in

Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – First Assault Online

Günümüz oyun camiasında -belli başlı gündeme oturan oyunlar dışında- FPS oyunlar eskisi kadar rağbet göremiyor malesef. Bu konu her ne kadar beni üzüyor olsa da son dönemlerde FPS oyunların henüz ölmediğini gösteren CoD, Battlefield gibi kök salmış seriler dışında amacı sadece çoklu oyuncu odaklı olan oyunları görmek beni oldukça sevindiriyor.

Ghost in the Shell de bu oyunlardan bir tanesi. Kendisi betasından çıkalı çok uzun bir süre olmadı. Animesinde elde ettiği başarıdan sonra oyun camiasına hatta hızını alamayıp film camiasına da el atan serimiz aynı başarıyı elde edip edemeyeceği henüz soru işareti.

Azıcık Farklılık Başka Bir Şey Değil

First person shooter yani birinci şahıs nişancı olarak adlandırdığımız türe dahil olan oyunumuz, harita ve harita üzerindeki görevler konusunda ne yazık ki yeni ve orijinal bir içerik sunmuyor. Takım Ölüm Maçı, İmha ve Terminal Fethi olmak üzere birçok FPS oyunlardan aşina olduğumuz üç farklı oyun modu bulunuyor.

Takım ölüm maçında rakip takım oyuncularını yok edip takım halinde 10 bin puana ulaşmaya çalışıyorsunuz. Her bir kill 100 puan ediyor; ancak ikili veya üçlü öldürmeler, kafadan vuruşlar, bomba veya yakın dövüş silahları ile alınan killer ekstra puan sağlıyor. İmha modunda ise bir takım bomba kurmaya çalışırken diğer takım bu bombayı imha etmeye veya kurulmasını engellemeye çalışıyor. Terminal fethi ise yine bir çok oyunda gördüğümüz “Capture the flag” tarzında bir mod. Belirlenen bölgeyi ele geçirmeye çalışıyorsunuz. Eğer ele geçirebilirseniz bir sonraki bölgeye ilerliyorsunuz. Bu şekilde toplamda beş bölgeyi ele geçiren takım oyunu kazanıyor. Eğer ki süre yetmezse en çok yeri fetheden takım galip geliyor.

Bu Ne Bolluk Böyle

Ghost in the Shell oyundaki dünyasını biz MMOFPS olarak sunuyor. Tamamen Türkçe ara yüze sahip olan oyunumuzda birbirinden farklı pek çok oynanabilir karakter mevcut. Bu karakterler arasında hangisini seçeceğiniz tamamen oynanış stilinize kalmış bir durum. Bazı MMOFPS’lerde gördüğümüz gibi (Dirty Bomb) karakterler kendilerine özel silahlara sahip değiller. Burada karakterler kendilerine has yetenekleri ile ön plana çıkıyorlar. Misal bir karakter görünmez olurken, başka bir karakter elinden küçük bir roket fırlatıyor, bir başkası ise çok hızlı bir şekilde depar atmanızı sağlıyor. Yani kısaca çok garip bir oynayış stiliniz yoksa her türlü oynanışa uygun bir karakter mevcut.

Özelleştirmek bizim işimiz

Silahlar konusundaki çeşitlilik şimdilik oldukça yeterli. Ayrıca oyuna yapılan yeniliklerde yeni silahlar da oyuna sürekli ekleniyor. Silahlarınızı oyun parası biriktirerek satın aldığınız gibi bu silahları çeşitli şekillerde geliştirebiliyorsunuz. Bunun dışında ise Tachikoma adındaki dronlarınızı da aynı şekilde geliştirebiliyorsunuz. Para vermeden de silah alabilmek mümkün tabiki. Belli başlı silahlara halk arasında dediğimiz gibi hackleyerek oynadığımız oyunlardan kazandığımız tecrübe puanlarını biriktirip hacklediğimiz silahı açabiliyoruz. Ghost in the Shell: Stand Alone Complex – First Assault Online serverlarında bulunan lag problemlerini göz ardı edersek oynaması son derece eğlenceli bir oyun.

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yükleniyor...

Anime İncelemeleri #2 – Kami nomi zo Shiru Sekai

Payday 2, 8 Günlüğüne Ücretsiz Oldu