2017 Haziran’da kurulan Red Dot Studios tarafından geliştirilme süreci devam eden yerli bir Virtual Reality oyunu olan Buried Alive’in geliştiricilerinden olan Berk Ökten ve Surhay Baş ile oyunları hakkında bir söyleşi yaptık.


ONLY A GAMER: Merhaba, öncelikle röportaj için teşekkür ederiz. Sizi biraz yakından tanıyalım, oyunda hangi pozisyonlarda yer alıyorsunuz?

Berk Ökten: Merhaba, ben oyunun Environment Artist’i oluyorum ama PR (halkla ilişkiler) görevini de üstleniyorum. Environment Artist olarak, oyunun mekan tasarımlarını yapıyorum. Bir yandan da öğrenciyim.

Surhay Baş: Ben de henüz okuyorum. Projede C++ Developer’i olarak yer alıyorum. Yani, oyunun programlanma süreciyle ilgileniyorum.

ONLY A GAMER: Memnun oldum, oyun hakkında bahsedecek olursak. Buried Alive nereden doğdu?

Surhay Baş: Aslında şu an ekibimizin diğer kısmı bir başka oyun üzerinde çalışıyorlar. O oyun VR olmayacak. Bizim o oyundaki işlerimiz bitince boş hissettik, farklı bir proje olan Buried Alive’a yöneldik. Hatta Buried Alive’ın diğer oyunumuzdan daha bile iyi ilerlediğini söyleyebiliriz.

ONLY A GAMER: Sürekli yeni işler peşinde koşmanız güzel. Buried Alive’ı bir VR oyunu yapma fikri nereden geldi?

Surhay Baş: Bir VR oyuncusu olarak söylemem lazım ki piyasada henüz çok kaliteli oyunlar yok. VR sektörünün yeni yeni şekilleniyor olması da bir etmen olarak görülebilir. Genelde oyunlar kısa işlendiği için devamlı oynanacak bir oyun da mevcut değil. Sıkılıyorsunuz yani. İnsanların devamlı oynayabileceği, VR’ın hakkını verebilecek bir oyun yapmak istedik. Sektörün yeniliği sebebiyle de içerisinde yer bulmak oldukça kolay.

ONLY A GAMER: Peki, Buried Alive nasıl olacak?

Berk Ökten: Buried Alive, Unreal Engine 4 oyun motoruyla geliştirilen bir “wave shooter”. Yani üzerinize dalgalar halinde saldırganlar gelecek ve siz kendinizi bu saldırganlara karşı koruyacaksınız. Oyunun mekansal özellikleri ve oynanış bu konuda geniş olacağından bunu yapmanın birçok yolu olacak.

Oyundan bir kare!

ONLY A GAMER: Binevi oynama şeklini de oyuncu seçiyor o zaman, oynanış konusunu açabiliriz buradan. Buried Alive oynanış açısından bizi nasıl karşılıyor?

Berk Ökten: Oynanış açısından oyuncuyu özgür kılıyoruz. Yani oyuncuyu bir noktaya kitlemek ve onu hedeflemesini zorlamaktansa ne istiyorsa veya nasıl istiyorsa onu kendi yaratıcılığı etrafında yapmasına olanak tanıyoruz. Oyunda birbirinden bağımsız birçok mekan olacak. Oyuncu bunlardan istediğinde oynayabilecek. Oyuncu dilerse ufak bir kulübeye sığınıp pencerelere tahtalar çakıp orayı savunabilir, bir challenge yapabilir. İsterse oyunun hikayesini bitirmek adına gizli nesneleri keşfedebilir ve hikayeyi bitirebilir. İsterse oyun boyu gezerek güçlü nesneleri toplayıp sonsuza kadar dayanmayı da seçebilir.

Surhay Baş: Tabi oyun süresince oyuncu, birçok ilerleme de katedecek. Bu ilerlemelerin her biri kendine özgü bir biçimde ödüllendirilecek. Bu ödüllerden bazısı oyuncunun oyun içerisinde kullanabileceği cinsten olacak, bazısı hikayeyi tamamlayan türde olacak bazısı da sadece başarım kazandıracak.

Oyuncu çeşitli alet ve silahlar da kullanabilecek. Bunların kullanımı da türlü türlü olabilir oyuncu istediği biçimde cisimleri, aletleri kullanabilecek. İşte tutmasıdır, koymasıdır gibi.

ONLY A GAMER: Heyecanlı olacak gibi duruyor. Hikayeden bahsedebilir misiniz biraz?

Berk Ökten: 5000 yıllık bir geçmişi var hikayemizin. Hikaye günümüzün tüm efsanelerinden ve mitolojilerinden faydalanıyor. Bunlar Marvel de olabileceği gibi, Dostoyevski’den de olabilir. Kültür açısından çok zengin yani. Oyunda sürekli bir şeyleri açarak hikayede ilerlediğimiz için hikaye daha destansı kalıyor oyun içerisinde.

Öncesinde bir cinayet işlemiş olup bundan kurtulmak adına şeytanla anlaşan her biri birbirinden habersiz 4 karakter var. Bu karakterlerin hepsini şeytan “Ben sizi bundan kurtaracağım.” diyerekten ikna ediyor. Ancak şeytanın bu anlaşma karşısında istekleri de var. Hikaye de bu isteklerle ilgili olacak, bu konuda seçimler tabii ki oyuncuya kalıyor.

ONLY A GAMER: Hikaye de dolu dolu diyorsunuz yani. Her şey güzel, ülkemizde birçok oyun geliştirici var. VR alanına açılmak isteyenlere önerir misiniz? Neler demek istersiniz?

Berk Ökten: Şimdi ülkemizde VR cihazları getiren kurum/kişi sayısı çok az hatta genelde sipariş üzerine ithal ediliyor ve aşırı yüksek fiyatlardan satılıyor. Bunun tutarı birçok kişi için fazla olabiliyor. Tabii olay VR almakla bitmiyor, güzel bir bilgisayar da lazım. Bu durumda birçok kişi Playstation VR’a yöneliyor. Ancak oyunları PC platformuna yayımladığımız için yerli anlamda hedef kitle sınırlı kalabiliyor. Ama global açıdan bakacak olursak ciddi bir kitle mevcut, ayrıca VR’ın gelecekte önemli bir yere sahip olacağına inanıyorum.

Surhay Baş: VR gerçekten zevkli, hem oynaması hem geliştirmesi. Ama VR’ın kendisinde hala geliştirilmesi gereken yönler var.

ONLY A GAMER: Buried Alive hakkında henüz çok bir şey yok ortada, ayrıntılara ne zaman kavuşacağız?

Berk Ökten: Mart ortasında gelecek bir sinematik ile gameplay reveali ve early alpha testleri duyurulacak. Ayrıca Eylül’de gerçekleşecek olan GameX 2018’e de yetişmeye çalışıyoruz, muhtemelen GİST 2019’da da görebileceksiniz.

*Ayrıca Buried Alive oyununun Discord sunucusuna da katılmak isterseniz: https://discord.gg/p4m6tt buradan katılabilirsiniz.

ONLY A GAMER: Önemli konulara değindiniz. VR alanında  proje çıkartan nadir stüdyolardansınız. Projelerinize destek çıkacağımızı belirtmek isterim. Teşekkür ederim.


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.