in

Resident Evil 7: Biohazard

Capcom firmasının ağır toplarından sayılan, filmleri çekilen, 7. oyuna kadar gelmiş ve aksiyon, korku teması üzerine kurulu Resident Evil serisinin her zaman oyuncuların gözünde ayrı bir yeri olmuştur. Oyunun hem aksiyonlu hem de gerilimli bir atmosfer sunması, hikayesi, mekaniği ve bunlar gibi bir çok özelliği sayesinde, Resident Evil ben ve benim gibi oyuncuların gönlünde bir yer edinmişti.

Her oyununda değişiklik görmeye alışık olduğumuz serinin son oyunu Biohazard duyurulduğunda kafamda “Yine acaba ne değişti, yapılan değişiklikler yakıştı mı?” gibi düşünceler oluşmuştu. İncelemeye geçmeden önce size şunu söyleyebilirim Biohazard serideki diğer oyunlara çok büyük bir fark atmış. Oyunun, çıkış haftasında  2.5 milyondan fazla kopya satmayı başarması da bu durumu destekler nitelikte.

Korku Dolu Yolculuk Başlıyor

Oyunda Ethan Winters adında bir karakteri canlandırıyoruz. Oyun Ethan’ın kayıp olan sevgilisi Mia’dan gelen bir mail ile başlıyor. Mia, bu mesajda Ethan’ı kendisini bulması için Dulvey adında bir yere çağırıyor. Ethan, Mia’nın tarif ettiği yere vardığında karşısına eski bir çiftlik evi çıkıyor ve oyunumuzdaki korku dolu saatler Ethan’ın eve girmesiyle başlıyor. Çiftlik evinde bizi bekleyen düşmanlarımız ise babasıyla, annesiyle, çocuklarıyla, büyükannesiyle Baker ailesi.

Merhaba FPS Güle Güle TPS

Yukarıda da belirttiğim gibi oyunda bazı değişiklikler yapılmıştı. Bu değişikliklerden belki de en önemlisi kamera açısının değişmesiydi. Klasik Resident Evil serisinin önceki oyunlarına baktığınızda kamera açısı TPS’ye yakın, karakterin omuz arkasından görüş sağlanan bir oyun konseptindeydi. Ama artık yeni oyunumuz Biohazard’la o gerilimi oyuncu gözünden yani FPS tarzında yaşıyoruz. Kamera açısının yanı sıra bir başka değişiklik de oynanış kısmında yapılıyor. Resident Evil’in önceki oyunlarında zombilere tekme atabiliyorduk, ordan burdan zıplayabiliyorduk kısacası aksiyon daha çok ön plandaydı ama Biohazard’da bu artık öyle değil. Bu aksiyon hareketleri kaldırılarak oyundaki karakterimiz hem daha inandırıcı olmuş hem de gerilim biraz daha ön plana çıkarılmış.

Biraz Fazla Mı Zor?

Yukarıda da belirttiğim gibi Biohazard diğer oyunlara kıyasla daha inandırıcı yapılmış. Serinin önceki oyunlarında elimizde el bombaları, roketatar gibi daha çok aksiyon için yapılmış silahlar ağırlıklı olsa da serimizin 7. oyununun daha çok tabanca ve pompalı silah üzerinden ilerlediğini söyleyebilirim. Bu silahların mermisi de gerçekten elimize çok az verildiği için bir zombiyi öldürebilmek hem zor oluyor hem de çok fazla mermimizi götürüyor. Örneğin, en küçük çelimsiz sayılan zombiler bile kafasına 4-5 kurşun sıkınca anca ölebiliyor. Her ne kadar oyunun bize sağladığı crafting sistemiyle kendimize mermi veya ilaç yapabilsek de bunlar da yetmeyebiliyor. Oyundaki bosslarımızın ise tam öldü dedikten bir süre sonra karşınıza tekrar çıkması da oyunu zor yapan diğer faktörlerden biri. Ayrıca envanter kısmının da dar olması sizi bir hayli zorluyor. “Mermi mi alsam? İlaç mı yapsam? Yer kalmadı” gibi sorunlar yaşayabiliyorsunuz. Tabi oyunda ilerledikçe bulduğunuz çantalarla envanterinizi genişletebiliyorsunuz. Bu durum genel itibariyle oyunun daha çok başları için sorun yaratıyor.

Sağlam Çalışılmış Grafikler ve Optimizasyon

Oyunun grafiklerini gerçekten çok başarılı buldum. Hem optimizasyon hem de grafik üzerine geliştirici ekip iyi çalışmış ve bu çalışmalarının sonuçları gerçekten iyiydi. Yer yer grafiksel küçük hatalar olsa da bu durum genel olarak ortaya çıkan başarıya bakılınca göz ardı edilebilir oluyor.

Son Yorumlar

Oyun genel itibariyle benim açımdan son zamanlarda çıkmış en başarılı oyunlardan biri. Outlast’tan beri böyle gerildiğimi hatırlamıyorum. Atmosfer, grafikler, hikaye kısacası her şeyiyle çok güzel bir oyun. Oyunda en sevdiğim noktalardan biri ise bulduğunuz kasetleri izlerken o kasetin içindeki görüntüyü kuru bir video gibi izlemek yerine sizin o görüntüdeki karakterin yerine geçip oynamanız. Bu durum sizi hem hikayeye daha çok bağlıyor hem de kuru boş film izler gibi video izlemenize gerek kalmıyor. Oyunun sonunda size seçim şansı verilmesi de böyle güzel bir oyunun finalinin de sizi etkilemesini sağlıyor. Kısaca Resident Evil 7: Biohazard her şeyiyle çok başarılı bir yapım.

ne düşünüyorsun?

Yorumlar

Bir cevap yaz
  1. Öncelikle bu güzide incelemenizden dolayı sizi tebrik ediyorum Furkan Bey, ellerinize sağlık. Ancak önceki yazılarınızdan birini eleştirmiştim yorumum görülmüyor. Sanırım yorumları onaylayarak paylaşıyorsunuz ve bunun da tarafsızlığa engel teşkil ettiği kanaatindeyim. İncelemelerinizin devamını bekliyorum.

    • Öncelikle teşekkürler Enes Bey, evet yorumlarınızı onaylayarak paylaşıyoruz çünkü yorum kısmını çok fazla suistimal eden olabiliyor. Eleştiri yazınız ise maalesef silinenler kısmında yer almıyor yorumunuzu tekrar yazdığınız takdirde onaylayabilirim. Teşekkürler 🙂

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yükleniyor...

Yazar: Furkan Göksel

Orta Doğu Teknik Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği Hazırlık Öğrencisi, İnceleme Yazarı

$250.000’lık Street Fighter Turnuvası Duyuruldu!

Sanctum 2