in

Korku Oyunlarının Aklınızı Çıkarmak İçin Kullandığı 8 Taktik!

Korku oyunları mevzu bahis olunca bir oyunu iyi yapan şeylerin sayısı gerçekten çok fazla. Hikaye, karakterler, tema, ses aktörlerinin kalitesi ve birçok şey oyun deneyiminizi inanılmaz boyutlarda etkileyebiliyor. İyi hazırlanmış mekanlar ve yanıp sönen ışıklar gerginliğinizi arttırırken dümdüz konuşan bir ses aktörü tüm havayı öldürebilir. Bu yazımızda oyunların bizi sürekli germek için nasıl taktikler kullandığına göz atacağız, hadi beklemeden hemen geçelim!

1- Kısıtlanmış Görüş Alanı:

Büyük canavarlarla karşılaşmak zaten çoğu oyunda problem bir hal. Üstüne bir de görüş alanınızın ufacık olması başınıza gelebilecek en kötü şey, ağzından pis pis sıvılar damlayan kocaman dişli yaratıklar kafalarını ekranınıza sokunca ister istemez bir gerginlik yaşıyorsunuz.

Bunun bir diğer tarafı ise görüş alanını perspektif açıdan değil görünebilirlik açısından kısıtlamak yani her yeri karanlık yapmak. Modern oyunların çok sevdiği temalardan biri karanlık sizi adeta çocukluğunuza götürüyor çünkü bu sefer karanlık odadan canavar çıkma olasılığı gerçekten çok yüksek.

2- Ses Dizaynı

Yankılı zincir sesleri, gıcırtılı kapılar, rüzgar mı yoksa canavar mı karar veremediğiniz değişik ses efektleri, taş zemine şıp şıp düşen su, “bızz bızz” öterek yanıp sönen lamba, işkenceye uğrayan keman sesi… Hepsini şöyle bir hayal etmeyi başardıysanız mutlaka gerildiniz çünkü bu seslerin tek amacı insanı germek.

Eğer muazzam sağlam bir insansanız ve bunlar sizi germiyorsa oyunların bir de alarm efektleri var. Yani canavara yakın olduğunuzda çalan o müzik veyahut karakterin küt küt atan kalbi gibi efektler, bunlar da yine size hayatta kalmak için ipucu veriyor olsalar da insanın tüylerini diken diken eden sesler kategorisine giriyor.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Video Oyunlarındaki En Hızlı 10 Araç

3- İç Organ, Daha Fazla İç Organ, HER YERE İÇ ORGAN!

Şiddet genel olarak korku oyunlarında gerilimi arttıran bir faktör fakat hayatı savunma için atılan bir yumrukla saatlerdir kurtarmaya çalıştığımız karakterin bağırsaklarının yere dökülüp omurgasının dondurma çubuğu gibi tutulması bir değil. Saçılan kana iç organlar eklenince ortaya çıkan mide bulandırıcı görselden faydalanan oyunlar düşmanın gücünü bize kanıtlarken damarlarımızdaki kanı çekiyor.

4- Basık Bölüm Tasarımları

Klostrofobiniz var mı? Eğer yoksa birkaç korku oyunu oynadıktan sonra yavaş yavaş kendini geliştirmeye başlayacaktır. Geniş alanlarda saklana saklana gezme hakkımızı elimizden alan korku oyunları köydeki herkesi öldürüp vücutlarını ağaca asan canavardan kaçma taktiği olarak elimizde bir tek dolaba saklanmayı bırakıyor… Hal böyle olunca sürekli dar alanlarda bulunmak bir gerginlik yaratıyor tabii.

5- Açlıktan Öldürmeyecek Kadar ama Süründürecek Kadar Eşya

Kurşununuz veyahut el fenerinizin pili belki asla bitmeyecek ama aynı zamanda sizi asla istediğiniz yere götürmeyecek de… Adeta “donanım haber ölücüsü” olmanız gereken korku oyunlarında malzeme bulmak çoğu zaman sıkıntılı bir etkinlik zira bir şeyler ararken ölmeniz pek muhtemel.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Metacritic'e Göre En Güvenilir 10 Oyun Firması

6- Bilerek Karmaşıklaştırılan Kontroller

El fenerini yakmak için önce pil takmanız gerekiyor, pil takmak için önce alt+x+q+p+w+y tuşlarına basıp açılan envanter menüsünden pilinizi seçtikten sonra ctrl+x+y+p+q+a+g tuşlarına basarak elinize alıyor sonra da 99 kere sol tıklayarak pili yuvasına yerleştiriyorsunuz. Çok karışık bir şey değil yani, bunları yaptıktan sonra ölme ihtimaliniz de zor o yüzden bu oyunlar kolay bence…

Unutmadan, karakteriniz kamyon gibi hareket ediyor ve sağa sola kafanızı duvara çarpmadan gitmeniz imkansız.

7- Savaşı Asla Kazanamazsın

Korku oyunlarının temelinde yatan itici güç bu fikirdir aslında. Bir şeyle savaşabileceğinize kendinizi yeterince ikna ederseniz iş korkudan çıkar. Fakat karşınızdaki şeyin siz daha adım atmadan gelip sizi ortadan ikiye böleceği garantiyse saklanır ve korkarsınız. Oyunlar bu fikrin üstüne kurdukları temalarla(canavalar, ruhlar, şeytanlar vb) sizi asla kazanamayacağınız savaşların içine atarak gerginliğin her zaman zirvede kalmasını sağlıyor.

8- “Beklentiler Sadece Üzer”

Ayrı dünyalarda farklı farklı kafalarda korku oyunları oynamış, işin ruhunu çözmüş olabilirsiniz ama geliştiriciler sizi şaşırtmanın ve korkutmanın bir yolunu her zaman bulacaktır. Belki gelecek jump scare’i tahmin ettiniz ama jump scare sonrasında arkanızda beliren şeytanı asla tahmin edemeyeceksiniz!

 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Disintegration’ın Açık Betası Bugün Başlıyor!

Hızlı ve Öfkeli 9’un İlk Fragmanı Yayınlandı! Mini Fragman İncelemesi