in

Darksiders 3 İncemelesi

Mahşerin 4 atlısının destansı hikayesini konu alan Darksiders serisi 3. oyunu ile birlikte uzun bir aradan sonra tekrardan hayat buldu diyebiliriz. 2. oyundan sonra remake versiyonlarını saymazsak serinin uzun bir süre yeni oyunu ile karşılaşmamıştık. Sizin de fark edebileceğiniz üzere 6 sene oldukça uzun. Fakat oyunun büyük bir hayranı olarak umuyorum bir sonraki devam oyunu için bu kadar beklememe gerek kalmaz.

Devam oyunu olarak gözüküyor olsa da oyunun temel amacı daha çok atlılarımızın kraliçesi Fury‘yi tanıtmak üzerine geçiyor. Diğer atlılar hakkında ufak tefek bilgilere sahip olsak da, temelde ilerleyen senaryo hala  belli başlı gizemler barındırıyor. Darksiders 3 ne kadar harika bir oyun olmasına rağmen sanki senaryonun bağlanması için yapılan bir ara oyun rolünü üstleniyormuş gibi duruyor. Bu şekilde düşünmemin sebebi ise Fury’nin genel evren üzerinde dönen entrikaları pek sallamıyor oluşu ve tek derdinin güç, güç ve biraz daha güç istiyor oluşu.

Darksiders 3

Atlıların Kraliçesi

Oyunumuz Fury’nin konsey tarafından çağrılması ile başlıyor. Konsey 7 ölümcül günahın serbest kaldığını ve dengeleri alt üst edeceğini söylüyor. Tabii ki bize verilen görev de günahlarını her birini yok etmek oluyor. Karakterimiz Fury atlılar arasındaki en kibirli ve kendini beğenmiş kişi olabilir. Adeta karakteri tam oturmamış, kişilik bozuklukları yaşayan bir insan gibi göründü benim gözüme. Bu yüzden hikaye ilerledikçe Fury’nin değişimine ve evrilişine tanıklık etmek beni oyun içerisinde etkileyen faktörlerden biri oldu.

Darksiders serisinin en belirgin özelliklerinden biri olan at sürmek  3. oyuna eklenmemiş. Bu durum bir çok oyuncu arasında olumsuz yorumlar almış fakat benim açımdan çok sorun olduğunu söyleyemem. 3. oyunumuz oldukça çizgisel, oynadığınızda da fark edeceksiniz ki at sürmeye gerçekten gerek duymuyorsunuz. Karakterin kendi çevikliği ve sürekli mobil bir şekilde hareket edebiliyor oluşu bu açığı kapatıyor. 3. oyunun çizgisel olduğundan da yakınan bir çok oyuncu mevcuttu. 2. oyun ne kadar oyuncuya geniş bir çevre sunuyor olsa da bu genişlikte at koşturup sağda solda yaratık kesmekten başka yapabileceğiniz pek bir şey olmuyor. Bunun yerine daha çizgisel bir harita üzerinde mobil  bir oynanışa sahip olmak beni daha çok cezbetti. Aynı zamanda atımızla ilgili olan duruma hikaye içerisinde basit bir yer vermeleri hoş bir detay olmuş.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Crash Team Racing: Nitro-Fueled İncelemesi
Darksiders 3

Sanki Biraz Zor ?

Darksiders 3’de yapımcı ekip eski oyunlara kıyasla yeni bir oynanış stiline yönelmiş. Bu oynanış stili daha çok günümüzün popüler hack & slash oyunlarından esinlenilmiş ve onlara ayak uydurmak için yapılmış gibi görünüyor. Örneğin eski oyunlara nazaran 3-4 darbe alışımızda ölmemiz veya öldükten sonra yeniden canlandığımızda öldüğümüz yere geri dönüp kaybettiğimiz ruhları almamız benim aklıma direkt Dark Souls serisini getirdi. Serinin çok popülerleşmesinden ortaya çıkan bir oyun türü olan “Souls-like” oyun türlerine bir örnek olmuş adeta Darksiders 3. Eski oyunlardaki gibi kafa göz vura vura ilerlediğinizde ölme ihtimaliniz oldukça olası. Kestiğiniz en ufak yaratıklara karşı bile belli seviyelerde dikkat etmeniz gerekiyor.

3. oyunla birlikte savaş sisteminde en göze çarpan olaylardan bir tanesi de “karşı saldırı” Karşı saldırı, tahmin edeceğiniz üzere savaştığınız düşmanların size tam vuracağı sırada yapacağınız kaçınma hareketi ile düşmanın saldırısını karşılayıp aynı şekilde ona karşılık vermenizi sağlıyor. Bana kalırsa bu düşünce güzel yansıtılmış. Yapmayı başarabilirseniz oldukça estetik duruyor ve oyuncuya tatmin olmuşluk hissiyatı sağlıyor. Bu durum ne kadar etkileyici dursa da aynı şekilde hoşlanmayanlarda mevcut. Darksiders serisi şu zamana kadar karakterlerimizin düşmanlara karşı ezici baskısıyla ilerledi. Fakat 3. oyunda işler oldukça değişti. Hayatta kalabilmek için neredeyse her düşmana karşı dikkatli oynamamız gerekiyor tabii ki bu durum da eski oyunlarda ki gibi etrafı dağıta dağıta ilerlememize engel oluyor. Bu da oyuncuların kafasında “Dark Souls’mu oynuyoruz biz bu ne ?” gibi sorulara sebep oluyor.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  FIFA 18 Demo Ön İnceleme
Darksiders 3

Yapımcı ekip de benzer diyaloglarla çok karşı karşıya gelmiş ola ki oyun çıktıktan sonra ilerleyen zamanlarda eski Darksiders oyunlarına daha benzer bir savaş sistemi eklediler. Oyunun başlangıcında ya klasik Darksiders 3 mekaniklerini ya da bu yeni gelen sistemi seçme şansınız oluyor. Yeni gelen sistem ise klasik Darksiders 3  savaş sistemine göre daha az cezalandırıcı diyebiliriz. Örneğin bu sisteme göre herhangi bir kombonuzu bitirmeden kaçınma hareketini kullanma imkanınız oluyor veya her türlü imkanda canınızı yenileyebileceğiniz iksirleri kullanabiliyorsunuz. Klasik modda ise böyle bir durum söz konusu değil. Gerçekten oyuncuları düşündükleri için mi, yoksa bu tarz yorumlardan çok başları ağrıdır için mi böyle bir sistem getirdiler, buna  yorum yapmak biraz zor fakat oyuncuları dinleyip onların isteğine göre bir şeyler şekillendirmeleri takdir edilesi bir durum.

Darksiders 3 beni genel anlamda oldukça tatmin eden bir oyun oldu. 2. ve 3. oyun arasındaki çıkış tarihlerine bakarsak grafiklerin sanki bir tık daha iyi olmasını isterdim sanırım fakat bununla ilgili de çok bir sorunum yok. Bunun dışında üzüldüğüm tek durum ise oyunun çok can alıcı bir noktada bitmesi oldu. Öyle ki 4. bir oyun olsaydı oyun bittikten 10 saniye sonra indirmeye başlardım. Aksiyon macera ve Hack & slash severler için Darksiders serisi her zaman kendi kalitesini koruyan bir seri oldu 3. oyunu da denemenizi tavsiye ederim.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Rogue Company Oyunu Epic Store’a Geliyor!

https://oagtr.com/anasayfa/gecmis-tarih/

Geçmiş Tarih: Travis Walton Gizemi