To Hell with Hell, bullet hell* ve roguelike* teması ile oldukça gözüme çarpan bir oyun oldu. özellikle bölümlerde ilerledikçe daha çok retro* oyun izlenimi yaratmaya başladı benim üzerimde (Bana öyle gelmiş de olabilir…).

To Hell with Hell hikayeden daha çok oynanışa odaklanmış bir oyun ki bence kötü de olmuş sayılmaz, tabii bu demek değil ki oyunun bir hikayesi yok. Oyunda tabii ki bir hikaye mevcut fakat dediğim gibi asıl odaklanılan oynanış gibi gözüküyor ve hikaye bunun yanında sönük kalıyor. Hikayeden kısa bahsetmek gerekirse: Bizim babamız yani cehennemin kralı güçten düştüğü bir zamanda tahtından indiriliyor ve biz de kızı olarak babamızın cehennem üzerindeki otoritesini yeniden elde etmesine yardımcı oluyoruz. Hikayemiz basitçe bu. Daha değişik bir bakış açısı yaratıyor olsa da, aslında intikam/kurtarma hikayelerinden bir tanesi.


Oynanış kısmına gelirsek oldukça oyuncuyu zorlamaya yönelik bir oynanışı mevcut. Nitekim oyunu en çok zorlaştıran etkenlerden biri oyunu kaydetme imkanımızın sınırlı sayıda olması ve oyunda ölmek gerçekten çok basit, zor yoldan öğrendim…  İlk bölümün başlangıcı dışında bölümlerde ilerledikçe hazine sandıklarından birçok çeşitte silah elde etme imkanımız oluyor. Her silah ortalama bir hasara sahip fakat ilerlerleyen bölümlerde gelen silahlarla ilk aldığınız silahlar arasındaki hasar farklı bariz bir şekilde ortaya çıkıyor. Genel olarak aklınıza gelebilecek birçok menzilli ve yakın dövüş silahı mevcut. Kendi zevkinize göre silahlarınızı şekillendirmeniz mümkün. Örneğin ben her zaman yanımda 1 adet yakın menzilli silah, 1 adet orta menzilli ve 1 adet uzaktan saldırabileceğim silah bulundurdum (Tabii 3. silah slotunuzu opsiyonel olarak ileride açıyorsunuz.).

Oyunun ilginç unsurlarından bir tanesi de bölüm içerisinde elde edip kullanabildiğiniz maskeler olabilir. Birçok farklı maske mevcut ve her maskenin kendine has 2 tane aktif yeteneği ve elinizdeki silahları etkileyen etmenleri mevcut. Bazı maskeler direkt kendine ait bir silahla birlikte gelirken bazı maskeler sadece silahlarını geliştirip daha efektif ve güçlü bir hale gelmesine olanak sağlıyor. Maskeleri kullanırken dikkat etmeniz gereken tek nokta: Normal koşullarda bile belli başlı patlayıcı silahlar ile kendinizi öldürebiliyorken maskelerden bazılarının yetenek ve silahlarının yüksek alan hasarına sahip olması sizin de canınızı yakabilir.

Her bölüm sonunda bir sonraki bölüme geçerken ilerleyen safhalarda kullanacağınız bir adet pasif özellik seçebiliyorsunuz. Bu seçeceğiniz özellikleri seçerken çok dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Doğru seçim yapmak oyundaki ilerleyişinizi oldukça yüksek oranda etkileyecektir. Bu özellikleri ileriye yönelik bir şekilde yapmak mantıklı olabilir. Örneğin bir sonraki bölüm sonunda 4 yerine 5 farklı pasiften birini seçmek gibi. Fakat bunun yerine direkt bir sonraki bölümde karakterinizin canını artıracak, silahlarınızın daha hızlı ateş etmesini sağlayacak veya yaratıkların daha fazla hasar almasını sağlayacak pasifler seçmeniz de mümkün tabii ki.

3 bölümde bir boss savaşı karşımıza çıkartan oyunumuzda her seferinde “yüce babamızı” kurtarmaya biraz daha yaklaşıyoruz. Cehennemin kralının otoritesini yeniden sağlamak kulağa pek mantıklı gelmese de beterin beteri vardır diye boşuna söylemiyorlar. Kendimce boss savaşları zor değildi. Açık konuşmak gerekirse bosslardan çok normal bölümlerde daha çok zorlanmıştım. Boss savaşlarında sadece biraz dikkatli ve sabırlı oynamak gerekiyor bu gereken unsurları uygulayabilirseniz boss kesmek çocuk oyuncağı oluyor.

Oyunun grafiklerinden pek bahsetmeye gerek olmadığını düşünüyorum nitekim piksel olduğu için piksel oyun severlere oldukça hitap eder durumda. Bunun dışında müzikler hoş olsa da oyunu oynarken o kadar odaklanmıştım ki müzikleri çoğu zaman duyamadım bile. Oyunun en büyük ihtiyaçlarından biri biraz daha uzun olması ve Co-op veya Multiplayer sistemi eklenmesi. Ne kadar çok kişi o kadar eğlence sözünün her zaman arkasında dururum.

To Hell with Hell, bullet hell* ve roguelike* teması severler için oldukça keyifli bir oyun. Az bölüme sahip olması ve hızlı oynanışı ile bir oturuşta bitirilme özelliğine sahip bir oyun.

*Bullet Hell, ekranda aşırı miktarda, gerek karakter gerek düşmanlar tarafından gelen ateş animasyonlarının olduğu oyunlar için kullanılan ifadedir.
*Roguelike; sıra-tabanlı savaşlar, kalıcı ölüm ve rol yapma özelliklerini içeren video oyunlarını tanımlayan oyun türüdür.
*Retro; kasten yakın geçmişin moda, film, oyun, müzik vb. türeten veya taklit eden tarzdır. Türetilen ya da taklit edilen şeyin ise üzerinden en azından bir 20 yıl geçmesi gerekir.


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.