in

Bir Sistem İncelemesi: Fallout Bölüm 1

Bir Sistem İncelemesi : Fallout Bölüm 1

Selamlar kıyamet-sonrası-hayatta-kalmayı-severler. Bu hafta bir oyun ile karşınızda… değilim. Bu haftaki konuğumuz (hep “hafta” diyorum ama bir türlü yetişmiyor yazılar, çaktırmayın)…  Bu hafta, son zamanlarda oyunları ile dikkat çekmiş, ama aslında çok daha uzun bir geçmişi olan Fallout’un kağıt kalem ve bolca hayal gücü ile oynanan frp’sine bakacağız. Nuka-cola’lar hazırsa başlayalım.

Bilenler Bu Kısmı Atlayabilirler: Frp Nedir?

Bak şimdi. Frp dediğimiz hadise öyle bir paragrafta anlatılır mı? Anlatılmaz. Hakkında bolca yazı yazmak lazım mı? Pek tabii. Ama çok kısa bir özet geçelim; Frp (Fantasy role play) hayal gücümüzün yardımıyla, kendine has zar ve sistemleri masamızın üstünde yuvarlamak süratiyle doğaçlama olarak yaptığımız tiyatro oyunudur. Çocukken mahalle arasında oynadığımız, hırsız-polis oyunlarındaki gibi bir karakter yaratıyor ve oyun boyunca onun rolünü yaparak ilerliyoruz. Star Wars’dan tutun da Dc/Marvel gibi süper kahraman oyunlarına kadar birçok türü mevcut. Bu yazımızda Fallout adlı dünyaya bakacağız.

Başlayalım: Savaş Savaş hiçbir zaman değişmez.

1942 yılı civarından sonra bildiğimiz Dünya bilmediğimiz bir hale gelmiştir; büyük güçler birbirlerine atom bombaları atmaları sonrası neredeyse tüm yaşam bitme seviyesine gelmiştir. Medeniyet dediğimiz şey artık yok olmuştur. Hayatta kalanlar günü kurtarmaya çalışmaktadır; ancak bir çok yerde radyasyon, mutantlaşmış yaratıklar vardır. Şehirler yıkıldıklarından asker ve polis güçlerinin de sonu gelmiştir. Dolayısıyla herkes kendi kanununu sağlamaktadır. İlerleyen yıllarda birkaç şehir kurulur, bir kısım medeniyet tekrardan dirilmiş olur. Ancak geçmiş hatalarından ders çıkarmayan insanoğlu, ellerinde ne kaldıysa birbirilerine fırlatmaya, birbirlerinin gözlerine sokmaya devam ederler. Gerçekten de savaş hiç bir zaman değişmiyor.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Monster Pusat K2 Pro Mechanical Gaming Klavye İncelemesi

O zaman ilk olarak oynanabilir karakterlerle başlayalım.

Komşum bir Süper-Mutant?

İlk başta ne tür ırkları oynayabiliyoruz o konuya değinelim.

Human – Sistemin de anlattığı gibi iki kol, iki bacak ve bir kafadan oluşan, bildiğim kadarıyla en kalabalık olan ırk. Elektriğe karşı hafiften dayanıklılığıyla öne çıkan ırkımızın önemli özelliklerinden biri de bolca “perk” almaları. Perk dediğimiz hadise de dnd’nin feat’i gibi düşünülebilir. Seviye atladıkça daha güzel olanlardan kapabiliyoruz. Tabi sadece insanlar değil her ırkımız alabiliyor, sadece insanlar her konuda olduğu gibi bu konuda da işin suyunu çıkarmış durumdalar ve bolca alıyorlar. Bu yüzden istediğiniz gibi bir mad max yapabiliyorsunuz.

Super-Mutant – Patlamalardan dolayı her anlamda (yani kas, dayanıklılık ve biraz beyin açısından) dana olmuş olan arkadaşlar. Güçlüler, fazlasıyla dayanıklılar ama dediğim gibi çok zeki sayılmazlar. Biraz bu dünyanın orkları olarak adlandırabiliriz kendilerini. Bütün hayatlarını savaş, kan, şiddet ve öfke oluşturduğu için büyük çekicini karşıdakinin kafasına çakmayı düşünen oyuncular için özel hazırladık. Afiyet olsun.

Ghoul – Herkes çok şanslı olacak değil mi? Nükleer sızıntılar sonrasında hayatta kalan insanların bazıları, hayatta kalmanın bedelini oldukça ağır ödediler; birer ghoul olarak. Tipleri kaydı, hatta çoğu çok fazla çirkinleştiler ve diğer bir çok ırk tarafından hor görüldüler. Oysa onların tek isteği sevilmekti…diyemem, bence dünyayı pek de umursamıyorlar. Çirkin, radrasyona dayanıklı bir şeyler düşünüyorsanız değişik bir deneyim olabilir.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Call Of Duty WW2 Singleplayer İncelemesi

Robot – Bilim kurgu olayının olduğu yerde bir çeşit yapay zeka ya da robot olmadan rahat edemezdik. Bu sebeple, kısmen kendilerine özgü bir espri anlayışlarıyla seçilebilir ırk durumdalar. Burada genelden farklı olarak ruhsuz ve “robot gibi robot” oynamak zorunda değiliz. Fallout ile ilgili kaynaklara bakarsanız (mesela bakınız Mr. Handy) ne demek istediğimi daha iyi anlayabilirsiniz. İyileşme açısından diğer ırklardan oldukça farklılar. Onların iyileşmesi tamirat demek. “Repair” kabiliyetlerine önem vermesi gereken arkadaşlar. Bence mutlaka denenmeli.

Vee favorim: Dogs – Benim bildiğim (yani bilmediklerim de olabilir) kadarıyla köpek olabildiğimiz başka herhangi bir oyun yok. Neyse ki Fallout’umuz var da köpeklik (?) edebiliyoruz. Zeki olan kuçu kuçular yaklaşık 10 kelime anlayabiliyorlar. Bir köpek olup, yok olmaya yüz tutmuş medeniyetler etrafında, içinde koşturmak sağa sola havlamak sizi de heyecanlandırıyor mu bilmiyorum ama bence ölmeden denenmesi gereken şeylerden biri. Hele ki bir kurt sürüsü olarak dolaşmak ekstra güzel olabilir. Zırh da giyebildiğimiz bir karakter seçimi olan köpek ırkının biraz daha deneyimli oyunculara hitap ettiğini düşünmekteyim. Ama mutlaka denenmeli!

Half-Mutant – Hiç şey duydunuz mu…half-ork? Bence daha fazla bir şey söylemeye lüzum yok.

Arkadaşlar şimdilik yazımı burada bitiriyorum. Irklar hakkında bir fikriniz olması için yazdığım bu yazının sonraki bölümlerinde, sistemin başka taraflarını inceleyerek devam edeceğim. Bir sonraki yazıda görüşmek üzere o zamana kadar yağmacılardan uzak durun.

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ancestors – Trailer Yayınlandı!!

Darksiders Warmastered Edition (Remastered)