Metal Gear adı altında çıkacak olan “Survive”, PC platformunda kısa bir süre için beta olarak oyunculara sunulmuştu. Ben de size betadan izlenimlerimi aktaracağım. Başlamadan önce küçücük bir not: Bu incelemeyi oyunun çıkışından önce yaşanan can sıkıcı olayları (Kojima ile Konami arasında olan sıkıntılardan tutun da Metal Gear adını kullanmalarına kadar) göz ardı ederek yapmaya çalıştım.


Oyun, Metal Gear Solid evreni yerine bu dünyaya paralel bir evrende geçiyor. Bu evrende oluşturduğunuz karakterler ile hayatta kalmaya çalışıyorsunuz. Aslında piyasadaki birçok “hayatta kalma” oyunundan maalesef ki farkı yok.

Betada başlangıçta karakter oluşturma ekranı ile karşılaşıyorsunuz. Beta olmasından dolayı olsa gerek bazı kısımlar (özellikle de ilk ekran için saç şekilleri kısmı) birazcık zayıf kalıyor. Buradaki işiniz bittikten sonra ise büyük bir alana geçiş yapıyorsunuz.

Bu alan hemen hemen her işinizi yaptığınız bir yer. Burada silahlarınızı kullanmayı öğrenmek için eğitim alanlarından, eşyalarınızı ve envanterinizi düzenlediğiniz yerlere kadar birçok şey mevcut. Çeşitli eşyalar üretebileceğiniz alan ise bu alanlardan en önemlisi diyebilirim. Dışarıda bulduğunuz temel malzemelerle burada ihtiyacınız olan (barikatlar, can spreyleri, mayınlar, mermiler v.b) şeyleri üretebiliyorsunuz.

Burada işiniz bittikten sonra sıra görevinizi almaya geliyor. Beta için; bir tane kendi başınıza oynayabileceğiniz, birkaç tane de dört kişilik gruplarla oynayabileceğiniz görev mevcuttu. Beraber oynayabileceğiniz arkadaşınız yoksa, başka bir ekibe de dahil olabiliyorsunuz fakat betayı oynayan pek oyuncu olmadığından olacak ki 15-20 dakika civarı beklemek zorunda kaldım.

Tekli görevde amacınız, bir sondayı belli dalgalar halinde gelen düşmanlara karşı savunmaktı. Kulağa ne kadar kolay gelse de işin aslı çok farklı. Oyuna çok sınırlı cephaneyle başlıyorsunuz. Elinizde ham madde olmadığından doğal olarak yeteri kadar eşya üretemiyorsunuz. Bu yüzden de ilk dalganın ardından önce sonda yok oluyor sonra da siz ölüyorsunuz.

Görev sırasında çevrede çeşitli ek görevler çıkıyor. Buralara giderek birbirinden farklı şeyler toplayabiliyorsunuz. Ama bu görevlerle, genellikle siz düşmanlarla cebelleşirken haritanızda belirdiği için çok da uğraşma şansınız olmuyor. Bir diğer canımı sıkan noktaysa silah kısmı. Düşmanlara karşı yakın silahların yanı sıra, çeşitli ateşli silahlar ve tuzaklar kullanılabiliyor. Cephaneniz az olduğu ve üretmeniz zor olduğu için (mermi üretmeniz için barut bulmanız lazım) çoğu zaman yakın dövüş silahınıza bel bağlıyorsunuz. Benim içinse sıkıntı tam da burada. Örnek vermek gerekirse, pala ile mızrak arasında hız bakımından neredeyse bir fark yok.

Diyelim ki (çoğu zaman) görevi başarısızlıkla sonuçlandırdınız. Peki ürettiğiniz ve topladığınız şeylere ne oluyor? Topladığınız ne varsa deponuza aktarılıyor ve böylece bir daha ki denemede daha iyi eşyalar üretip, başarma ihtimalinizi artırıyorsunuz. Ama madalyonun bir diğer yüzü var. Görev sırasında kullandığınız eşyalar tükeniyor. Bu yüzden bir şeyi kullanırken iki kere düşünmeniz gerekiyor.

Düşmanları öldürdükten sonra ‘Kuban’ puanları topluyorsunuz. Bu puanlarla karakterinize kalıcı yükseltmeler yapılabiliyor. Ayrıca sonarı hızlandırmada ve diğer cihazlar ile etkileşimde bulunmada da kullanılabiliyor.

Anlatacaklarım bu kadar. Bunların ışığı altında oyun kesinlikle kötü değil. Fakat yaşanılan kötü olaylar ile birlikte oyunun fiyatının yüksek oluşu oyunun satışını etkileyecektir. Piyasada aynı türden çok daha ucuz (şu an için) ve kaliteli oyun bulabilirsiniz.


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.