in ,

Call of Duty: Black Ops Cold War İncelemesi! (Spoilerlı)

Günümüzde artık her yıl bir tane geleceği kesin olan Call of Duty oyunları hakkında sert fikirlere sahip olmak çok kolay. Serinin altın çağının geçmesi, tema ve hikayelerin sürekli tekrarlaması  sonucu olarak oyunlar çıkmadan aylar önce iyi ya da kötü olacaklarını aşağı yukarı kestirebiliyorsunuz. Cold War ile de ilgili olarak oyunun çıkışından önce bu tarz fikirlerim vardı ama gelin görün ki epey yanılmışım.

Hazırsanız kimseye hesap vermeyin, geçmişin sırlarını açığa çıkarın, güneş gözlüğünüzü takın ve hep beraber Doğu Berlin’de yürüyüşe çıkalım!

HİKAYE:

 

Oyunun hikayesi Black Ops kronolojisinde 1 ve 2. oyunlar arasında kalıyor. Silah yarışının zirveye vardığı, nükleer silahların her gün daha tehlikeli hale geldiği Black Ops evreninde Kremlin’e rapor vermeyen, telsiz sessizliğindeki bir Sovyet ajanını arıyoruz. Hikayenin detayına girip neler olduğunu anlatmak yerine gördüğüm ve duyduğum şeylerin kalitesinden bahsetmek istiyorum bu incelemede. Gelin beklemeden hemen ona geçelim.

 

a)Hikaye Nasıl?

Hikaye uzaktan bakınca güzel hatta epey havalı, tutarlı bir olay örgüsünün içinde ilerleyen oyun bazen dev soru işaretleri oluştursa da günün sonunda olan biteni mantıklı bir şekilde bağlıyor. Black Ops serisinde görmeye artık alıştığımız oyunun sonunda “Bildiğimiz her şeyin yalan olması” durumu bu oyunda da kendini gösteriyor. Yalnız bu iyi bir şey mi kötü bir şey mi karar vermekte biraz zorlandım zira Cold War, Black Ops serisinin 6. oyunu(WaW’ı da sayıyorum, hikayeleri bağlı) ve 6 oyunun sonunda da gerçeğin aslında bildiğimiz şeyin tersi çıkması işleri biraz tahmin edilebilir hale getiriyor. Öte yandan Black Ops serisinin başlangıç cümlesinin “Bildiğiniz her şey yanlış, bir şey yazıldı söylendi diye gerçek olmaz.” olması ve temanın bu sözün üstüne kurulması dolayısıyla oyunun kökünü terk etmediğini görmek de hoş gayet.

Hikaye modunun oynanış ve hikaye anlatımı konusunda ise maalesef dev kusurları var. Bunlardan ilki konuşmayan karakter. Sinematik bir FPS oyunu oynarken gerilimin zirveye varması gerçekten uzun sürmüyor ama böyle durumlarda karakteriniz bir şey söylesin, bir ses çıkarsın, canlı olduğunu göstersin istiyorsunuz.

Cold War’da maalesef karakterimizin sesi yok. Bu durumun ana sebebi karakteri oyuncunun yaratıyor olması, oyunda kontrolünü aldığımız “Bell” aliasını ilk görevlerden sonra biz oluşturuyoruz ten renginden adına kadar. Activision kesenin ağzını açıp 3 farklı ses aktörü tutup oyunu çok daha sinematik bir hale getirebilir miydi? Sorunun cevabı kesinlikle evet. Ama Activision, Activision olduğu için kesenin ağzını açmamış bu konumda.

Sessiz karakterler hislerini ve düşüncelerini davranışlarıyla anlatabildikleri sürece güçlü hikaye anlatımı sunabiliyorlar, buraya verebileceğimiz en iyi örnek Doom serisi ve Doom Slayer/Doom Guy. Doom Guy’ın attığı her adımda sinir ve intikam isteğini hissediyoruz ve aynı zamanda etrafımızdaki dünya da bu hisle şekilleniyor. Cold War dünyası ve Bell’in dünya ile etkileşimine baktığımızda ise sessizliğin güçlendirilmesini bırakın zaman zaman “Bu adam niye konuşmuyor.” diye isyan ediyorsunuz.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Dota 2 Çizgi Romanlarını Türkçe Olarak Okumak İster Misiniz?

B) Tercihler, Seçenekler ve Sonuçlar

Black Ops 2’nin aşırı sevilen çok sonlu yapısına dönen Cold War, sadece oyun sonu değil genel olarak hikaye akışına da direkt etki eden seçimler yapmanızı istiyor. Elleri bağlı, size canı için yalvaran bir adamı kurtardıktan 5 dakika sonra bu adamın dostlarınızı rehin aldığını görebiliyorsunuz. Yaptığımız seçimleri bankaya yatırıp oyun sonunda faiziyle sonuçlarını almak yerine hikayeye direkt etki eden bu dokunuşları epey beğendim.

Ana bitişlerin, yani oyun bittiğinde görme ihtimaliniz olan sinematiklerin sayısı sadece 3, bu biraz can sıkıcı olsa da direkt olarak sinematikte olmayan, fakat sonrasında bilgilendirildiğimiz ekstralar var. Örnek vermek gerekirse: Perseus’u durdurdunuz, oyun iyi sonla bitti fakat yan hikayelerde bulmanız gereken bilgileri bulamadınız ve oyun iyi sonla bitmiş olsa dahi artık Avrupa’da, yüksek konumlarda Sovyet ajanları var. Bu küçük detayları da eklersek 3 farklı sonun toplamda 15 farklı versiyonuyla karşı karşıya kalıyoruz.

C) Allah İçin Susun Artık

Hikayenin en büyük kusuruna geldik: Replikler ve diyaloglar. Oyunla ilgili hislerimin karışık olmasının en büyük sebebi de tam olarak burası. Dediğim gibi hikaye aslında hoş ve havalı dahi sayılabilir. Fakat karakterlerin söyledikleri şeyler o kadar aptalca ki oyunu bırakıp çıkmak istiyorsunuz. Son yıllarda Call of Duty serisinin en büyük kusuru haline gelen “Aşırı havalı askeri konuşma hastalığı” Cold War’da da kendisine maalesef büyük bir yer bulmuş. Oyundaki herkes derin bir ses ve cümle başına 12 askeri terimle konuşuyor.

Black Ops 4‘e bir saniyeliğine geri gitmek istiyorum eleştirime devam etmeden önce. Black Ops 4’ün olmayan ama olan hikaye modunda Frank Woods’u sık sık gördük, Woods orada bir simülasyondu, sürekli “Hah böyle koyarlar işte aslanım hahahaa” tarzı saçma şeyler söyleyip bağırıyordu. Woods’un bir simülasyon olduğunu bildiğimiz için iki yıl önce bu ahmaklığı sineye çekmiştik.

Cold War‘da ise bu zırva repliklerin elenmesini, daha ayakları yere basan bir Woods görmeyi umuyordum ama çok yanlış umuyormuşum. Woods’un muazzam ses aktörü James C. Burns ile yolları ayıran Activision karaktere yeni bir kimlik verme fırsatını ters tepip sesini James C Burns’e benzetmeye çalışıp çok ucuz bir şekilde beceremeyen bir aktöre iş vermiş. Kötü ses aktörünün üstüne kötü replikler de binince Cold War’da serinin en sevilen karakterlerinden biri olan Frank Woods kocaman bir şakaya dönüşmüş. Adam konuştukça skip tuşuna kafa atmak istedim.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  League of Legends'tan Yeni Müzik Grubu ve Kostüm Serisi: True Damage!

Activision madem James C. Burns’ü taklit edecek birine verecektiniz işi, direkt James C Burns’e verseydiniz ya?

Çok Oyunculu:

Hiçbir şey söylemeden önce Cold War’un çok oyunculu modunun başka bir oyun olmaktan ziyade Modern Warfare 2019’un ek paketi gibi hissettirdiğini söylemek gerekiyor. Oynanış, hız, ve silahların hissi açısından iki oyun arasında fark bulmak gerçekten çok zor. Bu incelemede Cold War çok oyunculu modunu Modern Warfare 2019 DLC’si olarak niteleyip öyle incelesem gerçekten hatalı bir hamle olmaz.

Öte yandan bu tamamen kötü bir şey de değil, MW 2019’un çeşitli sorunlarının ötesine bakarsanız geride gerçekten temiz ve hoş bir çok oyunculu mod kalıyor. Klasik Call of Duty hızı, güçlü hissettiren silahlar, iyi dengelenmiş score streakler ile Cold War keyifli fakat aynı zamanda inanılmaz rekabetçi bir çok oyunculu mod sunmuş oyuncularına.

Yeni Modlar:

Battle Royale temelinden gelen Dirty Bomb’da oyuncular dörder kişilik takımlarla geniş alanlara atlıyor. Burada buldukları Uranyum’u bomba merkezine taşıyıp bombayı patlatarak puan kazanmaya çalışıyor. Bu yeni mekanik bazı Battleroyale oyunlarında gördüğümüz “Sessiz, kimsesiz geçen 15 dakika ve gördüğün ilk adama ölme” döngüsün şahane kırıyor. Haritanın çeşitli bölgelerinin diğerlerinden daha yoğun geçeceğinin garanti olması ve kazanmak için sizin de bu noktalarda bulunmaya zorlanmanız asla durmayan bir çatışma ortamı yaratıyor. Ölen takım arkadaşlarınızın tamamen elenmesi yerine belirli bi süre sonra tekrar gelmesi de yangına körükle gidiyor adeta.

Dirty Bomb dışındaki yeni modlar ise Counter Strike’ta görmeye alışık olduğumuz VIP Escort modu ve Battlefield’dan alışık olduğumuz fetih modundan oluşuyor. Bu modlar da kendilerine özel keyifli anlar sunabiliyor.

Zombies

Kafa karışıklığı yaratan bir diğer alan da Zombies. Klasik formülü neredeyse tamamen terk eden Cold War Zombies, açtığı yeni hikayeyle beraber kimliğinde de köklü bir değişikliğe gitmiş. Haritaya gizlenmiş şeyleri çözüp bilgi alma formülünü geride bırakan oyun, haritaya eklenen radyo komutlarıyla “Bak burda bu var, onu alınca sonra bunu yapacaksın.” haline gelmiş. Eski Zombies sevdalılarının pek sevmediği bu yeni formül, yeni gelen oyuncular tarafından gördüğüm kadarıyla beğenilmiş. Modun zorluğunun büyük bir kısmı elenerek her şey görsel ve işitsel uyaranlarla oyuncuya aktarılmış.

12 yıldır zombies oynayan biri olarak oyunun bu derece basitleştirilmesini kesinlikle beğenmedim ama öte yandan Zombies topluluğunun bu oyunla daha da büyümesini bekliyorum.

MODLARIN NOTLARI:

Artık yavaştan incelememizi kapatırken oyunun modları ve geneline nihai bir not verelim isterseniz.

Hikaye: 8/10

Çok Oyunculu: 7/10

Zombies: Yeni gelenler için 8/10, Seriye yıllarını vermiş veteranlar için 5/10

Call of Duty: Black Ops Cold War‘un nihai notu: 7/10

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Ücretsiz Oyun: The Textorcist: The Story of Ray Bibbia Epic Store’da Ücretsiz Oldu!

League of Legends: Wild Rift’in Türkiye’ye Geleceği Tarih Açıklandı!