OAGTR: Merhabalar, öncelikle kendinizden biraz bahseder misiniz?
Oğuz Dündar: Merhaba! Adım Oğuz, yaşım 26. Fatalitech bağımsız geliştirici ekibinin kurucusuyum. 4 yıldır hizmet vermekteyiz. Ekipte genellikle proje yöneticiliği, network kodlaması, gameplay kodlaması konularında çalışıyorum.

OAGTR: Oyununuz hakkında konuşabilir miyiz? Böyle bir oyun fikri nereden geldi?
Oğuz Dündar: Oyunumuz şu anda takım bazlı ve herkesin tek olduğu modları barındıran, içinde özel yetenekler olan bir çatışma oyunu. Oyunun fikri aslında daha karmaşık. Bir oyun yapacakken ekibin gücü yetmeyeceğini düşünerek birkaç oyundan özellik alarak Endless Combat’ı çıkarmış olduk.


OAGTR: Peki oyunun adı neden Endless Combat?
Oğuz Dündar: Oyunun temel olayı çatışmanın bitmeyecek oluşuydu. Endless Combat adı da buna göre konulmuş oldu.

OAGTR: Oyun üzerinde kaç kişilik bir ekip çalışıyor?
Oğuz Dündar: Oyunu Steam’e çıkarmadan önce 3 kişi uğraşıyorduk. Şu anda tek kişi uğraşıyorum. Ekibin geri kalanı farklı projelerimiz için uğraşıyorlar.

OAGTR: Oyunu ne zamandan beri geliştiriyorsunuz?
Oğuz Dündar: Oyunu yapmadan önce kendimizi geliştirmek adına 1.5 – 2 yıl oyun motorunu öğrenmekle geçirdik. 2016 yılında da Endless Combat için kolları sıvadık.

OAGTR: Hangi oyun motorunu kullanıyorsunuz, neden?
Oğuz Dündar: Unreal Engine 4 motorunu kullanıyoruz. Unreal Engine’i tercih etmemizin en büyük etkeni zaman ve kullanım kolaylığıydı açıkçası. Çünkü bağımsız geliştiricilerin olayı zamana karşı yarışmaktır bir nevi.

OAGTR: Oyunu hangi platformlarda bulabiliriz ve platform çeşidini arttırmayı düşünüyor musunuz?
Oğuz Dündar: Şu anlık sadece Windows platformlarda mevcut ancak ileride ne olur bilemiyoruz.

OAGTR: Oyununuz şu anda erken erişimde, peki tam sürüme geçmeyi ne zamana hedefliyorsunuz?
Oğuz Dündar: Aldığımız geri bildirimlerden oyundaki en önemli problemin oyuncu olmaması olduğunu gördük. Bunun üzerine oyunumuzu MMOTPS-RPG karması level, para ve exp kasmalı bir oyun haline getirmeye karar verdik.

OAGTR: Ülkemizdeki indie oyun sektörü hakkında ne düşünüyorsunuz?
Oğuz Dündar: “Ülkemizdeki indie oyun sektörüne her sene destek veriyoruz” adında dünya kadar haber geliyor ama gelin görün ki kimse o desteği alamamakta. Ancak geliştiriciler olarak her sene sayımızın giderek artması, sektöre umut veriyor diyebilirim.

OAGTR: Oyuncu topluluklarına vermek istediğiniz bir mesaj var mı?
Oğuz Dündar: Türk indie geliştiricilerine destek vermek adına mümkün olduğunca oyunlarını oynayın ve onlara geri bildirimlerde bulunarak oyunlarının gelişmesine katkı sağlayın.

OAGTR: FPS oyunlarının P2W olacağına dair bir ön yargı var ülkemizde. Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?
Oğuz Dündar: Eğer FPS oyunlarını yapanlar bağımsız geliştiriciler ise P2W konusunda şirketlere göre daha dikkatli olurlar. Indie geliştiriciler ise kâr elde etmek isterler ama bunun yanında oyunda aşırı bir avantaj sağlanmaması konusunda da titiz davranırlar.

OAGTR: Son olarak, başka projeleriniz var mı?
Oğuz Dündar: Bir single psikolojik gerilim oyunumuz, bir de eğlencelik stylized tarzında single oyunumuz var.

Facebook: https://www.facebook.com/fatalitech
Steam: https://store.steampowered.com/app/690350/Endless_Combat/

Evet, bu güzel röportaj için Fatalitech ekibinden Oğuz Dündar’a çok teşekkür ederiz. Oğuz Dündar, Endless Combat’tan bahsetmesinin yanı sıra bir indie yapımcı olarak da siz oyunculara seslendi. Peki siz oyuncuların bir indie yapımcıya ya da bir indie yapım olan Endless Combat oyununa herhangi bir sorunuz var mı? Yorumlarda paylaşın!


Düşüncelerin bizler ve okuyucular için değerli olacaktır.