in

Sundered İncelemesi

Metroidvania türüne son zamanlarda rastlamamız pek mümkün olmuyor. Bunun için Sundered gibi oyunlar benim açımdan oldukça değerli oluyor. Sundered, Metroidvania tarzı bir side-scroller oyunu olmasının yanı sıra aynı zamanda grafiklerinin de elle çizilmiş olması oldukça etkileyici bir durum. Bir önceki oyun Jotun ile kendine has grafiklerini konuşturan Thunder Lotus Games, Sundered’da bu durumu daha da yüksek seviyelere çıkarmayı başarmış gibi duruyor.

Bir çok korku-gerilim temasını barındıran oyunlarda olduğu gibi burada da ünlü korku romanı yazarı H.P Lovecraft‘ın eserlerinden esinlenilmiş. Gerçekten “Howard Philips Lovecraft” olmasaydı şu zamana kadar ki korku gerilim türüne ait oyunlardan kaç tanesine şahit olabilirdik  merak ediyorum.

Sundered

Rastgele Oluşan Dünyalar

Bahtsız karakterimizin yer altında bir dünyaya hapis olmasıyla başlıyor oyunumuz. Yer altına düştükten sonra ise sesini ilk duyduğunuz andan itibaren “ben kötüyüm ve kesinlikle sana ihanet edeceğim” diye bağıran bir ses bize bir yardım teklifinde bulunuyor. Bu teklife göre onun bize yardımı karşısında, bizde ona yardım edeceğiz. Hikaye ilk başta oldukça iç açıcı ilerliyor fakat ilerleyen safhalarda oyunun oynanış şekli yüzünden oldukça yavaşlıyor. Bazı durumlarda savaşa o kadar çok kaptırıyorum ki kendimi hikayede bir ilerleme kaydettiğimde “ha doğru en son burada kalmıştım” gibi bir tepki veriyorum.

Bu bahsettiğim oynanış şekli ise her öldüğünüzde değişen dünya ve yeniden doğan canavarlar. Öldükten sonra yeniden doğduğunuzda ve merkezinizden dışarı çıktığınız anda dünya tamamen rastgele bir şekilde oluşmaya başlıyor. Özellikle hikaye ile alakası olmadıkça veya herhangi bir mini-boss vb. şeyleri barındırmadıkça tüm odalar rastgele bir şekilde oluşuyor. Bu durum aslında oyunun sürekliliği için güzel bir durum fakat oyunda ölmek, özellikle oyunun başlarında fazlasıyla kolay ve herhangi bir checkpoint sistemi bulunmadığı için her ölüşünüzde merkezinizden ayrılıp geçtiğiniz katları tekrar tekrar temizlemek bazen can sıkıcı bir hal alabiliyor.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Frostpunk İncelemesi

Oyun, dövüş mekanikleri konusunda normal koşullarda bir aksiyon macera oyunu için pek yeterli değil fakat genel anlamda bu mekaniklerin hepsini kullanma fırsatını her zaman bulamıyorsunuz. Odalarda ilerlerken arka planda giren müzikten saldırının başlayacağını anlayabiliyorsunuz eğer ki üzerinize çullanan sürülerce yaratık olmazsa oyunun akrobatik mekaniklerini kullanıp uçup kaçıp, duvarlardan atlayıp, etkileyici bir biçimde düşmanlarınızı alt edebilirsiniz. Fakat gelen yaratık sayısı çok fazla olduğunda temel amacınız hayatta kalmak olduğundan aynı şeyi defalarca tekrarlamaktan kendinizi alıkoyamıyorsunuz.

Sundered

Kötülüğü Kucaklamak Veya Direnmek

Ölme konusuna gelirsek, oyunun karakter gelişimi için oldukça geniş bir yelpazesi var (acaba ?). Fakat bu yelpaze göründüğü kadar geniş veya karmaşık değil. Yetenek ağacında bulunan özelliklerin bir çoğu karakterimizin pasif özelliklerini geliştirmek üzere kurulu. Canını yükseltmek, kalkanınızı yükseltmek veya menzilli saldırılarınızı geliştirmek gibi özellikler mevcut tabii ki bunların yanı sıra aktif özelliklerde mevcut. Bu yetenekleri geliştirmenin yolu da tahmin edeceğiniz üzere bol bol canavar kesip, keşif yapmaktan geçiyor.

Oyunun diğer bir kilit noktası ise aktif yeteneklerinizi geliştirmek. Öldürdüğünüz her mini-boss başına kristal kazanıyorsunuz ve bu kristalleri nasıl kullanacağınız hikaye üzerindeki ilerleyişinizi ve oyunun sonunu etkiliyor. Bu durum gerçekte oyunu keyifli kılan yönlerden bir tanesi fakat aynı zamanda da oyunun kırıldığı noktalardan bir tanesi. Mini-bosslar ile işiniz bittikten sonra sahip olduğunuz kristalleri “Corrupted” adını verdiğiniz yeteneklere çevirebiliyorsunuz. Bu durum oyundaki ilerleyişinizi oldukça kolaylaştırıyor fakat karakterinizin gitgide insanlığını kaybetmesine sebep oluyor. Diğer bir yöntem ise Corrupt’lamak yerine kristalleri arındırmak bu durum ise karanlığı tamamen kucaklamak yerine ona baş kaldırıp arınmış bir şekilde oyuna devam etmenizi sağlıyor. İki tarafında oyun mekaniklerine etki eden yanları mevcut olsa da yeteneklerinizi corrupted hale getirmek gerçekten işleri kolaylaştırıyor.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Shokugeki No Souma Anime İncelemesi

Oyunun kırıldığı nokta ise oyunun bize “bak kardeşim böyle böyle corrupted yetenek yapmak yerine kristalleri arındırabilirsin haberin olsun demiyor oluşu”. Tabii ki bir yerde bunları kendimiz keşfetmemiz oyunun doğasında yatıyor olsa da bu arındırma işlemini gerçekleştirdiğimiz oda oyunun en başlarında bulunuyor ve oyunda kısa bir süre ilerledikten sonra o bölgeye neredeyse adımınızı bile atmıyorsunuz. Yani oradan şans eseri geçmiyor iseniz karşılaşmanız olası bile değil. Bu durumu ilk fark edişim yetenek ağacındaki bazı bölgeleri araştırırken oldu. Resimde gördüğüm yetenekler benim yetenek ağacımda yoktu. Bunun olması imkansızdı çünkü hiç bir mini-boss’u es geçmediğime emindim. Sonradan öğrendim ki arındırdığınızda corrupted yerine diğer yetenekleri tercih etmiş oluyorsunuz ve bu durumda yetenek ağacınızda farklı yeteneklerin meydana gelmesine sebep oluyor.

Sundered

Sundered, sanki bir çok oyundan kendine pay çıkarmış fakat kendisi tam olarak belli bir yer edinememiş gibi gözüküyor. Konsept oldukça ilgi çekici ve grafikler gerçekten şahane. Fakat oyunda belli bir checkpoint sisteminin bulunmaması, sadece öldüğünüzde özelliklerinizi yükseltmek veya öldükten sonra rastgele oluşan dünyada aynı odaları tekrar tekrar yapmak oyunu bir zaman sonra oldukça tekdüze bir hale getiriyor.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Dota 2 | YENİ KAHRAMAN: MARS | Türkçe Detaylar!

LoL 9.5 Yama Notları Özeti | İkiz Melekler Vadi’ye İniyor