Green Hell, açık dünya hayatta kalma oyunlarının bir kaç sene önceki momentumunu kaybettiği bugünlerde türe yeniden nefes verme amacıyla yola çıkmış. Creepy Jar adlı indie ekip tarafından geliştirilen oyunumuzda bir grup yerliyle iletişime geçmek isteyen bir antropologu canlandırıyoruz. Oyun bizlere önce küçük aksiyonlarla tropik dünyasını tanıtıyor. Yürüdükçe güzellikler ve bu güzelliklerin yanındaki dev tehlikeler hakkında fikir ediniyoruz. Green Hell ilk saniyelerde şahane bir potansiyelle açılıyor, ortalama üstü grafikler, Bronislaw Malinowski‘nin participant observation* (katılımcı gözlem) tekniğiyle bir grup ilkel insanla temasa geçme ve vahşi doğada hayatta kalma fikri beni aşırı heyecanlandırmıştı. Ta ki oyunu oynayana kadar.


Green Hell dünyası.


Biraz önce oyunun açılışında bahsettiğim “Dünya hakkında fikir ediniyoruz.” kısmı maalesef sadece haritaya bir bakış olarak kalmıyor, oyuncu olarak dar ve lineer bir yola hapsoluyoruz. Bu sıkışmış çevre içerisinde toplayabileceğimiz kaynaklar ve eşyalar sınırlı. Bunun yanında oyuncunun canını sıkacak aşırı spesifik detaylar mevcut. Mesela “büyük çubuk” ve “küçük çubuk” iki farklı eşya ve temel eşyaları üretirken bu kaynakları dikkatli toplamamız geliyor. Bi’ yandan gerçekçilik hoşuma giderken öte yandan büyük çubuktan küçük çubuk üretememek gibi mekanik yetersizlikler oyundan alınan keyfi gerçekten baltalıyor.
Grafikler genelde güzel olsa da optimizasyon ve estetik görüntü arasında kalan yapımcılar maalesef iki tarafta da bir zafer kazanamamış. Özellikle gökyüzünün ve güneş ışığının kalitesizliği iyi modellenmiş ağaç vb. dünya elementlerinin yanında can sıkıyor.
Fırlatılan eşyaların, kesilen ağaçların, hayvan cesetlerinin havada asılı kalması gibi oynanışı direkt bozan hatalarla da birleşince oyun dünyasına karşı ilgi giderek azalıyor. Fakat oyun henüz erken erişimde olduğundan bu tarz hataları görmezden gelebiliriz.
Oyunun en büyük sıkıntılarından biri ciddi anlamda oynanış açısından en ufak bir orijinallik taşımaması. Kitap/defter açarak çevreye yerleştirilen üretilebilir eşyaları görmek, envanterde solda çanta orta/sağ kısımda üretme ekranının açılmasından hayvan derisi yüzmeye, yerden eşya almaya kadar tüm animasyonlar ve aksiyonlar The Forest ile birebir aynı. Keza aynı şeyi yaralanma/iyileşme aksiyonları ve animasyonları için de söylemek mümkün: Bu konuda da ekranda gördüğümüz çoğu şeyi yıllar içerisinde Far Cry serisinde bol bol gördük.

Green Hell iyi bir potansiyelle açılan kötü bir oyun. Geliştiriciler daha orijinal fikirlere açılır ve oyunun ne olabileceğini fark ederse gerçekten iyi bir oyuna dönüştürebilir Green Hell’i. Şimdilik puanımı düşük tutup 10 üzerinden 4 verecek olsam da erken erişimden çıktığında kesinlikle dönüp tekrar inceleyeceğim oyunu.

_________________
*: Gözlemcinin topluluğun bir parçası olarak gerçekleştirdiği gözlem. Neden aramadan davranışla ilgilenir, gözlemci topluluğun bir parçası olduğundan onu bütün doğallığıyla gözlemleyebilir. İlk olarak Polonyalı antropolog Bronislaw Malinowski tarafından Trobriand adalarındaki yerlileri gözlemlemek için kullanılmıştır.

Kaynak: Nitel araştırmada veri toplama araçları II: Gözlem


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.