in

Yeni Trackmania Hakkında Merak Ettiklerinizi Genel Müdür’e Sorduk!

Ubisoft Nadeo Genel Müdürü Florent Castelnerac ile yeni Trackmania Nations Remake röportajı

Trackmania Nations Remake, 1 Temmuz itibarıyla oyuncularla buluştu. Henüz çıkmış olan Trackmania’nın yapımcısı Ubisoft Nadeo’nun Genel Müdürü Florent Castelnerac’a oyun hakkında merak ettiklerinizi yönelttik. Castelnerac ile yaptığımız röportajı aşağıdan okuyabilir, oyun incelememize ise buraya tıklayarak erişebilirsiniz.

ShootMania - Interview with Florent Castelnerac, Managing Director ...

Yılmaz Tuna (Only A Gamer): Trackmania Nations Remake, üzerinde ne kadar süredir çalıştığınız bir proje?

Florent Castelnerac (Ubisoft Nadeo): Bildiğiniz gibi bir projeyi bitirdiğiniz gün yeni projeyi kafanızda tasarlamaya zaten başlıyorsunuz. 3 yıldır Trackmania oyunu çıkartmadığımız için uğraşmamız gereken çok şey vardı. Geçtiğimiz sene ise projeye tam kapasite odaklanabildik.

Yılmaz Tuna: Bir pandemi süreci içerisindeyiz. Bu pandemi oyunun geliştirilme aşamasını nasıl etkiledi? Tüm hedeflerinize ulaşabildiniz mi?

Florent Castelnerac: Garipti. İlişkilerimizde zorluklar yaşadık. Neyse ki Nadeo’daki insanlar o kadar pozitifti ki her şey yolunda gitti. Bunun dışında, genç arkadaşlarımız biraz daha zorlandılar. Takım olarak bir oyunu geliştirmenin ne kadar güzel olduğunu deneyimlemekte sıkıntı yaşadılar. Bu konuda pişmanlıklarım var.

Yılmaz Tuna: Trackmania Nations Remake’i diğer Trackmania oyunlarından ayıran şey nedir?

Florent Castelnerac: Trackmania Nations’ı diğer projelerimizin bir birleşimi şeklinde oluşturmaya çalıştık. Remake’te ise bu konseptin daha da üstünde durduk. Bu sebeple oyunun adını sadece “Trackmania” koyduk. Olabildiğince saf ve basit. Trackmania, yarış pistlerini oluşturmakta başka bir seviyede. Bu durum hem pist tasarlamak hem de pistleri deneyimlemek için oldukça iyi. Böylelikle hedeflediğimiz o “sonsuz yaratım” fikrine yaklaşmış oluyoruz.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  Buried Alive Röportajı | Yerli VR Oyunu

Yılmaz Tuna: Oyunun mekanikleri ve oynanış deneyimi hakkında bir yorum yapabilir misiniz?

Florent Castelnerac: Mekaniklerde hedeflediğimiz şey o hissiyatı verebilmek. Bu konuda, oyun içerisinde farklı fiziksel özellikleri olan araziler bulunuyor. Örneğin çamur, buz ve çimenden yapılma yollar. Görsel ve işitsel olarak da yıldırım, yolların yapısı ve blokların tasarımı gibi ögelerle duyusal hissiyatı vermeye çalıştık.

Yılmaz Tuna: Harita editörü oyuncuların harikalar yaratabildiği önemli bir özellik. Yeni editörde bizleri neler bekliyor?

Florent Castelnerac: Çok yönlü, basit ve daha derin özellikli bir editör. Çok daha çeşitli yapılar var. Harita tasarlarken neyi bulmayı bekliyorsanız muhtemelen bulacaksınız. Aynı zamanda çok zaman harcamadan yapılarınıza dekor eklemenizi sağlayan özellikler var. Yapılarınızın üzerine dekorları koymanız için önceden ayrılmış yerler tasarladık böylelikle eklemelerinizi rahatlıkla yapabileceksiniz. Son olarak, yapılarınızı hattan ayırmanıza veya onları bir araya getirmenize izin veren, çılgın pistler oluşturabileceğiniz bir editörümüz var.

Yılmaz Tuna: Trackmania Nations Remake’i PC dışındaki platformlarda görebilecek miyiz?

Florent Castelnerac: Şu an için PC versiyonunu güncellemeler ile nasıl destekleyebiliriz, buna odaklandık. Ancak ve ancak bunu hallettikten sonra diğer platformlar için bir strateji belirleyebiliriz. Ama tabii diğer platformlarda olmayı çok isteriz.

İlgini Çekebileceğini Düşündük:  YouTuber Röportajları: Mösyö Pikselans

Yılmaz Tuna: Bir oyuncu olarak, arabalarımızın oyun içerisinde bizi temsil ettiğini düşünüyorum. Oyunda arabalarımızı ne ölçekte kişiselleştirebileceğiz?

Florent Castelnerac: Kulüp erişimine sahip oyuncular istedikleri 2 boyutlu tasarımları veya diğer oyuncuların tasarımlarını uygulayabilirler. Bunlar Trackmania’da hep var olan uygulamalar ancak ilerleyen zamanlar için, daha çok özelleştirme içeren bazı uygulamalarımız da bulunuyor.

Yılmaz Tuna: Trackmania Nations Remake, yarış oyunlarının espor dünyasındaki yerini nasıl etkileyecek?

Florent Castelnerac: Trackmania ile espora önderlik etmek istiyoruz. Bunu yapabilmek için geniş bir izleyici kitlesine ihtiyacınız oluyor. Herkes kolaylıkla takip edebilmeli, bir yarışı kaçırmak söz konusu olmamalı, anlaşılır olmalı, antrenmanlar 7/24 yapılmak zorunda olmamalı vb.
Yani bu konuda disiplinli çalışarak sporda ve yarışta iyi bir örnek olmak istiyoruz.

Yılmaz Tuna: Yeni bir oyun çıkartmak yerine neden Trackmania Nations’a remake oluşturmak istediniz? 

Florent Castelnerac: Eğer bir sporu seviyorsanız, onun ya aynı kalmasını ya da gelişmesini ama yine de değişmemesini istersiniz. Çocukken bir sporu öğrendiğiniz zaman onu uzun süre unutmazsınız. Bu durum bence oyunlar için de geçerli. Trackmania’da zaman geçirdiğinizde, bu zaman size edindiğiniz bir yetenek olarak geri dönüyor. Umarım bunu kanıtlamış da olacağız.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Horizon Zero Dawn’ın Pc Çıkış Tarihi ve Fiyatı Belli Oldu!

en çok oynanan oyunlar

Dünyanın En Çok Oynanan ve En Sevilen Oyunları (Güncel)