in

Blair Witch İncelemesi

Ellis’in psikolojik-gerilim dolu korku macerasına hoş geldiniz.

Layers of Fear serisi ve Observer gibi yapımlardan tanıdığımız Polonya merkezli video oyun geliştirici şirketi Bloober Team tarafından geliştirilen gerilim-korku oyunu Blair Witch, 30 Ağustos 2019’da çıkışını yapmıştı. O gün geldi ve çattı. Blair Witch, bugünkü inceleme konuğumuz.

GİRİŞ

Bloober Team’in bundan yakın zaman önce çıkardığı Layers of Fear 2, ilk oyun kadar beğenilmese de serinin has kitlesini kendine çekmeyi başarmıştı. Bloober Team bir sonraki korku oyununu, 1999 yılında ilk filmi çekilen The Blair Witch Project üçlemesini referans alarak geliştirdi. Bu film serisinin yıllar önce video oyunları vardı. Volume 1 ve volume 2 olarak çıkan iki oyun, o dönemde Resident Evil serisini andıran bir görüntüye sahipti ama konusu daha farklıydı. Blair Witch, psikolojik korku türünde bir seri ve jumpscareden ziyade, gerilim ve psikolojik temalardan yararlanarak korku unsurunu içinde barındırıyor. Bloober Team’in geliştirdiği Blair Witch, eski çıkan oyunlara göre biraz daha farklı. Blair Witch, FPS bakış açısına sahip ve serinin temel unsurlarından olan psikolojik unsurlara büyük önem veren bir oyun. Güzel bir hikaye ve sunumu ile desteklenmiş bu oyun diğer oyunlara göre oldukça iyi. Korku temasından çok psikolojik-gerilim türünde olan yeni Blair Witch oyununun incelemesine hoş geldiniz efendim. Önceden uyarımızı yapalım. Bu incelemede ufak veya ağır spoilerlar mevcut olabilir. Keyifli okumalar dilerim.

  • Oyun Adı: Blair Witch
  • İlk piyasaya sürülme tarihi: 30 Ağustos 2019
  • Geliştirici: Bloober Team
  • Yayıncı: Lions Gate Entertainment
  • Platform: Microsoft Windows, Xbox One

NE ANLATIYOR BU OYUN?

1996 yılında, ABD’nin Maryland eyaletinde, Burkittsville kasabasına yakın Black Hill ormanında küçük bir çocuğun kayboluşu üzerine dedektif Ellis, akıllı polis köpeği Bullet ile bölgeye intikal ediyor. İlk başta normal bir dedektiflik görevi gibi gözükse de Ellis’in sıkıntılı geçmişi ve ormanın derinliklerinde gerçekleşen lanetli olaylar, görevi psikolojik-gerilim dolu bir korkuya boğuyor. Ellis, askerlik görevini yaparken arkadaşlarının ölümünden kendini sorumlu tutuyor ve askerlikten sonra başladığı dedektiflik görevi sırasında yaptığı ciddi hatalar, kendisine büyük bir travma yaşatıyor. Karısı Jess ile sıkıntılar yaşıyor ve görevini yerine getirirken çok büyük sorunlarla karşılaşıyor. Bu durumun üzerine Peter adlı çocuğun Black Hill ormanında kayboluşu üzerine kendini toplayıp bu çocuğu bulmaya kendini adıyor ve dedektiflik görevi sırasında kendisine verilen akıllı polis köpeği Bullet ile yola çıkıyor. Ekip arkadaşları ile buluşmaya da çalışıyor. Ormanın derinliklerinde, hem kendi geçmişi sonucu yaşadığı psikolojik travmayla mücadele etmeye hem de ormanın lanetli varlıklarıyla ve dedektiflik göreviyle baş etmeye çalışan Ellis’in psikolojik-gerilim ve korku dolu macerasına hoş geldiniz.

OYNANIŞ NASIL?

Blair Witch’in oynanışı, hepimizin tanıdığı Outlast serisine oldukça benziyor. Bu korku oyununda da herhangi bir saldırı silahınız bulunmamakta. Yanınızda bir kamera, el feneri, sırt çantası, telefon ve telsiziniz var. Oynanış genelde yürüyerek gizemi keşfetme, atmosferin içinde gerilimi hissetme üzerine kurulu. Ormanın derinliklerinde bulduğumuz kasetler, notlar ve resimler ile bu kayıp olayını çözmeye çalışıyoruz. Lanetli bir varlık arada bir karşımıza çıkıyor ve kendisini el fenerimiz ile uzak tutmaya çalışıyoruz. Yaklaşık 4 kez kendisinin üzerine ışık tuttuğunuzda varlık kayboluyor. Aksiyon oyunda bu kadar diyebiliriz. Oyunda sürekli yürüyoruz, gizemleri keşfetmeye çalışıyoruz ve psikolojik travmamızla zihinsel olarak mücadele ediyoruz. Oynanış dinamiğini ayakta tutan unsurlar gerçeği manipüle etmeye yarayan kırmızı kasetler ve tabii ki de akıllı polis köpeğimiz Bullet. Kırmızı renkli kasetleri izlerken kayıt alınan mekanda bulunursak, ortam kayıt alındığı gün bulunduğu hale bürünüyor ve böylece gizemli eşyaları, odaları ve kapıları bularak gizemi çözmeye devam edebiliyoruz. Mavi kasetler ise kayıt alınan zamanda neler yaşandığının gizemini çözmemize yarıyor.  Köpeğimiz Bullet’ı gelin farklı bir başlık altında inceleyelim.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  DMC Devil May Cry 5

SADIK DOSTUMUZ: BULLET

Bullet oyun zevkini zirvelere çıkaran tek unsur diyebiliriz. Oyun dinamiğinin kırmızı ve mavi kasetleri izlemek, not okumak, resim bulmak ve küçük bulmacalar çözmekten oluştuğunu söylemiştik. Bunlardan daha fazla dinamiği ayakta tutan unsur tabii ki de Bullet. Bullet’ın farklı işlevleri var. Bullet’ı çevredeki önemli eşyaları bulmamızda ‘’Araştır’’ komutunu kullanarak kullanabiliyoruz. Bullet bize araştırarak önemli olarak bulduğu şeyleri getiriyor. İstersek Bullet’ı sevebiliyoruz ya da azarlayabiliyoruz. Sürekli yanımızda kalmasını veya komutu verdiğimiz yerde beklemesini isteyebiliyoruz. Bunların dışında ise yönlendirme konusunda da önemli bir görev taşıyor köpeğimiz Bullet. Peter veya ormanda bulduğumuz kişisel eşyalar benzeri eşyaları Bullet’a koklatarak kokuyu takip etmesini sağlayabiliyoruz böylece Bullet bize yolu gösterip, kocaman olan bu ormanda yolumuzu bulmamızı sağlıyor. Bullet ayrıca psikolojik travma geçirmiş ve hala etkisini kendisinde taşıyan ana karakterimiz Ellis’in kendisinde kalmasını sağlıyor. Bullet ile her koptuğumuzda Ellis kendini kötü hissetmeye ve korkmaya başlıyor. Sadık dostumuz Bullet, oyun boyunca bize en büyük yardımı sağlayan ve oyun dinamiğini sırtlayan bir köpek.

JUMPSCARE YOK GİBİ SANKİ

Bir korku oyununda bulunan en ucuz korkutma tekniği olan jumpscare bu oyunda minimum seviyede tutulmuş. Oyun anlattığı hikaye ve Blair Witch serisinin teması gereği, korkuyu jumpscare üzerinden değil de, psikolojik-gerilim üzerinden vermeye çalışıyor. Korkuyu pek fazla veremiyor gibi ancak oyunu oynarken sürekli geriliyorsunuz ve bu gerilim hissi oyun sonuna kadar korunmaya devam ediyor. Karanlık Black Hİll ormanı da bu gerilim atmosferini sağlayan önemli bir mekan. Atmosfer başlığında bu ormandan daha detaylıca bahsedeceğim ancak oyunda jumpscare sekanslarının sonlara doğru kullanılması ve oyunun her yerinde olmayışı beni oldukça tatmin etti diyebilirim.

HİKAYE SUNUMU

Normalde gizemli hikaye sunumu tarzını hiç sevmem. Bunun nedeni genelde oyun bitişi sonrası araştırmamı gerektirecek kadar güzel bir hikaye sunulmayışıdır. Outlast’in hikayesi beni oldukça etkilemişti ve oyun sonrası iyice araştırmıştım. Alan Wake’te aynı şekildeydi. Bu tarz kaliteli ve hatta gerçeğe dayanan korku-gerilim hikayeleri beni oldukça merak ettiren hikayeler. Bu oyunun da önceden film serisi olması ve aşırı kurgu hissettirmeyen gerçekçi hikayesi, beni kendisine çekmeyi başardı. Hikaye sunumu gizemli bir şekilde yapılıyor. Ellis’in geçmişi yavaş yavaş, kaybolan Peter’ın nasıl kaybolduğu ise kasetleri izleye izleye yavaş bir şekilde anlatılıyor ve oyunun sonunda tam bir şekilde açığa çıkmıyor. Oyunda gizemleri yavaş yavaş çözerken bir yandan hikayeyi çözmeye çalışıyorsunuz ama tam bir sonuca varmanız derin bir araştırma sonrası mümkün. Oyunun hikayesi 4 farklı şekilde sonlanıyor ama bu 4 son birbirinden aşırı farklı sonlar değil. Çok spoiler vermek istemiyorum ama Bullet ve Ellis’in kaderinin biraz değiştiği sonlar bunlar. Oyunda seçim mantığı yok aslında. Bu sonlara nasıl ulaştığımız hakkında bir fikrim yok ancak oyun içinde yaptığımız birkaç hamle demek ki oyunun sonunu etkiliyor. Farklı sonlara nasıl ulaşacağımızı çözemedim ancak ben çoğu kişini bitirdiği gibi kötü sonla oyunu bitirdim ve aslında memnunda kaldım. Diğer sonları da izlediğimde aşırı büyük bir farklılık olmadığını fark ettim. Hikaye sunumu ve ilerleyişi gayet gizem dolu ve etkileyici. Oyun bitince de araştırma hissi doğuruyor bence.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Lara Croft and the Temple of Osiris

SES-MÜZİK VE GRAFİK-ATMOSFER

Oyunda müzik kullanımı oldukça düşük. Gerilim dolu atmosferi yansıtmaya çalışmak için müzik kullanımının minimum düzeyde tutulup ses efektlerinin gergin bir hava yaratması doğru seçim olmuş. Oyunun grafiği ise oldukça tatmin edici olmuş. Grafikler gerçekten üst düzeyde. Ormandaki ağaçlar, yerdeki toprak dokuları vs. Oldukça gerçekçi ve atmosferi oldukça iyi yönde destekliyor. Oyunu oynarken gerçekten film izliyor gibi hissediyorsunuz çünkü grafikler hiç sırıtmıyor. Gayet başarılı olmuş. Atmosfer ise grafik sayesinde mükemmel olmuş. Black Hill ormanının kasvetli havası, gece gece ormanın derinliklerinde kaybolmak ve gizemli notlar, kasetler bulmak oldukça gergin bir atmosfer oluşturuyor. Mekan olarak bitmek bilmeyen koskoca bir ormanın seçilmesi ve grafiklerin oldukça güzel olması oyunun büyük bir artısı.

FİYAT-PERFORMANS

Blair Witch’in Steam fiyatı 50 TL iken Microsoft Store’da Xbox için 85 TL. Oyunun uzunluğu howlongtobeat verilerine göre 5 saat. Bu haritayı keşfetme hızınıza bağlı olarak 7-8 saate kadar uzayabilir. Gizemleri tam anlamıyla çözmek isteyip yavaş yavaş ilerlerseniz zorlayarak 10 saate yaklaşabilirsiniz diye düşünüyorum. Oyunun uzunluğu aslında bakarsak kısa ancak özellikle Steam fiyatı gayet uygun. 50 TL’ye 5 saatlik bu deneyim oldukça yeterli diye düşünüyorum. Xbox için de diğer oyunlar gibi aşırı pahalı bir fiyat etiketine sahip olmaması gayet güzel. Oyunun fiyat-performans oranı ortalama üstü diyebilirim.

ARTILAR

  • Başarılı grafik ve atmosfer sunumu.
  • Gizemli ve gerçekçi bir hikaye ve sunumu
  • Fiyat-performans oranının ortalama üstü oluşu.
  • Bullet köpeğimiz, oyun dinamiğini sırtlıyor. Başarılı bir oynanış mekaniği sağlamış.
  • Ana karakterimizin kişiliği ve psikolojik travmaları başarılıı bir şekilde yansıtılmış.

EKSİLER

  • Oynanış çeşitliliği neredeyse yok. Düz ve alternatifi olmayan bir ilerleyiş mevcut.
  • Hikaye gizemli ve gerçekçi ancak pek başarılı değil. Klişe yönleri mevcut.
  • Aksiyon neredeyse sıfır. Ufak bir saldırı silahımız olsa daha güzel olabilirdi.
  • Üst maddeye bağlı olarak düşman çeşitliliği çok az. Daha fazla yaratık karşımıza çıkabilirdi.

SON KARAR: Blair Witch Ağustos ayını kapatan ve Eylül ayına ısınma niteliğini taşıyan oyunlar arasında zirvelerde bir oyun diyebiliriz. Man of Medan’ın basit korkutma teknikleri sonrası Blair Witch’in bu gizemli, gerçekçi hikayesiyle beraber psikolojik-gerilim dolu korku oyunu deneyimi gayet yerinde olmuş. Uygun fiyat etiketiyle, Layers of Fear ve korku oyunu sevenler Blair Witch’e şans verip, bu deneyimi yaşayabilir.

OAGTR OYUN PUANI: 75/100

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ücretsiz Oyun: Conarium Ücretsiz Oldu!

SteelSeries’ten, Dünyanın İlk Mobil Uyumlu Wireless Kulaklığı!