in ,

GameX 2017: The Last One Röportajı

GameX 2017’ye Only A Gamer olarak katıldık. GameX 2017 hakkında görüşlerimizi dile getirdiğimiz yazımıza buradan ulaşabilirsiniz. Fuara katılan yerli yapımlardan birisi olan The Last One yani Phoenix Interactive Studio ekibi ile ilk röportajımızı yapalım dedik. Sağ olsunlar bizi kırmadılar. İsterseniz videodan röportajımızı izleyebilir isterseniz de aşağıdan okuyabilirsiniz ki izlemenizi tavsiye ederim. Tabi ilk röportajımız olması sebebiyle buram buram acemilik kokuyor ve haliyle asıl performansımızı sergileyemedik ancak Gaming İstanbul ve sonraki etkinliklerde çok daha iyisini yapmayı hedefliyoruz.

  • Sizi biraz tanıyabilir miyiz?

Onur Eyikul :  Merhaba, ismim Onur Eyikul yazılım ve oyun geliştirme ile uğraşıyorum.

Ataberk Ateş : Adım Ataberk Ateş, ekibin kurucusuyum. Genelde yazılım ile uğraşıyorum. Proje yöneticiliğini ben yapıyorum.

  • Oyun üzerinde yaklaşık kaç kişilik bir ekip olarak çalışıyorsunuz?

Onur Eyikul : Oyun üzerinde dört kişilik bir ekip olarak çalışıyoruz aynı zamanda dışarıdan yardım eden arkadaşlar da var tabi ki.

  • Çalıştığınız dört kişilik ana ekip baştan beri birbirini tanıyor muydu yoksa sonradan mı tanıştınız?

Ataberk Ateş : Tabi ki daha sonradan oldu, ihtiyaca göre aradığımız kişiler oldu. İhtiyaca göre aradığımızda farklı kişilerle tanıştık. Mesela Onur’la tanıştım, ekipteki diğer arkadaşlarla tanıştım. İhtiyaca göre bir tanışma faslı oldu açıkçası yani daha önceden birbirimizi tanımıyorduk.

  • Peki böyle bir oyun geliştirme fikri aklınıza nereden geldi?

Onur Eyikul : Öncelikle biz çok oyun oynayan insanlarız. Çevremize insanlar hangi oyunu sever? Hangi yaş kategorilerine girer diye baktık ve 12 ile 25 yaş arasına hitap eden bir oyun yapalım dedik. Gerilim, aksiyon, macera tarzında ve bu projeye atıldık.

  • Oyunun Minimum sistem gereksinimleri hakkında biraz bilgi alabilir miyiz?

Ataberk Ateş : Sistem gereksinimleri hakkında şöyle söyleyeyim; Oyun, dizüstü bilgisayarlarda biraz sıkıntılı çalışıyor ancak kasa bilgisayar kullanıyorsanız çoğu kasada oynayabilirsiniz. Şöyle söyleyeyim 400-500 TL’lik bir ekran kartı ile bile oyunu en yüksek ayarlarda oynayabileceksiniz ancak dizüstü bilgisayarlarda biraz sıkıntı var. Sistem gereksinimleri epey düşük yani oyunda ayarları düşürdüğünüzde bayağı bir düşme oluyor eğer oyunu böyle oynamak isterseniz. Tabi en yüksek ayarlarda da 400-500 TL’lik bir ekran kartı ile yani örnek vermek gerekirse HD 7950 ile oynayabileceksiniz bu 500 TL’lik bir ekran kartı ve oyunu ultra ayarlarda 60 FPS de çalıştırıyor. Buna göre 200-300 TL’lik bir ekran kartı kaçta açar diye kafanızda düşünebilirsiniz.

  • Şuan oyun sadece Windows platformu için çıkış yapacak gibi bunun dışında Mac, Konsol vb. platformlarda çıkış yapmayı düşünüyor musunuz?

Onur Eyikul : Yok düşünmüyoruz şuanda.

  • Peki oyun neden Fps (First Person Shooter) türünde yani bu konuda bir çok farklı türde oyun yapılabilirdi?

Ataberk Ateş : Ya aslında şöyle biz ilk başta gerçekçilik hissiyatı vermek istedik. Gerçekçilik hissiyatını da ancak oyuncunun gözünden verebilirdik, arkadan bakıldığı şekliyle (TPS) tam bir gerçekçilik veremezdik. Oyuna dikkat ederseniz Silah çekişlerinde ve ateşlemelerinde gerçekten uğraşılmış bir gerçeklik hissi var ve oyuncu gerçekten bir silahı kontrol ediyormuşçasına oynuyor. Silah sekmeleri, silahın gecikmesi mesela fareyi döndürdüğünüzde silah sizinle beraber dönmüyor yavaşça geliyor size doğru. Bu gerçek hayatta olduğu gibi birden dönmediğini gösteriyor. Ve bunları yanlızca FPS türünde sağlayabilirdik. Aslında oyunda bir de Third Person Shooter (TPS,3. Kişi Görüş Açısı) modu var ancak şuanda açık değil. Tam sürümde olacağına da söz veremiyorum ama göreceğiz belki oyuna ilave edebiliriz.

  • Ülkemizde özellikle yerli oyunlar için P2W (Pay to Win) olacağına dair bir önyargı oluşmuş durumda malesef.Peki bunun hakkında ne düşünüyorsunuz?

Onur Eyikul : İsterse bu soruyu Ataberk cevaplasın. O bu konuya daha hakim.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Mario+Rabbits: Kingdom Battle Görücüye Çıktı

Ataberk Ateş : Şöyle nedeni ülkemizde çıkan oyunların en azından multiplayer olanların direkt para tabanlı olması. Şuan isim veremiyorum ancak çıkan online oyunlar genelde para tabanlı olduğu için böyle bir ön yargı oluştu. Yani herhangi bir online oyuna girdiğinizde Türk yapımı veya en azından Türkiye’ye getirilmiş direkt olarak P2W’e döndürülüyor. Bir silah veya bir karakteri açmak için büyük paralar ödemeniz isteniyor. Bizim oyunumuzda böyle bir şey söz konusu değil. Çünkü oyun hikaye tabanlı olduğu için oyunda para yatırıp alabileceğiniz bir şey yok sadece hikaye içerisinde kendiniz oynayarak açabileceğiniz özellikler var. Bu özellikleri sadece oynayarak açabiliyorsunuz ve Multiplayer’da da sadece oynayarak açabileceğiniz özellikle olacak. Oyunu almak için bir kere para ödediğiniz zaman bir daha para ödemenize gerek yok. Ancak bu politikayı maalesef sadece biz izliyormuşuz gibi geliyor en azından online oyun yapanlar arasında. Bizim yaptığımız online modunda kesinlikle dışarıdan bir ücret ödemenize gerek kalmayacak. Oyunu bir kez satın aldığınızda oynayarak istediğiniz her şeyi açabileceksiniz. Keşke diğer oyunların yapımcıları da böyle davransa ancak diğer yapımcılar böyle davrandığı için oyuncu kitlesi maalesef böyle bir ön yargıya kapılıyor ve bize gelen en büyük sorulardan biriside bu.”Pay to Win olacak mı ?” şeklinde soruluyor. Bu da bizi üzüyor çünkü hikaye tabanlı bir oyun P2W’lik bir şey yok.

  • Oyun içerisindeki modlar hakkında biraz bilgi alabilir miyiz sizden?

Onur Eyikul : Oyunda “Hikaye ModuDalga Modu ve Multiplayer” olmak üzere üç mod bulunacak. Hikaye Modu, beklediğiniz üzere macera, gerilim ve aksiyonu beraber yansıtacak. Dalga Modu, size bütün silahlar verilecek sizde silahları alıp İstanbul’da herhangi bir semtte gezip dolaşarak zombileri öldüreceksiniz. Multiplayer’de ise arkadaşlarınızla 5/5 veya 6/6 girerek beraber savaşabileceksiniz.

  • Hikaye Modu , bu tür oyunlara yeni başlamış bir oyuncu için yaklaşık kaç saatlik bir oynanış sunacak bizlere?

Onur Eyikul : Yaklaşık olarak 8 saat planlıyoruz. 8 saat ile 7 saat arasında bir hikaye modu olacak.

  • Özeleştiri yapacak olursanız sizce oyuna başka neler eklenebilirdi ? Şuan da sizin gözünüzden geliştirilebilir yerleri var mı?

Ataberk Ateş : Yani açıkçası oyuna bir “Açık Dünya” ekleyebilirdik. Çok güzel olurdu ancak bu bizim zamanımızı ve kaynaklarımızı çok fazla kullanırdı. Bir “Açık Dünya” modu veya haritası eklemek gerçekten  epey zorlardı bizi. Onun dışında ne ekleyebilirdik diyecek olursak silahlarda, zombilerde çeşitliliği arttırabilirdik. Ancak bu da dediğim gibi oyunun yapım süresinin artmasına ve bizim de elimizdeki kaynakların tükenmesine neden olacaktı. Bu nedenle şuan elimizde bulunan versiyonlar çıkış yapmayı planlıyoruz. İlerleyen süreçte daha fazla silah, daha fazla harita ve belki de açık dünya modu bile ekleyebileceğiz.

  • Bundan sonra bizleri bekleyen farklı projeleriniz var mı?

Onur Eyikul : Öncelikle eğer The Last One güzel dönütler alır yani ”İkinciyi yapın” gibisinden dönüşler alırsak ikincisi içinde farklı bir hikaye oluşturacağız buna emin olabilirsiniz. Onun dışında mobil ve VR için oyunlar da geliştiriyoruz. Bunlar ve farklı bilgisayar oyunları ile de çıkış yapacağız tabi ki.

  • Son olarak oyuncu topluluklarına vermek istediğiniz bir mesaj var mı?

Ataberk Ateş : Oyuncu topluluklarına bir mesajım var. Bu biraz sitem gibi aslında ancak tam olarak bir sitem değil. Öncelikle şunu söylemek istiyorum bu takım yaklaşık olarak 10 kişilik bir takım ve takımın çoğu pazarlama ve marketing üzerine çalışıyor yani oyunun yapımında yer alan 3 kişiden fazlası değil. 2-3 kişinin çalıştığı bir ekipten lütfen binlerce kişinin çalıştığı Grand Theft Auto, Battlefield veya Counter Strike gibi bir performans beklemeyin. Bu bahsettiğimiz projelerde binlerce kişi çalışıyor ve bu oyunların kalitesi ile bizim oyunumuzun kalitesi bir olmayacaktır. Oyuncu topluluklarından ricamız oyunlar arasında karşılaştırma yapmamaları. Yani bir Battlefield ile The Last One karşılaştırması adil olmayacaktır. Çünkü birisinde binlerce kişilik bir kadro çalışıyorken bir tanesinde sadece 3 kişi çalışıyor olacak.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Geçmiş Tarih: İstanbul'da Bulunan Gizemli Tüneller!

Onur Eyikul : Öncelikle şunu söyleyeyim biz her türlü eleştiriye açığız. İyi,Kötü hepsine ancak mantıklı eleştiriler gelsin istiyoruz lütfen oyuncular buna dikkat etsin. Oyunun adı neden İngilizce şeklinde çok soru geliyor. Öncelikle biz oyunu sadece Türkiye için değil dünya çapında bir oyun olması için tasarladık ve adı bu yüzden İngilizce. Bir diğer eleştiri ise “The Last One“dakı “Last” kelimesinde bulunan “T” harfinde bir el olması.Bunu Haç’a benzeten arkadaşlarımız var. Oyunumuzda kesinlikle dini içerik yoktur


Phoenix Interactive Studio ekibine röportaj için tekrar teşekkür ediyoruz. Projelerinde başarılar diliyoruz…

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Türk Yapımı Conarium, IndieCade 2017’ye Katılıyor!

CS:GO 6 Ekim 2017 Güncellemesi