in

Toy Odyssey Mobil Oyun İncelemesi

Birçok insan küçüklüğünde karanlıktan korkar, geceleri kabus görür, yatağının altında bir şeyler olduğunu düşünür veya buna benzer kötü durumlar geçirir. Bugünkü oyunumuz da ailesiyle birlikte yeni bir eve taşınan ve gördüğü kabuslardan muzdarip olan bir çocuğun hikayesi. Felix ailesi ile birlikte yeni bir eve taşınmıştır fakat son zamanlarda sıkça kabus görmeye başlamıştır. Bu durum da oyuncak dostlarının canını sıkmaktadır. Aileye yeni katılmış olan Brand isimli savaşçı oyuncağımız oyunumuzun ana karakteri. Kendisi bu tarz durumlara oldukça yeni olup belli bir süre “Ben neredeyim, ne yapıyoruz biz burada?” tarzı sorular kafasında dolaşıp olaylara anlam vermeye çalışıyor. Sonrasında ise tabiri caizse oranın eski toprak oyuncaklarından detaylı bilgileri öğreniyor.

Eski oyuncaklar ise Brand’e ışığın kurtarıcıları olduğunu ve sahibi tarafından artık değer verilmeyen oyuncakların karanlığın etkisi ile birlikte nasıl kötülük ve karanlık tarafından emildiğini anlatırlar. Brand’de oranın tek savaşçısı olarak (ne hikmetse artık) sahibine yardım etmek istediğini ve ne yapmasını gerektiğini sorar. Diğer oyuncaklar ise karanlıktan kurtarabildiği kadar oyuncak kurtarmasını, karanlıktan tarafından ele geçirilenleri yok etmesini ve evde genel olarak keşif yapmasını ister. Böylelikle Brand’in bitmek bilmeyen macerası başlar.

Oyuncaklar Asla Ölmez

Keşfedilecek yerler arasında bir evin tüm bölümleri mevcut. Genel olarak mutfak, salon, yatak odası, banyo gibi klasik yerler olsa da araya konulan havalandırmalar aracılığıyla evin başka bölümlerine ulaşmamız oldukça hoş bir detay olmuş. Geceden geceye ilerlediğimiz oyunumuzda eve her geri dönüşümüzde, veyahut her öldüğümüz kendimizi bir sonraki gecede buluyoruz. (Oyuncakların canlanma sistemi böyleymiş.) Geri dönüp kayıt yaptırmadan ölerek geceyi bitirirseniz harita üzerindeki etkinizi kaybediyorsunuz ve odaların hepsinin yerlerinin değiştiğini görüyorsunuz. Kayıt etmediğiniz takdirde açtığınız tüm haritayı yeniden açıp görevinize yeniden gitmeniz gerekiyor.

Oyunda ölüp ölmemek çok problem olmuyor. Asıl olay ölmeden önce neler yaptığınızda yatıyor. Karakterin kişisel gelişimi adına ne kadar dikkatli oynayıp yaratık öldürüp para toplarsanız o kadar karakterinizin ekipmanlarını geliştirebilirsiniz. Ekipman geliştirmek oldukça ucuz hızlı bir şekilde ekipmanlarınızı geliştirebilirseniz oyunda ilerlemeniz oldukça rahat olur. Tabii ki bunu yaparken görevleri de unutmamak lazım. Görevler genel olarak temel gelişimde sadece düz yaratık kesip ölüp veya kayıt edip odaya dönmekten biraz daha verimli olabiliyor. Görev sonunda size verilen ekipmanlar kendi geliştirdiğiniz ekipmanların dışında olduğu için başka türlü elde etmek bir hayli zor. Geliştirilebilir ekipmanlar ise bir insan vücudunu kaplayan kafalık, zırh, omuzluk vb. şeyler. Bunun dışında görevlerin verdiği yan silahlar, canınızı veya enerjinizi arttıracak aksesuarlar gibi küçük fakat etkili eşyalar da mevcut.

Oyunun “Craft” sistemi bir hayli geniş. Kılıçtan hançere, hançerden zincire kullanabileceğiniz birçok silah mevcut. Yan silah olarak da yapabileceğiniz, büyü, tabanca, shuriken vb. savaşınızda yardımcı olacak silahlar mevcut. Ne kadar oyunun başlangıçlarında kılıç ve hançer ile idare etmek durumunda kalsanız da ilerleyen zamanlarda diğer silahlara erişmeniz de mümkün.

Toys Odyssey, konsept olarak gerçekten çok başarılı bir oyun. Fakat iş bunu oyuna dökmeye geldiğinde eksikleri de yok diyemeyiz. Kontroller bazen oldukça baş belası olabiliyor. Zıpladığınız platforma erişebilmek için platforma zıplamak yeterli olmuyor. Platformun 2-3 adım daha üstünde olmazsanız karakteriniz platformda kalmak yerine aşağı düşmeyi tercih ediyor. Bunun yanı sıra bu kadar başarılı bir ekipman ve craft sistemi mevcutken dövüş mekanikleri bunun yanında biraz sönük kalıyor. Sadece tek düze bir vuruş stiline sahip olmamız oyunun başlarında havadan saldıran ve uzaktan saldıran yaratıklara karşı karakterimizi çok büyük bir dezavantaja sokuyor. (Ve bu belli bir süre böyle gidiyor.) Toy Odyssey genel anlamda başarılı bir oyun fakat daha geliştirilmesi gereken pek çok yönü var. Bunlara rağmen yinede konseptin bu kadar iyi olması ve insanın çocukluk anılarını geri getirmesi bile oyunu oynamak için yeterli bir sebep.

Yorumlar

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Yükleniyor...

Jetpack Fighter Mobil Oyun İncelemesi

Langrisser Mobile Dünya Çapındaki Çıkışını Duyurdu