yapıldı, yoksa oyun ateş etme gibi temel mekaniklerin dışındaki elementlerini gizleyip gerçekçi bir temayı mı gidiyor?

Silahlar ve eklentileri cidden festival tadında. Gerçek versiyonlarına olabildiğince yakın görünüme ve hisse sahip silahları oyun içerisinde açtığınız onlarca eklenti ile şahsınıza özel bir hale getirebiliyorsunuz. Bu yanıyla da oyun aslında Battlefield 4’e benziyor diyebilirim, oynayanlar hatırlayacaktır ki Battlefield 4’ün özelleştirme ekranındaki şeylerin sayısı sonsuza yakındı.

Araçlar konusunda da silahlarda olduğu kadar başarılı World War 3. Hem aracın içinde hem de araca karşı saldırı/savunma konumlarında detaya verilen önem şahane. Örnek vermem gerekirse düz bir asker olarak bir düşman tankının optik sistemlerine ateş ederek tankın görüşünü bozabiliyoruz. Bu tarz hem oynanışa iyi katkısı olan hem de buram buram detay kokan şeyleri şahsen çok seviyorum.

Herkesin merak ettiği soruya gelecek olursak: World War 3, bu yıl Battlefield’ın satışlarına nasıl etki eder, DICE’a problem çıkartır mı?

Açıkçası World War 3’nin Battlefield gibi 10 yılı aşkın süredir kullanıcısıyla buluşan ve kemik hayran kitlesi olan bir oyuna çok zarar verebileceğini düşünmüyorum. Öte yandan bu yıl Battlefield 5 için yapılan aşırı yanlış pazarlama oyuna World War 3’ten çok zarar verecektir. Hatta bazı oyuncuların World War 3’ü tercih etmesinin sebebi dahi bu, iki oyunun fragmanlarına gelen yorumlarda durum apaçık gözlenebiliyor.

Öte yandan serinin hayranları bu yıl için modern bir oyun beklentisi içindeydi ve Battlefield 5 sırf ikinci dünya savaşında geçeceği için yine World War 3’ü tercih edenler mutlaka olacaktır. Eğer geliştirici ekip oyunun şu an devam eden ve can sıkan dev hatalarını hızlıca gidermeyi başarırsa World War 3, 2019’un yıldızı olabilir.

Oyunun nihai değerlendirmesi ve notuna gelecek olursak, World War 3 potansiyel gösteren, iyi oynanışlı bir oyun ama aynı zamanda oyuna girmenin yarım saate yakın sürmesi, sürekli yaşanan donmalar, ses kaymaları gibi sorunlar şu an ciddi anlamda can sıkıyor. Oyunun bugünkü hali için notum 5,5/10 olurken eğer ileride bahsettiğim hatalar giderilirse World War 3, 8/10 ayarına kolaylıkla gelebilir.